Universitatea din Oradea:

  • 15 articole publicate
  • 3 profile de studenți, profesori și absolvenți

CONTACT

Str. Universității nr. 1, Oradea, email

STUDENȚI, PROFESORI, ABSOLVENȚI CELEBRI

  • Anca Belme
    Lector dr. univ
  • Brisc Andrada Maria
    Pianist
  • Florin Constantin Pașcu
    Musician
UNI ORADEA » Coruptie
 

Constantin Bungău, rectorul Universităţii din Oradea a fost reţinut de către procurorii DNA Oradea.

Alături de Bungău a fost reţinută şi prof. Floare Chipea, fostul decan al Facultăţii de Ştiinţe Socio Umane, dar şi soţii Dindelegan. Este vorba despre preotul Marin Dindelegan şi soţia acestuia Camelia, profesor la Universitatea din Oradea.

Procurori ai Direcţiei Naţionale Anticorupţie - Serviciul Teritorial Oradea au descins în primăvara la Universitatea Oradea într-un dosar privind fapte de corupţie.


Îți mai recomandăm:

Incepand cu noul an universitar, 200 de studenti ai Facultatii de Sociologie si Asistenta Sociala, inscrisi in proiectul PractiPASS, s-au intors in locatiile de practica. Citește mai mult

* * *

Nu te rezuma să reciteşti notiţele! Cei care repetă lectura au tendinţa să considere că deja au înţeles, au învăţat informaţia şi mai sunt la fel de atenţi ca prima dată când citesc. Învață acum cum să înveți!


Ca absolvent și profesor al ASE, profesorul Cosmin Marinescu a fost invitat să prezinte mesajul de felicitare al Președintelui României, cu ocazia ședinței festive a Senatului universitar dedicată celor 105 ani de excelență universitară a Academiei de Studii Economice din București.

Acest moment festiv a cistit memoria întemeietorilor de școală economică românească și prefigurează un parcurs academic pe măsura exigențelor, date fiind importanța esențială a educației economice și rolul decisiv al economistului în fundamentarea politicilor publice.

*****

Dragi studenți,

Îmi face plăcere să transmit «La mulți ani!» Academiei de Studii Economice, cu ocazia unei aniversări aflate în tandem firesc cu Centenarul statului național român. Acest moment festiv cinstește memoria întemeietorilor de școală economică românească și sper, totodată, să și prefigureze un parcurs academic pe măsura exigențelor prezentului economic, date fiind importanța esențială a educației economice și rolul decisiv al economistului în fundamentarea politicilor publice.

Cu 105 ani în urmă, pe 6 aprilie 1913, se fonda Academia de Înalte Studii Comerciale și Industriale, prin Decret Regal, pe lângă Ministerul Industriei și Comerțului. Prin contribuțiile ilustre ale unor mari profesori, precum Victor Slăvescu și Virgil Madgearu, școala comercială românească devenise consacrată în perioada interbelică.

Astăzi, după încercările istorice prin care România a trecut, după moștenirea nefastă a comunismului în plan științific și moral, școala românească de economie se reclădește pe baze noi, iar Academia de Studii Economice trebuie să aibă ambiția de a fi cunoscută și recunoscută, și dincolo de granițele țării, printr-un capital uman de excepție în domeniul pregătirii economice.

Academia de Studii Economice ocupă astăzi un loc de prestigiu în peisajul educațional din România, ca universitate de cercetare și educație avansată, lider al învățământului superior economic și administrativ din România, cu una dintre cele mai bune reputații în rândul angajatorilor din țara noastră.

Doamnelor și domnilor,

Cred că suntem cu toții de acord că educația economică de calitate este o necesitate aproape strategică pentru prosperitatea oricărei societăți moderne, democratice. În acest sens, ASE are și o responsabilitate socială, prin asigurarea unei calități înalte a ofertei educaționale, prin profesionalizarea mediului antreprenorial românesc și prin participarea la soluționarea problemelor cu care se confruntă economia românească.

Am remarcat deschiderea spre internaționalizare a Academiei de Studii Economice și doresc să încurajez acest demers atât la nivel de studenți, cadre didactice sau programe academice, ca proces natural de adaptare la globalizare inclusiv în plan educațional, dar și ca instrument util de consolidare a unei elite deschise către exterior.

România are nevoie, deopotrivă, de școli de afaceri puternice și de știință economică veritabilă, care să asigure performanța mediului de afaceri și dezvoltarea sustenabilă. Pentru aceasta, soluțiile trebuie să evite capcana programelor populiste și iluzia că economia poate să ofere prosperitate oricui și oricât, indiferent de calitatea politicilor din domeniu.

Economistul responsabil înțelege că progresul economic înseamnă mai mult decât latura cantitativă, statistică, a unor rate înalte de creștere, care sunt obținute ușor dar se pot pierde la fel de ușor.

Astfel, trebuie abandonată iluzia că politicile fiscale și monetare pot ține loc reformelor reale, așa cum par să arate prioritățile actuale în materie de guvernare. Este necesar ca economia noastră să prospere și în sens calitativ, prin productivitate și competitivitate, căci de aici vine prosperitatea durabilă în viața de zi cu zi a românilor.

De aceea, consider că asumarea curajoasă, din partea comunității academice, a unor poziții de principiu în planul politicilor publice nu poate decât să contribuie la îmbunătățirea acestora. Până la urmă, dumneavoastră, doamnelor și domnilor profesori și cercetători, sunteți cei mai avizați experți în măsură să apreciați calitatea politicilor publice și să propuneți alternative sănătoase, care să ajute inclusiv la dezvoltarea culturii economice în rândul publicului larg.

Universitatea economică, înainte de a fi un producător de idei, este o piață a ideilor economice, tocmai pentru că ideile autentice rezultă din dezbateri și liber schimb, care nu pot fi constrânse decât prin exigența onestității și a rigorii științifice.

De aceea, universitatea performantă este deopotrivă de cercetare și de educație, iar Academia de Studii Economice, în ciuda perioadelor convulsive, beneficiază deja de un secol de înțelepciune în privința acestui adevăr.

Doamnelor și domnilor,

Alături de cultivarea și promovarea excelenței universitare, Academia de Studii Economice este ideal plasată în peisajul public din România pentru a juca rolul unui forum de analiză și dezbatere, care să reunească cei trei mari actori din economia românească - mediul academic, cel de afaceri și autoritățile publice.

Din perspectiva relației cu mediul de afaceri, nu pot decât să încurajez dezvoltarea modelului universității antreprenoriale, al cărei parcurs să fie conectat atent la nevoile actorilor din economia reală, astfel încât studenții ASE, fie ei viitori contabili, finanțiști, manageri ori economiști de profesie, să devină beneficiarii acestui spirit antreprenorial universitar.

Le doresc studenților Academiei de Studii Economice să studieze temeinic, astfel încât să poată contribui, prin propria carieră profesională, și la profesionalizarea mediului de afaceri românesc.

În încheiere, vă felicit pentru performanțele obținute și vă urez mult succes în continuare, să aveți energia și voința de a susține dezvoltarea României prin educație economică de calitate, prin economiști buni și soluții inspirate.

Vă mulțumesc!


Îți mai recomandăm:

Academia de Studii Economice (ASE) aniversează 100 de ani de existenţă a celebrei şcoli de înalte studii economice din România, printr-o serie de dezbateri lunare, "ASE 100". Citește mai mult

* * *

Dacă notițele tale nu sunt organizate sau clare, și îți este dificil să înțelegi ceva din ele, atunci trebui să schimbi puțin abordarea. Acest lucru nu are nimic în comun cu cât de frumos sau urât scrii, ci este vorba despre felul în care îți structurezi notițele. Învață acum cum să înveți!


Peste 100 de percheziţii au loc, miercuri, la cadre didactice şi studenţi de la universităţile "Vasile Goldiş" şi "Aurel Vlaicu" din Arad.

Aceștia sunt suspectaţi de fapte de corupţie într-un dosar denumit generic ”Diplome de licenţă fără studii”, anunţă Parchetul instanţei supreme, precizând că în aceste instituţii de învăţământ superior s-au constituit reţele infracţionale din care făceau parte cadre didactice, secretare sau informaticieni, dar şi foşti absolvenţi care intermediau traseul banilor de la student la profesor, în vederea promovării frauduloase a examenelor de către studenţi. Astfel, promovau examenele, în schimbul banilor, studenţi străini care nu cunosc limba română şi care primeau de la profesori răspunsurile corecte la testele grilă. Mai mult, ei cumpărau direct de la profesori lucrări de licenţă gata elaborate. 


Surse judiciare spun că majoritatea studenţilor vizaţi sunt de la Medicină, fiind vorba în special despre studenţi arabi şi italieni.

Conform unor surse din rândul anchetatorilor, sistemele informatice ar fi fost accesate ilegal de către informaticieni ai celor două universităţi pentru a opera modificări de note, informaticienii fiind complici ai profesorilor care ar fi primit mită de la studenţi în schimbul promovării examenelor.

Percheziţii au loc şi în campusuri, dar şi la profesori şi studenţi din judeţele Timiş, Hunedoara şi Caraş-Severin.


Îți mai recomandăm:

Prodecanul Facultăţii de Finanţe-Bănci din ASE, Iuliu Cosmin Şerbănescu, a fost reţinut, vineri seară, pentru luare de mită şi trafic de influenţă, după ce ar fi primit de la studenţi între 400 de lei şi 400 de euro în schimbul unor lucrări de licenţă gata elaborate şi al unor note de promovare. Citește mai mult

* * *

How is it even possible that Elon Musk could build four multibillion companies by his mid-40s — in four separate fields (software, energy, transportation, and aerospace)? To explain Musk’s success, others have pointed to his heroic work ethic (he regularly works 85-hour weeks), his ability to set reality-distorting visions for the future, and his incredible resilience. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe