Universitatea de Medicină și Farmacie "Carol Davila" din București:

  • 33 articole publicate
  • 15 profile de studenți, profesori și absolvenți

CONTACT

Strada Dionisie Lupu nr. 37, Sector 1, București,

STUDENȚI, PROFESORI, ABSOLVENȚI CELEBRI

  • Ema Onisâi
    Blogger
  • Andreea Creangă
    Senior Scientist
  • Andreea-Mădălina Șerban
    Medic
  • Andrei Ilie
    Profesor
  • Ioana Mocanu
  • Ioana Dicu
  • Cristina Rădulescu
  • Mihai Ranete
    Medic
  • Cristina Nita
    Medic
  • Ștefan Gutue
    Doctor
  • Mircea Diculescu
    Prof.univ.dr.
  • Laura Craciun
  • Luisa Georgiana Bâcă
    Medical Education Director
  • Bianca Stan
  • Ema Onisâi
    Student
UMF BUCUREȘTI » Coruptie
 

Rectorii celor mai mari universități de medicină din țară se împotrivesc modificărilor aduse sistemului de Sănătate de către Ordonanța 79/2016, inițiată de fostul ministru Vlad Voiculescu. Cea mai mare nemulțumire a lor este legată de prevederea care introduce concursul pentru posturile de conducere din spitale.

Prof. dr. Cătălin Cârstoiu, decan al Facultății de Medicină de la UMF "Carol Davila" și fost manager al Spitalului Universitar de Urgență din București, a declarat: "Bun manager nu poate fi un medic cu vechime de 5 ani. Managerul spitalului trebuie să aibă alt rol, să fie selectat prin concurs, să fie competitiv, să aibă indicatori de evaluare. Însă nu cred că, excluzând rolul unor oameni, putem găsi soluția de a rezolva problemele sistemului".

Prof. dr. Ioanel Sinescu, rectorul UMF "Carol Davila", s-a arătat indignat de conținutul Ordonanței: "Această Ordonanță de Urgență vine să bulverseze complet relațiile dintre universitățile de medicină și îngrijirea medicală. O astfel de experiență în care șefii de secție clinică nu au mai fost cadre didactice s-a întâmplat la Constanța.

Mircea Beuran, președintele Senatului de la UMF București:"Nu cred că un medic cu vechime de 5 ani poate răspunde fișei postului șefului de secție, unde ai atribuții foarte serioase, care au în spate experiența de o viață: aprobi transferuri, trebuie să decizi în anumite situații pe care colaboratorii tăi le văd poate pentru prima dată."

Ioanel Sinescu, rectorul UMF "Carol Davila" din București: "Nu pot să îmi dau seama cum un medic specialist poate fi șeful profesorului său. Mă întreb: ce vor gândi cei care vor veni după noi?"


Îți mai recomandăm:

Dr. Arafat a intrat la Facultatea de Medicina din Cluj unde, in anul 3, a venit adevarata cumpana: isi lasase un examen dificil pentru toamna cand, in timpul vacantei de vara, tatal lui a murit de infarct. Citește mai mult

* * *

Jordan B. Peterson, psychology professor at the University of Toronto answers:I think (1) you can't do it and (2) you shouldn't try. No one can actually study that much. Învață acum cum să înveți!


Dezastrul din mediul universitar și lipsa de respect cu care au fost tratați studenții în ceea ce privește deciziile din sistemul de învățământ superior, a determinat Alianța Națională a Organzațiilor Studențești din România (ANOSR), federație națională studențească din care face parte și Organizația Studenților din Universitatea de Vest din Timișoara (OSUT) să înceapă azi o serie de ocupări în câteva din universitățile importante din țară. Studenții sunt nemulțumiți de faptul că opiniile lor nu mai sunt ascultate în universități, că subfinanțarea educației a produs efecte catastrofele asupra calității și relevanței studiilor universitare și că taxele din universități au devenit insuportabile pentru studenți, rata de abandon universitar ajungând la 40%.

Primele universități care în acest moment sunt ocupate de organizații studențești sunt Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Maritimă din Constanța și Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați. Studenții s-au baricadat în amfiteatre, dezbat problemele sistemului universitar românesc și refuză să părăsească universitățile până când revendicările lor nu vor fi acceptate. ANOSR face apel la studenții din toată țara să se alăture mișcărilor de occupy începute azi în cele 3 universități, pregătind în acest moment acțiuni similare în alte centre din țară.

Lista de revendicări a studenților cuprinde:

Creșterea finanțării educației și asumarea reală de către Parlamentul și Guvernul României a alocării a 6% din PIB pentru Educație, așa cum prevede legea;

Includerea studenților în proporție de 25% din electori în alegerea rectorilor, a decanilor și includerea acestora în aceeași proporție în Consiliile Departamentelor din facultăți – locul în care se iau decizii cu privire la curricula și planurile de învățământ;

Creșterea investițiilor în servicii pentru studenți: creșterea burselor, în special a burselor sociale, investiții în construcții de noi cămine și cantine și investiții în repararea și modernizarea celor existente;

Implementarea reală a unui învățământ centrat pe student, profesorii nemaifiind simpli oratori a unor cursuri prăfuite de timp, ci cei care creează medii de învățare pentru studenți pentru ca aceștia să dobândească abilități și competențe, învățând cum să folosescă informațiile de la curs, nu doar să le reproducă;  

Reforma curriculară din universități, pentru a face programele de învățământ relevante pentru piața muncii și pentru nevoile și interesele studenților de azi;

Implicarea studenților în toate procesele de asiguare a calității, la nivel intern și extern, atât la evaluari ale instituțiilor de învățământ superior, cât și în evaluări ale programelor de studii;

Respectarea de universități și Ministerul Educației și Cercetării Științifice a „Statutului Studentului”, care conține toate drepturile și obligațiile studenților, și depunerea de eforturi pentru sancționarea universităților care încalcă flagrant drepturile studenților;

Respectarea dreptului la liberă exprimare a studenților de către universități și Ministerul Educației și Cercetării Științifice, prin asumarea rolului de cultivator al spiritului critic în rândul noilor generații, în contextul în care tot mai mulți studenți care au curajul să spună problemele din universități sau mediul universitar românesc sunt sancționați.

Mai multe detalii pe osut.ro sau Facebook.


Îți mai recomandăm:

În toate marile centre universitare studenţii organizează consultări ca să stabilească ce formă vor lua protestele lor de acum înainte. Timişoara, Cluj, Bucureşti şi Iaşi sunt patru mari centre universitare unde studenţii stau şi în weekend în sălile de curs, revoltaţi că Ministerul Educaţiei nu ia nicio măsură pentru ca ei să poată fi reprezentaţi în proporţie de 25% la alegerea rectorilor. Citește mai mult

* * *

Învățarea eficientă începe cu atenția în sala de curs.  Acasă, planifică ce ai să înveți; recapitulează săptămânal ce ai învățat, precum și la terminarea unui capitol sau mai multora. Învață acum cum să înveți!


Alexandra Balahur, doctor european in domeniul Procesarii Limbajului Natural, are o intensa activitate stiintifica in cadrul European Commission Joint Research Centre.

In Romania, a studiat la Colegiul National "Costache Negruzzi" din Iasi si a fost sefa de promotie. Apoi a studiat la Facultatea de Informatica de la Universitatea "A. I. Cuza" din Iasi, unde a avut bursa de merit si a terminat intre primii.

Momentan, este cercetator post-doctoral la European Commission Joint Research Centre, in unul din institutele care este situat in Nordul Italiei, in apropiere de Milano.


Îți mai recomandăm:

Alexandra Balahur-Dobrescu, laureata a celui mai valoros premiu acordat de Liga Studentilor Romani din Strainatate, a povestit cum se construieste drumul catre o cariera de exceptie. Citește mai mult

* * *

Ce faci în “Ultima noapte” înainte de examen? Mai jos 40 de trucuri ca să înveţi mai eficient atunci când numai de asta nu îţi arde. Unele serioase, altele haioase. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe