Universitatea de Medicină și Farmacie "Victor Babeș" din Timișoara:

  • 8 articole publicate
  • 1 profile de studenți, profesori și absolvenți

CONTACT

Piaţa Eftimie Murgu Nr. 2, Timişoara, email

STUDENȚI, PROFESORI, ABSOLVENȚI CELEBRI

  • Margit Serban
    Şeful Clinicii III Pediatrie
UMF TIMIȘOARA » Internship
 

Cercetători români de la universități din străinătate, specializați în inteligență artificială, desfășoară la Cluj-Napoca prima ediție a unei școli de vară dedicată acestui domeniu. Printre organizatori este și Doina Precup, profesor la Universitatea McGill din Canada și director al DeepMind Montreal, divizia de inteligență artificială a Google.

“Școala românească este foarte tare în matematică”, susține Precup. În ceea ce privește nivelul de înțelegere a matematicii în rândul liceenilor, cercetătoarea de la McGill spune că “important este să se pună accent pe ideile interesante din matematică, pe logică, pe rezolvarea de probleme stil puzzle, pentru că astea dezvoltă gândirea. Trebuie să se puna accentul în principal pe modul în care se face o demonstrație”.



Mamă a trei copii, Doina Precup spune că "e important să expui copiii la tot felul de activități când sunt mici, ca să vezi ce îi pasionează și la ce sunt buni".

Acest articol este un rezumat. Citește articolul complet  Publicat în Hotnews.ro. Sunteți autorul articolului? Credit foto Facebook


Îți mai recomandăm:

Rada Mihalcea, profesor asociat la Universitatea Michigan, din SUA, a fost inclusă în top 100 cercetători în domeniul inteligenţei artificiale din Statele Unite, distincţie primită din partea preşedintelui american Barack Obama. Citește mai mult

* * *

Când vine vorba de succes, majoritatea oamenilor sunt de părere că inteligența joacă cel mai important rol, însă un studiu al cercetătorilor de la Universitatea Stanford ne va schimba părerea. Învață acum cum să înveți!


Pentru a-i trece la disciplinele pe care le predau, Constantin și Ovidiu Savu, tată și fiu, ambii profesori la Facultatea de Medicină Veterinară din București, ar fi cerut studenților sume cuprinse între 600 și 900 de lei.

Mecanismul de strângere a banilor ar fi fost, potrivit procurorilor, pus la punct de fiu, via rețeaua de socializare, sumele fiind adunate de o studentă și predate profesorului pe bază de listă nominală.

Ovidiu Savu, prins în flagrant în timp ce primea 10.500 lei, a fost reținut și urmează să fie prezentat în fața judecătorului de drepturi și libertăți de la Tribunalul București, cu propunere de arestare preventivă.

Mecanismul prin care profesorii tată și fiu luau bani de la studenți este descris de către procurori în referatul cu propunerea de arestare preventivă a lui Ovidiu Savu: „Printr-un mesaj pe Facebook, inculpatul Savu Ovidiu i-a adresat unei studente ce avea restanţe invitaţia de a-l vizita la birou. În acest context, inculpatul i-a propus studentei să se ocupe de colectarea unor sume de bani de la alți studenți aflați în aceeași situație, în schimbul promovării examenelor restante, atât la disciplina pe care o preda, cât şi la cele la care era titular tatăl său, şi acesta cadru didactic în facultate. După ce a acceptat propunerea, studenta, fie era contactată direct de către colegi, care îi lăsau diferite sume de bani, fie de către şefii de grupe, care strângeau bani de la studenţi şi îi predau ei lista cu numele acestora şi sumele date. După ce erau strânşi de către studentă, banii erau daţi inculpatului Savu Ovidiu, împreună cu listele întocmite, de ea sau de către şefii de grupă”.

Potrivit procurorilor, pentru disciplina la care era titular Ovidiu Savu, „prețul” luării unei note de trecere ar fi fost 600 de lei. În schimb, la disciplinele predate de tată, Constantin Savu, promovarea costa mai mult: 800-900 de lei.

Îți mai recomandăm:

Profesorul Ovidiu Savu, de la Facultatea de Medicina Veterinara Bucuresti, care a luat bani de la studenti ca sa ii promoveze la examenele restante, a fost arestat preventiv pentru 30 de zile, in urma unei decizii a Tribunalului Bucuresti. Citește mai mult

* * *

Cea mai uşoară metodă de memorare a informaţiei este fotografierea ei vizuală, aceasta fiind una dintre cele mai frecvent folosite tehnici de învăţare rapidă pentru examen. Învață acum cum să înveți!


Experienţa de medicinist nu a fost una prea plăcută. Încă din anul 1 unii profesori au ţinut să ne aducă la cunoştinţă faptul că suntem proşti. Nu ne comparam noi cu epoca de aur a medicinei, când concurenţa la admitere era acerbă (zece pe loc) şi examenul extrem de greu. Cam demoralizant pentru un început de drum.

Apoi, de-a lungul anilor, jignirile şi lipsa de respect faţă de studenţi nu a încetat. Am fost numiţi ”inconştienţi de propria incultură”, ni s-a prevăzut un viitor strălucit de ” infirmiere şi brancardieri”, am fost ameninţaţi că vom pica numeroase examene, iar de multe ori am fost pur şi simplu ignoraţi de cei care ar fi trebuit să ne înveţe.


Îți mai recomandăm:

M-am gândit mult înainte să scriu acest articol, practic mă învârt în jurul lui de câteva luni, pentru ca am un oarecare sentiment de "spălare a rufelor în public", aşa că nu îmi este uşor deloc…Am decis ca a venit momentul sa dedic un articol vieții noastre de studenți la medicină atunci când ca am citit ca Ministerul Sănătății a lansat o campanie numită ”Mâini curate în spitale”. Citește mai mult

* * *

Cea mai uşoară metodă de memorare a informaţiei este fotografierea ei vizuală, aceasta fiind una dintre cele mai frecvent folosite tehnici de învăţare rapidă pentru examen. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe