Universitatea București:

  • 146 articole publicate
  • 113 profile de studenți, profesori și absolvenți

CONTACT

Bd. M. Kogălniceanu 36-46, Sector 5, 050107, București, email

STUDENȚI, PROFESORI, ABSOLVENȚI CELEBRI

  • Andrei Găitănaru
    Senior Editor
  • Romiţă Iucu
    Prorector
  • Radu Gologan
    Profesor
  • Mihai Dragoş
    Presedinte
  • Dan-Virgil Ionescu
    Profesor
  • Louis Funar
    Cercetător
  • Radu-Ionut Prescura
    CEO & Co-Founder
  • Ionuț Budișteanu
  • Maria Stoica
  • Antonio Momoc
    Profesor
  • Iulian Pralea
  • Daniela Ivan
  • Andrea Pap
  • Andreea Birsan
  • Alexandra Murgu
  • Aura Ionescu
  • Ștefania Duminică
  • Adriana Dumitrascu
  • Mircea Dima
    Co-Founder
  • Florian Marcu
    Co-Founder
  • Adrian Anghel
    Blogger
  • Andrei Panaiotu
  • Șerban Pitic
  • Andrei Balint
  • Mihaela Andreea Radu
    Blogger
  • Marius Dumitran
    Software Engineer and Assistant Professor
  • Andrei Grigorean
    Programming competitions trainer
  • Adrian Budău
  • Valentin Mureșan
    Profesor
  • Vlad Atanasiu
    Process Manager
  • Loredana Urzică
    Presedinte
  • Roxana-Mălina Chirilă
    Traducător
  • Oana Picerea
    Redactor-Sef
  • Basarab Nicolescu
    Profesor
  • Marius Matache
    Artist
  • Val-Johannes Dragulanescu
  • Alina Bratu
  • Andrei Viorel Bud
  • Alexandru Velea
  • Cosmina Andreea Manea
  • George Velcea
  • Traian Tomenco
    Student
  • Catalina Stelea
  • Remus Iosifescu
  • Roxana Dinca
    Phd Student
  • Adina Dragomirescu
    Prof. univ. dr.
  • Radu Ionescu
    iOS Developer
  • Alexandru Bajdechi
  • Sergiu Baboi
  • Anca-Mihaela Gheorghe
  • Andra Irimia
  • Petronela Nistor
  • Andreea Dan
  • Alina Fedot
  • Iulia Trandafir
  • Sabina Dîrdală
  • Irina Năstase
  • Denisa Agache
  • Cristian Preda
    Profesor universitar
  • Ana Gheorghe
    Blogger
  • Anca Arambaşa
  • Radu Vlad
    Imaging Department Intern
  • Stefan Vlaston
    Retired Professor
  • Aura Stan
  • Eugen Simion
    Director
  • Florin Colceag
    Founder
  • Alexandru Pascal
    Sales
  • Alexandra Sasu
    Specialist Marketing Development
  • Irina Baragoi
    Blogger
  • Andrei Simionescu-Panait
    Researcher
  • Vintilă Mihăilescu
    Profesor Universitar Doctor
  • Alexandra Jitariuc
    Photographer
  • Andrei Gîndac
    Photographer
  • Pavel Năstase
    Rector
  • Dan Nicușor
    Matematician
  • Radu Mihai Oncescu Brotea
    Coordonator online
  • Raluca Cîrjan
  • Simona Mocanu
    Digital Project Manager
  • Lorincz Adela
  • Ana Maria Moraru
    Reporter
  • Diana Dima
  • Maria Stan
  • Bogdana Butnar
    Strategy & Communications Design
  • Iulian Maier
  • Laura Lupu
  • Cezara Grama
    Legal Advisor
  • Dragoş-Mihai Ghiţă
  • Viorel Chiricioiu
  • Andreea Bîră
  • Daria Budurca
  • Alina Ciocoiu
    Junior Lawyer
  • Călin Dragoman
    Litigator
  • Sabina Fugaru
  • Crina Gealatu
  • Radu-Sergiu Valeanu
  • Ovidiu Cristian Marin
  • Maria Necula
  • Ioana Mardale
  • Loredana-Cristina Dascălu
    Scriitor
  • Ioana Elena Secu
  • Andreea Burlacu
    PR Magician
  • Cristina Ana-Maria Anghel
  • George Hari Popescu
    Colaborator
  • Dana Lucia Saporan
    Editor
  • Simona Dan
    Market Strategy Advisor
  • Alexandru Balasescu
    PhD. Anthropologist
  • Cristian Vechiu
  • Andreea-Paula Armanu
    Intern
  • Andreea Vezeteu
    Intern
  • Corchiş Monica Simona
  • Sorin Cristian Chineata
    Web Developer
  • Valentin-Marius Hârşan
  • Sonia Şortan

Două instituţii de învăţământ superior din România vor intra în topul internaţional al universităţilor, care va fi lansat în luna aprilie de către Comisia Europeană.

Universităţile româneşti incluse în Topul 500 realizat de Comisia Europeană sunt Universitatea din Bucureşti şi Universitatea "Babeş Bolyai" din Cluj-Napoca.

Topul realizat de Comisia Europeană are la bază următoarele criterii: reputaţia pentru cercetare, calitatea predării şi învăţării, orientarea internaţională, succesul transferului de cunoştinţe şi contribuţia la dezvoltarea regională.


Îți mai recomandăm:

Comisia Europeana lanseaza o noua clasificare internationala a universitatilor din Europa si din lume, la care sunt asteptate sa participe 500 de universitati, anunta executivul european printr-un comunicat de presa. Citește mai mult

* * *

How do I study hard (I mean 100% flat out full throttle) for 2 years without burning out and getting tired psychologically?***** This is long, but I am a teacher. Învață acum cum să înveți!


Animația și grafica reprezintă domenii de activitate relativ necunoscute pentru marea masă a tinerilor din România. Totuși, acest tip de producție prinde teren și pătrunde în medii altădată considerate inaccesibile. Vlad Dobrescu, unul dintre veteranii hip-hop-ului românesc, a dat mână liberă echipei de animație de la REEA Târgu-Mureș, pentru a ilustra versurile piesei sale, intitulată “Globul de Cristal”.

Clipul, realizat integral de doi artiști, Liviu Boar și Cami Cuibuș, de la storyboard și până la ceea ce înseamnă produsul final, a atras peste 100.000 de vizualizări pe youtube la nici o săptămână de la momentul lansării. “Globul de Cristal” este al doilea videoclip oficial produs de REEAnimation, după “Another Toe In The Ocean” al trupei americane Pixies.

(Pixies – Another toe in the ocean)

Impresionant, nu?

Chiar de-aceea am stat de vorbă cu Liviu Boar, omul din spatele celor două clipuri, care ne-a oferit o perspectivă concludentă despre ce înseamnă transformarea pasiunii pentru desen într-o carieră de succes.

Care este parcursul tău educațional și profesional?

De când ţin minte, am desenat întruna – am început pe la 3 ani pe pereţi, apoi am trecut la hârtie, în adolescenţă am revenit la pereţi… Am terminat şcoala şi Liceul de arte din Târgu-Mureş, apoi Universitatea de Arte din Cluj-Napoca, secţia grafică, deci îmi era foarte clar în ce direcţie merg. Pe la 12 ani, în plină obsesie Cartoon Network, am descoperit că pot face scurte animaţii pe marginea caietelor de matematică, iar acum animaţia îmi e profesie.



(Cami Cuibuș, Liviu și Barbu Hărşan)

Cu ce te ocupi mai exact și cum arată o zi obișnuită la locul de muncă? Ce presupune un proiect sau taskurile la care lucrezi?

Desenez cât e ziua de lungă, şi câteodată şi seara. Ziua mea de lucru are câteva constante (numărul de cafele) şi mai multe variabile: câteodată animaţie 2d, câteodată 3d, câteodată game design, câteodată producţie muzicală. Proiectele sunt frumoase pentru că majoritatea sunt startup-uri entuziaste. Am mare noroc cu Reea, cu care am rămas de 10 ani, care crede în echipa noastră mică de animaţie şi ne lasă să încercăm o grămadă de nebunii.

În rest, încerc să păstrez un echilibru între muncă efectivă, ţinut pasul pe net cu lumea artei digitale, aruncat câte un ochi peste ce fac colegii şi, în mod ideal, un audiobook sau podcast – cu cât mai multă informaţie, cu atât mai bine.

Povestește-ne care a fost cea mai importantă realizare a ta pe plan profesional. Și cea mai mare dezamăgire?

Suntem foarte mândri că am realizat două videoclipuri pentru nume mari din muzică: Pixies, respectiv Vlad Dobrescu – două proiecte foarte diferite dar care au ieşit bine în ciuda eternei lipse de timp. Mai aproape de suflet mi-e clipul pentru Vlad, pentru că a necesitat un efort mai mare şi mai personal, dar şi pentru că e satisfăcător să faci ceva ieşit din comun pentru un public care e un pic mai restrâns şi să încerci să aduci partea vizuală cât mai aproape calitativ de bucata muzicală.

 

(Vlad Dobrescu – Globul de cristal Feat Deliric & DOC)

Cea mai mare dezamăgire e una zilnică: momentul acela când se termină ziua şi îţi dai seama că ai vrea să fie măcar de două ori mai lungă, pentru a apuca să faci tot ceea ce îţi propui. Trece până a doua zi dimineaţă.

Ai schimba ceva la parcursul tău profesional dacă ți s-ar oferi posibilitatea?

Da, aş schimba un singur lucru: dacă m-aş putea întoarce în timp, aş lucra şi acum 10 ani cu pasiunea şi energia pe care o am acum, dar bănuiesc că toate astea vin odată cu vârsta şi maturizarea.
Şi poate că m-aş împărţi în mai puţine direcţii, dar apoi le-aş regreta pe alea pierdute.

Care sunt avantajele si dezavantajele jobului tău? Ce ai schimba la locul tău de muncă?

E un singur dezavantaj: necesită foarte, foarte mult timp. Mai mult decât atât, primul lucru pe care sunt tentat să-l fac când ajung acasă e să mai desenez un pic. Aşadar, am nevoie tot mai mult de deconectare, natură… dar asta e o problemă generală în 2014. La locul de muncă n-aş schimba nimic. Avem libertate creativă, cel mai tare hardware şi software posibil, avem pisici, e ideal.

(Echipa REEAnimation)

De unde afli ultimele noutăți din aria ta de activitate? Care sunt cele mai relevante surse de informare pentru tine în acest sens?

Iniţial, situri gen www.conceptart.org, www.cghub.com și, evident, youtube pentru scurt şi lung metraje animate. Mai nou, comunităţile de artişti s-au mutat pe grupuri de facebook unde toată lumea îşi arată lucrările, dă şi primeşte feedback. E uimitor să vezi la ce nivel a ajuns arta digitală, statică sau animată.

Chiar dacă sunt doar conexe meseriei mele, mă pot uita ore în şir la reel-uri de vfx, fascinat de cum creează oamenii talentaţi magie din pixeli.

Ce aptitudini ar trebui sa posede un aspirant la o carieră în acest domeniu? Care e principala calitate a unui grafician?

Ştiu că sună a clişeu dar ăsta e adevărul: pasiunea pentru domeniu e de departe pe primul loc. Apoi vin talentul nativ şi disponibilitatea pentru multă, multă muncă. Un lucru de care ne lovim, din păcate, şi în 2014 AD, sunt tinerii care nu au făcut încă pasul înspre digital. Și vrem să facem ceva în legătură cu asta – ne dorim să realizăm un proiect în comunitate în care puştii care au înclinaţie spre meseria noastră să poată să vină în studio, să înveţe să lucreze cu programele si hardware-ul nostru – să popularizăm un pic digitalul, ceea ce se face din plin în vest şi mai deloc la noi.

(Animația îi fascinează pe cei mari, dar și pe cei mici)

Care ar fi cel mai important sfat pe care l-ai oferi tinerilor aflați la început de drum în ceea ce privește cariera?

Sfatul meu ar fi să aloce mai mult timp şi mai multă energie aprofundării domeniului în care vor să activeze, chiar dacă asta taie din timpul de chefuri, bere etc. În plus, ceea ce spuneam mai sus: cu cât te descurci mai bine şi mai devreme în mediul digital, cu atât mai bine, şi asta e valabil pentru mai toate oportunităţile de carieră în momentul de faţă.

Animaţia 2d poate fi explicată foarte simplu: desen după desen după desen egal mişcare. În spatele cadrelor succesive, însă, stă când un simplu desenator, când un actor, când un regizor. Dacă te regăseşti în oricare dintre meseriile enumerate şi ai înclinaţii spre desen, s-ar putea ca animaţia să fie pentru tine.

(Liviu este responsabil și pentru realizarea clipului de promovare a platformei SmartDreamers, aflată atunci la început de drum)

Îți mulțumim pentru timpul acordat. Succes în continuare!


Îți mai recomandăm:

Animation Worksheep, atelierul de film de animatie prezentat de Festivalul International de Film de Animatie Anim‘est, ajunge la a doua editie! O premiera in Romania, workshopul s-a bucurat de mare succes in 2011, la prima editie. Citește mai mult

* * *

Adam Ruben’s tongue-in-cheek column about the common difficulties and frustrations of reading a scientific paper broadly resonated among Science Careers readers. Învață acum cum să înveți!


E clar, trăim niște vremuri în care majoritatea afacerilor se îndreaptă din ce în ce mai mult către mediul online, motiv pentru care aproape toate startup-urile merg în această direcție. Mai mult, chiar și în situația în care activitățile companiilor sunt axate pe offline și acestea, inevitabil, tot au o legătură cu lumea vituală. Cert e că noi, ca și angajați, depindem mult de această lume în care afacerile, în marea majoritate a cazurilor, au un numitor comun: e-mail-ul.

Poate o factură primită, poate un client care solicită o ofertă sau, probabil, un public care trebuie să afle o informație despre tine, ca și entitate. Indiferent de situație, cu toții ne lovim de e-mail-uri, fie din postura de consumatori sau de oameni care vor să promoveze un produs. Am stat de vorbă cu Adi, un tânăr specializat in Email marketing, care ne-a făcut să înțelegem ce implică o campanie din acest domeniu și ne-a povestit, cu lux de amănunte, tot ceea ce ne interesa, de la parcursul lui profesional până la aptitudinile necesare pentru a deveni, într-un final, Email Marketing Manager.

“Dezamăgiri în acest domeniu nu am avut, având în vedere că know-how-ul meu este în continuă ascensiune.”

Până să ajungi aici, ai trăit experiențe care te-au modelat ca om.
Care este parcursul tău educațional și profesional?

Am absolvit studiile facultății de Limbi și Literaturi Străine din cadrul Universității Dimitrie Cantermir din București, acolo unde am studiat limba engleză și germană. Până în anul 2008 am avut diverse job-uri, unele care nu au avut legătură cu online-ul, majoritatea fiind în domeniul vânzărilor. Perioada 2008-2011 a fost destul de anevoiasă pentru un proaspăt absolvent de facultate care nu deținea un portofoliu.

Situația avea să se schimbe în momentul în care un startup german, CyberGhost Vpn, mi-a oferit șansa de a lucra pe poziția de email marketing agent. Apoi, au urmat 2 ani în care am asimilat tot mai multe informații, participând la o mulțime de conferințe din domeniu și urmând diferite cursuri și, astfel, m-am specializat în domeniul pe care l-am urmărit.

Cu ce te ocupi mai exact și cum arată o zi obișnuită la locul de muncă?
Ce presupune un proiect sau taskurile la care lucrezi?

În prezent ocup funcția de email marketing manager la BullGuard, o companie de antivirus. Aici mă ocup de două canale: emails & notifiers. În traducere, asta înseamnă că munca mea presupune crearea și implementarea flow-urilor, gestionarea resurselor (content, design, QA), analiza performanțelor, research al noilor tool-uri din domeniu și propunerea schimbărilor pentru a crește Revenue-ul. Cât despre program, acesta începe la ora 10:00 și se încheie la 18:00.

Povestește-ne care a fost cea mai importantă realizare a ta pe plan profesional.
Și cea mai mare dezamăgire?

Cea mai importantă realizare a fost trecerea de la email marketing de tip static, adică trimiterea de campanii de sine stătătoare (blasts), la automatizarea campaniilor de email cu design și content dinamic. Dezamăgiri în acest domeniu nu am avut, având în vedere că know-how-ul meu este în continuă ascensiune.

“În momentul în care crezi că ai îmbunătățit totul, începi iar să testezi și apoi să îmbunătățești din nou și tot așa.
E un domeniu în care „regulile” se schimbă constant.”

Care sunt avantajele si dezavantajele jobului tău? Ce ai schimba la locul tău de muncă?

Pentru mine un lucru e cert: Nu există dezavantaje. E un job pe care îl fac cu plăcere și, mai mult decât atât, nu mă văd făcând altceva în viitor. În schimb, avantaje sunt multe. Unul dintre ele îl reprezintă faptul că lucrez în dot com, care e o piață total diferită față de cea din România. Plus că programul poate fi flexibil, nu există deadline-uri și poți lucra remote iar acesta din urmă e un mare avantaj. Iar faptul că email marketing-ul înseamnă de fapt testare și îmbunătățire, pur și simplu nu ai cum să te plictisești. În momentul în care crezi că ai îmbunătățit totul, începi iar să testezi și apoi să îmbunătățești din nou și tot așa. E un domeniu în care „regulile” se schimbă constant.

Cât de greu este să îți convingi superiorii că strategia la care te-ai gândit este cea potrivită?

Flow-ul de comunicare este de cele mai multe ori extrem de rapid și până acum nu au existat probleme în aprobarea campaniilor propuse.

De unde afli ultimele noutăți din aria ta de activitate?
Care sunt cele mai relevante surse de informare pentru tine în acest sens?

După cum am menționat și anterior, în acest domeniu așa zisele reguli se schimbă constant iar pentru a fi în trend cu noutățile, urmăresc zilnic topicuri de specialitate pe twitter, feedly, responsys blog, returnpath blog, clickz blog, marketingsherpa blog și multe altele.

Ce aptitudini ar trebui sa posede un aspirant la o carieră în acest domeniu?
Care e principala calitate a unui angajat în domeniul acesta?

Sunt sigur că trebuie să existe un oarecare echilibru între cunoștințele tehnice și cele de marketing. Bineînțeles, nici creativitatea nu este un punct care trebuie neglijat. Așadar, principala calitate este rezultatul unui mix între criteriile amintite. Faptul că trebuie să ai și o înclinație tehnică te poate ajuta să înțelegi mai bine eventualele probleme care pot apărea în procesul campaniilor, adică diferite coduri de eroare, poți face analiza headerelor, a codului de html, implementarea unui list-unsubsribe (vital pentru Gmail în ultimele luni) ș.a.m.d.

Ce trucuri folosești pentru ca e-mail-ul pe care îl trimiți să fie eficient, să capteze atenția cititorului?

În primul rând, folosesc tool-uri precum Litmus, care mă ajută să mă asigur că structura newsletter-ului din punct de vedere al html-ului este corectă. Un newsletter bine realizat și redat, crește cu siguranță volumul de vânzări și de engagement. De asemenea, folosesc heatmap-uri pentru a putea vizualiza punctele de interes ale subscriber-ilor și nu în ultimul rând țin sub observație constantă scorul ip-urilor, după care se trimit campaniile.

Povestește-ne te rog, pe scurt, despre o campanie de Email marketing
care te-a impresionat foarte mult până și pe tine, creatorul ei

Din punctul meu de vedere, toate campaniile sunt extrem de interesante, mai ales atunci când te ocupi de mai multe produse. Având în vedere că în momentul de față campaniile create sunt în 13 limbi și folosesc o segmentare avansată, în funcție de țară, limbă, client de mail, engagement etc, ele nu pot fi altfel decât interesante.

Dar ca să răspund la întrebare, campania de care am rămas extrem de impresionat a fost cea din 2012, pe când eram la CyberGhost. Trebuia să creez o campanie de crowdfunding, o formă evoluată de fundraising, pe indiegogo (n.r. site internațional de crowdfunding). M-am implicat mult în acel proiect, depășind chiar aria mea de specialitate și am participat la crearea clipului care urma să atragă atenția potențialilor investitori iar faptul că am avut ocazia să fiu personajul principal al campaniei mi-a transmis un feeling extrem de pozitiv.

 

În momentul de față, cariera profesională se rezumă la job-ul pe care îl ai?
Sau, în paralel, te ocupi și de alte proiecte?

Faptul că am avut ocazia să învăț și să aplic tot ce știu în email marketing m-a făcut să fiu încrezător în puterile mele, motiv pentru care m-am apucat și de freelancing. Așa că, din dorința de a ajuta, prin costuri corecte și timp de rezolvare scurt, startup-uri care întâmpină aceleași probleme prin care am trecut și eu odată, am înființat site-ul www.AdrianMitrache.com, acolo unde ofer consultanța necesară problemelor pe care aceste startup-uri le au.

În plus, în ultima vreme am început să cochetez și cu ideea de a crea o platformă de email marketing simplă și ieftină: www.SendersHub.com iar un ultim proiect a fost acela de a crea un curs de specialitate pe platforma de learning udemy, unde nu mă așteptam să fie un succes dar se pare că m-am înșelat, deoarece până acum sunt înregistrați peste 270 de stundenți.


Îți mai recomandăm:

Multi sunt convinsi ca Facebook-ul este doar un site. Insa lumea tine sa te contrazica. Facebook-ul este un Big Brother care se poate intoarce impotriva ta daca nu stii sa il folosesti, dar poate fi de un real folos daca alegi sa il folosesti cu cap. Citește mai mult

* * *

Relaxing music for studying that helps concentration, memory and focus for long reading and relaxing. . Învață acum cum să înveți!