Universitatea "Politehnica" din Timișoara:

  • 21 articole publicate
  • 19 profile de studenți, profesori și absolvenți

CONTACT

Piaţa Victoriei 2, Timişoara, email

STUDENȚI, PROFESORI, ABSOLVENȚI CELEBRI

  • Mihai Cristian Micle
    CEO
  • Andrei Heidelbacher
  • Andrei Avramescu
  • Giuliano De Sabata
  • Roxana Pădurariu
  • Diana Sabina Lascu
  • Emanuel Danci
    Software Engineer
  • Izabela Horvath
    LabVIEW Student Ambassador
  • Andreea Medrea
    Junior Programmer
  • Ioan Bondrea
    Rector
  • Glad Carpencu
  • Teofil Oțelariu
  • Mihai Moldovan
  • Ovidiu Toma
  • Florin Popescu
  • Cosmin Udrescu
  • Bianca Dumitrescu
  • Alex Plămadă
  • Corneliu Birtok Băneasă
UP TIMIȘOARA » Viata de student
 
O echipă de studenți la arhitectură din Timișoara încearcă să reabiliteze stațiunea Băile Herculane.

Tinerii arhitecți se concentrează pe stabilizarea clădirii Băile Neptun până când situația administrativă va permite reabilitarea ei.



Unii colegi i-au scris încă de când a publicat articolul pe Bored Panda și i-au spus că, dacă se hotărăște să înceapă să facă ceva pentru restaurarea Băilor Herculane, se vor implica.



„România are foarte multe obiecte de patrimoniu, dar nu toate pot fi salvate. Asta este adevărul trist, pe care multă lume îl evită. La Băile Herculane, norocul stațiunii este că e un brand în sine", spune Oana.




Îți mai recomandăm:

Pana in acest moment situatia taberelor studentesti nu a fost rezolvata. In mod normal, in ultimii ani cei mai buni studenti ai universitatilor de stat din Iasi ar fi trebuit sa plece in tabere studentesti la munte in perioada vacantei de iarna. Citește mai mult

* * *

Vă mulțumesc pentru prezența impresionantă și pentru entuziasmul pe care le-ați avut la prima lecție de matematică pentru pregătirea admiterii în Universitatea Politehnica din București. Învață acum cum să înveți!


Animația și grafica reprezintă domenii de activitate relativ necunoscute pentru marea masă a tinerilor din România. Totuși, acest tip de producție prinde teren și pătrunde în medii altădată considerate inaccesibile. Vlad Dobrescu, unul dintre veteranii hip-hop-ului românesc, a dat mână liberă echipei de animație de la REEA Târgu-Mureș, pentru a ilustra versurile piesei sale, intitulată “Globul de Cristal”.

Clipul, realizat integral de doi artiști, Liviu Boar și Cami Cuibuș, de la storyboard și până la ceea ce înseamnă produsul final, a atras peste 100.000 de vizualizări pe youtube la nici o săptămână de la momentul lansării. “Globul de Cristal” este al doilea videoclip oficial produs de REEAnimation, după “Another Toe In The Ocean” al trupei americane Pixies.

(Pixies – Another toe in the ocean)

Impresionant, nu?

Chiar de-aceea am stat de vorbă cu Liviu Boar, omul din spatele celor două clipuri, care ne-a oferit o perspectivă concludentă despre ce înseamnă transformarea pasiunii pentru desen într-o carieră de succes.

Care este parcursul tău educațional și profesional?

De când ţin minte, am desenat întruna – am început pe la 3 ani pe pereţi, apoi am trecut la hârtie, în adolescenţă am revenit la pereţi… Am terminat şcoala şi Liceul de arte din Târgu-Mureş, apoi Universitatea de Arte din Cluj-Napoca, secţia grafică, deci îmi era foarte clar în ce direcţie merg. Pe la 12 ani, în plină obsesie Cartoon Network, am descoperit că pot face scurte animaţii pe marginea caietelor de matematică, iar acum animaţia îmi e profesie.



(Cami Cuibuș, Liviu și Barbu Hărşan)

Cu ce te ocupi mai exact și cum arată o zi obișnuită la locul de muncă? Ce presupune un proiect sau taskurile la care lucrezi?

Desenez cât e ziua de lungă, şi câteodată şi seara. Ziua mea de lucru are câteva constante (numărul de cafele) şi mai multe variabile: câteodată animaţie 2d, câteodată 3d, câteodată game design, câteodată producţie muzicală. Proiectele sunt frumoase pentru că majoritatea sunt startup-uri entuziaste. Am mare noroc cu Reea, cu care am rămas de 10 ani, care crede în echipa noastră mică de animaţie şi ne lasă să încercăm o grămadă de nebunii.

În rest, încerc să păstrez un echilibru între muncă efectivă, ţinut pasul pe net cu lumea artei digitale, aruncat câte un ochi peste ce fac colegii şi, în mod ideal, un audiobook sau podcast – cu cât mai multă informaţie, cu atât mai bine.

Povestește-ne care a fost cea mai importantă realizare a ta pe plan profesional. Și cea mai mare dezamăgire?

Suntem foarte mândri că am realizat două videoclipuri pentru nume mari din muzică: Pixies, respectiv Vlad Dobrescu – două proiecte foarte diferite dar care au ieşit bine în ciuda eternei lipse de timp. Mai aproape de suflet mi-e clipul pentru Vlad, pentru că a necesitat un efort mai mare şi mai personal, dar şi pentru că e satisfăcător să faci ceva ieşit din comun pentru un public care e un pic mai restrâns şi să încerci să aduci partea vizuală cât mai aproape calitativ de bucata muzicală.

 

(Vlad Dobrescu – Globul de cristal Feat Deliric & DOC)

Cea mai mare dezamăgire e una zilnică: momentul acela când se termină ziua şi îţi dai seama că ai vrea să fie măcar de două ori mai lungă, pentru a apuca să faci tot ceea ce îţi propui. Trece până a doua zi dimineaţă.

Ai schimba ceva la parcursul tău profesional dacă ți s-ar oferi posibilitatea?

Da, aş schimba un singur lucru: dacă m-aş putea întoarce în timp, aş lucra şi acum 10 ani cu pasiunea şi energia pe care o am acum, dar bănuiesc că toate astea vin odată cu vârsta şi maturizarea.
Şi poate că m-aş împărţi în mai puţine direcţii, dar apoi le-aş regreta pe alea pierdute.

Care sunt avantajele si dezavantajele jobului tău? Ce ai schimba la locul tău de muncă?

E un singur dezavantaj: necesită foarte, foarte mult timp. Mai mult decât atât, primul lucru pe care sunt tentat să-l fac când ajung acasă e să mai desenez un pic. Aşadar, am nevoie tot mai mult de deconectare, natură… dar asta e o problemă generală în 2014. La locul de muncă n-aş schimba nimic. Avem libertate creativă, cel mai tare hardware şi software posibil, avem pisici, e ideal.

(Echipa REEAnimation)

De unde afli ultimele noutăți din aria ta de activitate? Care sunt cele mai relevante surse de informare pentru tine în acest sens?

Iniţial, situri gen www.conceptart.org, www.cghub.com și, evident, youtube pentru scurt şi lung metraje animate. Mai nou, comunităţile de artişti s-au mutat pe grupuri de facebook unde toată lumea îşi arată lucrările, dă şi primeşte feedback. E uimitor să vezi la ce nivel a ajuns arta digitală, statică sau animată.

Chiar dacă sunt doar conexe meseriei mele, mă pot uita ore în şir la reel-uri de vfx, fascinat de cum creează oamenii talentaţi magie din pixeli.

Ce aptitudini ar trebui sa posede un aspirant la o carieră în acest domeniu? Care e principala calitate a unui grafician?

Ştiu că sună a clişeu dar ăsta e adevărul: pasiunea pentru domeniu e de departe pe primul loc. Apoi vin talentul nativ şi disponibilitatea pentru multă, multă muncă. Un lucru de care ne lovim, din păcate, şi în 2014 AD, sunt tinerii care nu au făcut încă pasul înspre digital. Și vrem să facem ceva în legătură cu asta – ne dorim să realizăm un proiect în comunitate în care puştii care au înclinaţie spre meseria noastră să poată să vină în studio, să înveţe să lucreze cu programele si hardware-ul nostru – să popularizăm un pic digitalul, ceea ce se face din plin în vest şi mai deloc la noi.

(Animația îi fascinează pe cei mari, dar și pe cei mici)

Care ar fi cel mai important sfat pe care l-ai oferi tinerilor aflați la început de drum în ceea ce privește cariera?

Sfatul meu ar fi să aloce mai mult timp şi mai multă energie aprofundării domeniului în care vor să activeze, chiar dacă asta taie din timpul de chefuri, bere etc. În plus, ceea ce spuneam mai sus: cu cât te descurci mai bine şi mai devreme în mediul digital, cu atât mai bine, şi asta e valabil pentru mai toate oportunităţile de carieră în momentul de faţă.

Animaţia 2d poate fi explicată foarte simplu: desen după desen după desen egal mişcare. În spatele cadrelor succesive, însă, stă când un simplu desenator, când un actor, când un regizor. Dacă te regăseşti în oricare dintre meseriile enumerate şi ai înclinaţii spre desen, s-ar putea ca animaţia să fie pentru tine.

(Liviu este responsabil și pentru realizarea clipului de promovare a platformei SmartDreamers, aflată atunci la început de drum)

Îți mulțumim pentru timpul acordat. Succes în continuare!


Îți mai recomandăm:

Animation Worksheep, atelierul de film de animatie prezentat de Festivalul International de Film de Animatie Anim‘est, ajunge la a doua editie! O premiera in Romania, workshopul s-a bucurat de mare succes in 2011, la prima editie. Citește mai mult

* * *

Cand vine vorba de un examen, trebuie sa luam in seama doua aspecte. Pregatirea tehnica sau academica este unul dintre ele. Daca invatam cu rigurozitate, vom avea increderea necesara pentru a infrange anxietatea dinaintea examenelor. Învață acum cum să înveți!


PRIME Romania a organizat, intre 18 si 20 aprilie 2013, editia aniversara a Congresului National al Studentilor la Comunicare, cu tema "Brand Experience", in sala Mircea Eliade de la Biblioteca Nationala a Romaniei.

Prima conferinta, "Introducere in Brand Experience", a debutat printr-o serie de experimente conduse de Marian Costache (Managing Partner, MVcom), menite sa le activeze participantilor cele cinci simturi. Marian a precizat ca "Viata este o calatorie fabuloasa pe care o simtim prin experiente, dar senzatiile olfactive nu sunt indeajuns exploatate de branduri desi sunt o metoda ieftina de a raspunde consumatorilor in stari diferite. Razvan Matasel (Managing Partner, Arsenoaiei&Matasel) a declarat ca "brand experience este un concept ce reuneste totalitatea conexiunilor facute de consumator in legatura cu brandul si conduce comunicarea intr-o etapa in care brandurile sunt fortate sa comunice cu publicurile tinta". Adrian Paculea (Division Director, Mercury 360) a aratat cum Apple a reusit sa fie un brand indragit de milioane de consumatori prin transmiterea unei povesti care sa ofere valori identice utilizand canale diferite.

In cadrul studiului de caz ABSOLUT VODKA, Nicoleta Dumitrascu (Brand Manager White Spirits, Pernod Ricard Romania) a prezentat campania ABSOLUT BLANK, desfasurata atat in online cat si in offline, precum si evenimentul Blackyard weekend, doua experiente de brand reusite, care au adus ABSOLUT VODKA lider de piata.

In cea de-a doua conferinta, speakerii invitati au discutat despre tacticile si strategiile de brand experience din mediul offline. Despre conceptul de Brand Theater, construit pentru a oferi o experiensa unica si nu pentru a vinde produsul, ne-a vorbit Andrei Lascut (Brand Manager Grolsch, SabMiller), "Brand Theater este o dramatizare a emotiilor resimtite de brand", a precizat Andrei. Mihaela Bourceanu (Account Director, G2 Romania) a precizat ca o campanie de brand experience in mediul offline este cu atat mai reusita cu cat este mai suprinzatoare, dezavantajul fiind acela ca atinge un public restrans in comparatie cu experienta oferita de mediul online. Anton Gherca (Senior Strategic Planner, Atelier Sapte) a vorbit despre personalitatea bradurilor in offline si despre costurile unei campanii de brand experience, subliniind ideea ca un buget redus nu este suficient pentru a crea o experienta memorabila.

Andrei Lascut (Brand Manager Grolsch, SabMiller) a exemplificat in cadrul studiului de caz Grolsch, conceptul de Brand World pornind de la definirea acestuia prin totalitatea experientelor amintite de consumator in urma interactiunii cu brandul. Andrei a povestit si despre experimentul Experience Hotel care a surprins relatia dintre timp si creativitate.

In cadrul conferintei "Tactici si strategii de brand experience in mediul online", Ionut Andrei (Head of Digital, Propaganda) ne-a vorbit despre importanta cunoasterii brandului si a ceea ce vrea sa comunice, drept pilonul de baza in crearea unei experiente memorabile. De asemenea, Andrei a declarat ca in mediul online experienta devine personala intrucat atinge fiecare individ in parte. Anca Predus (Brand Communication Manager iLeo) a caracterizat mediul online drept un alibi potrivit pentru brand experience de nisa si a accentuat ideea ca o experienta de brand de calitate este o sinergie perfecta intre mediile online si offline. Dragos Musat (Digital Director, Propaganda) a prezentat si exemplificat cele opt legi fundamentale in crearea unei experiente de brand memorabile in online, printre care simplitatea, inovatia, cunoasterea audientei si plasarea in context.

Conferinta a fost urmata de studiul de caz PEGAS, in cadrul caruia Alexandru Manda (Sales Manager and Fonder, PEGAS) a vorbit despre crearea aplicatiei Turul Romaniei cu Ursus si Pegas si despre impletirea mediilor offine si online in crearea unei experiente memorabile PEGAS.

eveniment pentru studenti

In cadrul ultimei conferinte, "Concluzii si previziuni in brand experience", Ioana Mucenic (Visionary Managing Partner, pastel) a vorbit despre evolutia conceptului de brand experience in Romania, de la evenimentele sportive organizate pentru copii acum cativa ani, pana in prezent cand este recunoscuta pe deplin necesitatea crearii unei experiente de brand memorabile. Ioana este de parere ca brand experience va evolua prin valorificarea oamenilor drept cel mai important mediu de comunicare. Roxana Memetea (Managing Partner, DDB Romania) a pus accent pe largirea orizonturilor creativitatii in contextul in care tot ceea ce gandim este posibil datorita dezvoltarii aplicatiilor mobile. Dan Petre ( Board Member, IAA Romanian Chapter; Conf. Univ.dr. SNSPA; Managing Partner, D&D Research) a definit experienta de brand prin managementul relatiei dintre consumator si brand si a abordat loialitatea drept un indicator de baza al acestui concept. Concluzionand, Dan a precizat ca succesul comunicarii integrate asigura reusita unei campanii de brand experience. Conferinta a fost urmata de studiul de caz pastel, sustinut de Ioana Mucenic (Visionary Managing Partner, pastel). Ioana a vorbit despre campania "Condimentul portocaliu" care a facut parte din rebranding-ul Unilever Food Solutions. Scopul campaniei a fost sa ii motiveze pe angajatii companiei pentru ca acestia sa se asocieze cu numele UFS.

Ziua s-a incheiat cu petrecerea aniversara CNSC, care a avut loc in Fire Club incepand cu ora 21:00.

pr si advertising

Cea de-a treia zi a Congresului, a fost dedicata unei sesiuni de workshop-uri desfasurate simultan incepand cu ora 12:00. Pentru a pune in aplicare cunostintele dobandite in zilele precedente, participantii au avut sansa de a lucra la conceperea unor campanii de brand experience in cadrul workshopurilor sustinute de Dacia, Grolsch, ABSOLUT VODKA, Coca-Cola, Danone, pastel, Headvertising si Interactions.

CNSC a fost sustinut si Studentiq.ro.

Congresul National al Studentilor la Comunicare este un eveniment marca PRIME Romania. Aflat la ce-a de-a 10-a editie, evenimentul a devenit, treptat, unul din cele mai importante si cunoscute evenimente ale asociatiei datorita caracterului informal pe care il adopta. CNSC ofera studentilor oportunitatea de a interactiona cu cei mai buni specialisti, de a intreba, de a discuta si de a primi raspunsuri cu privire la cele mai interesante subiecte din domeniul comunicarii.

PRIME Romania este singura asociatie de relatii publice si comunicare din tara. Experienta PRIME inseamna comunicare strategica, o echipa unita si 16 ani de evenimente pentru studentii pasionati de comunicare.

eveniment pentru studentii pr si advertising

PRIME este o organizatie prezenta in mai multe tari europene printre care: Romania, Slovenia, Italia si Spania.

Asociatia studenteasca PRIME Romania are sediul central in Bucuresti si doua filiale nationale in Brasov si Iasi.

Îți mai recomandăm:

In 2013, CNSC se afla la cea de-a 10-a editie. "Este o editie speciala pentru noi, asa ca ne-am dorit sa aducem un suflu nou evenimentului", a declarat Andreea Boldeiu, Project Manager al CNSC. Citește mai mult

* * *

Sesiunea este cea mai grea perioadă din viaţa unui student. Durează cam o lună, dar acea lună pare să dureze infinit mai mult în mintea studentului stresat și panicat, asaltat de examene şi proiecte. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe