Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iași:

  • 68 articole publicate
  • 51 profile de studenți, profesori și absolvenți

CONTACT

str. Carol I nr.11, Iași, jud. Iași, email

STUDENȚI, PROFESORI, ABSOLVENȚI CELEBRI

  • Emilia Moroșan
    Profesor
  • Eduard - Valentin Curca
  • Ion Marin
    Decan
  • Cristi Haldan
  • Valentina Crivat
  • Amelia Gheorghiță
    Executive Assistant
  • Alexandra Balahur
    Postdoctoral Researcher
  • Bogdan Bîşcă
  • Lucian Mândru
  • Ionuț Nechifor
  • Adrian Galatanu
  • Ella Sescu
    Catalog Associate
  • Manuela Enache
  • Daniel Tataru
    Professor
  • Dumitru Chele
    Team Manager
  • Maria Magdalena Baciu
    Product Developer
  • Viorel Barbu
    Profesor
  • Cătălin Bogdan Galeş
    Profesor
  • Radu Rusu
    Researcher
  • Vasile Sorohan
    Profesor
  • Jean Rotaru
    Profesor
  • Florin Morosan
    Blogger
  • Nicolae Creţu
  • Raluca Creţu
  • Alexandru Dodoiu
    .NET Developer
  • Anamaria Husoschi
    System analyst
  • Ionela Murariu
  • Cristiana Roșu
    SAP Logistics Consultant
  • Irina Sincu
    Voluntar
  • Razvan Adrian Costea
  • Ana Maria Tihan
    Db MAT Specialist
  • Corina Tataru
    Information Security Intern
  • Raluca Păduraru
  • Alina Palade
  • Alexandra Leancă
    SAP FICO Consultant
  • Marius Balaita
  • Robert Andrei Ignat
  • Constantin Corman
    IT Business Analyst
  • Olesia Mihai
    Lector dr. univ
  • Lukacs Alexandru
  • Radu Rotaru
    Global Affiliate Membership
  • Catalina Dumitrache
  • Ana-Maria Bercu
    Prof. univ. dr.
  • Lavinia Gherasim
    Software Developer
  • Alice Andreea Laic
    Software Developer
  • Adina Nedelcu
  • Florin Iacob
    Lect. asociat dr. mat.
  • Corina Forascu
    Lector dr. univ
  • Cezar Manea
    Software Developer
  • Gabriela Conea
    County School Inspector
  • Claudiu Dăscălescu
    Administrator
UAIC IAȘI » Honoris causa
 
Unul dintre cei mai importanţi străini care a studiat în detaliu istoria românilor a primit astăzi titlul de Doctor Honoris Causa al Universităţii "Al. I. Cuza". Dennis Deletant, cadru didactic la University College Londra, a fost aplaudat la scenă, în Aula Magna "Mihai Eminescu".

Dennis Deletant a avut rolul de un deschizător de drumuri istoriografice, mai ales în anii ’90. Atunci când istoricii români evitau subiectul comunismului, retranşându-se în fetişizarea societăţii interbelice, Dennis Deletant a deschis o discuţie profesionistă.

Îți mai recomandăm:

Stephen Hawking, cel a cărui perspectivă a modelat cosmologia modernă și a inspirat audiențe globale, a murit la vârsta de 76 de ani. Anunţul a fost făcut de familia fizicianului, potrivit căreia cunoscutul om de ştiinţă a murit împăcat în somn, miercuri, la casa sa din Cambridge. Citește mai mult

* * *

Nu poți învăța bine dacă nu știi pentru ce înveți. S-a constatat că studenții care conștientizează motivele învățării învață de 5-6 ori mai bine decât ceilalți. Învață acum cum să înveți!


Reprezentanţii Universităţii din Bucureşti (UB), care verifică acuzaţiile de plagiat la master aduse secretarului de stat pe preuniversitar din Ministerul Educaţiei, Ştefania Duminică, au declarat pentru "Adevărul" că lucrarea de disertaţie a oficialului nu a fost trecută printr-un soft antiplagiat. Motivul: această verificare nu este obligatorie şi se face prin sondaj, la cererea facultăţii.

"Lucrarea de disertaţie a doamnei Ştefania Duminică nu a fost verificată printr-un soft anti-plagiat. Verificarea lucrărilor de finalizare a studiilor printr-un soft anti-plagiat nu este obligatorie, ci se face doar prin sondaj sau la solicitarea facultăţilor", au declarat reprezentanţii Universităţii din Bucureşti (UB).


Îți mai recomandăm:

Lucrarea de disertatie a Stefaniei Duminica este "un plagiat integral", "o fotocopie" dupa o lucrare cu acelasi titlu din 2008, informeaza Comisia de Etica a Universitatii Bucuresti (UB), care cere rectoratului UB sa propuna retragerea titlului de master al secretarului de stat. Citește mai mult

* * *

Alimentatia sanatoasa este baza unei memorii bune si in mod sigur cu ajutorul unei bune alimentatii echilibrate reusesti sa iti pastrezi atat energia, cat si capacitatea intelectuala la cote inalte. Învață acum cum să înveți!


Universitatea Hyperion din București beneficiază de 7 proiecte europene cofinanțate din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.

Aceasta se poate mândri cu un număr impresionant de studenți care fac parte din proiectele europene implementate și anume 2.410. Astfel, în momentul de față Universitatea Hyperion din București este instituția de învățământ superior privată din România care are cei mai mulți studenți beneficiari ai proiectelor europene.

Universitatea încearcă prin aceste granturi să ofere posibilități de pregătire suplimentară studenților de la toate facultățile pe care aceasta le deține. Studenții implicați au parte de nenumărate oportunități, pot să-și îmbogățească cunoștințele practice în întreprinderi simulate create special pentru ei, capătă experiența pe care angajații o cer și reușesc în cele din urmă să-și atingă obiectivul principal: acela de a-și găsi un loc de muncă în domeniul pentru care s-au pregătit ani la rândul.

Programele "Profesioniști în domeniul Artelor și Jurnalismului”, „EURO-CLIO”, „EURO-MANAGER”, „EURO-LEX”, „Să punem în practică teoria!”, „Modelling the New Europe” și „Diplomacy” se vor desfășura timp de 18 luni, perioadă în care cei din echipele de implementare se vor strădui să-i instruiască cât mai bine pe studenții înscriși, astfel încât aceștia din urmă să se integreze cât mai bine și cât mai ușor pe o piață a muncii destul de capricioasă.

„Efectul direct al implicării Universității Hyperion în aceste programe este creșterea finanțării pentru pregătirea fiecărui student, până la cote mult mai ridicate decât în învățământul subvenționat de la bugetul de stat.

Fondurile nerambursabile oferite de Uniunea Europeană pentru pregătirea acestor studenți generează dotări la standardele internaționale, servicii de consiliere și orientare în carieră, precum și numeroase oportunități de inserție în activități concrete specifice, cu șanse crescute de succes pe piața muncii. Toate acestea sunt de fapt semnale că Europa ne vrea cât mai bine pregătiți, că se dorește de la noi să furnizăm specialiști cât mai buni, că investițiile în educație trebuie să constituie o prioritate și în țara noastră”, declară rectorul Universității Hyperion, Sever Irin Spânulescu.

Primele 5 proiecte enumerate au Axa Prioritară nr. 2 - „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”, Domeniul major de intervenţie 2.1 „Tranziţia de la şcoală la viaţa activă”, iar ultimele 2 au Axa Prioritară nr. 1 - „Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”, Domeniul major de intervenție 1.2 „Calitate în învăţământul superior”.

  • „Profesioniști în domeniul Artelor și Jurnalismului”

Programul „Profesioniști în domeniul artelor și jurnalismului” are un obiectiv general precis: ca cei 390 de studenți din grupul țintă să dobândească cunoştinţe şi aptitudini practice prin participarea la stagiile de practică organizate în universitate şi în afara acesteia, în scopul accesului mai facil pe piaţa muncii.
Studenții celor 3 facultăți ale Universității Hyperion vor avea șansa să desfășoare activități specifice domeniului lor de pregătire în cadrul a 4 întreprinderi simulate înființate în Universitatea Hyperion, vor beneficia și de un studio online echipat complet și chiar de consiliere și orientare în carieră. La finalul proiectului, se va realiza un studiu de monitorizare privind gradul de integrare pe piața muncii a studenților.

  • „EURO-CLIO Program de practică pentru studenți în management de patrimoniu istoric, diplomație culturală, turism cultural”

Obiectivul general al grantului „EURO-CLIO Program de practică pentru studenți în management de patrimoniu istoric, diplomație culturală, turism cultural” îl reprezintă facilitarea tranziției de la școală la viață activă prin intermediul creșterii relevanței educației pentru piața muncii și eficientizării stagiilor de practică pentru 400 de studenți și masteranzi ai specializărilor de Istorie, Științe Politice, Geografie și Jurnalism din Universitatea Hyperion.

Atractivitatea programului de practică constă în faptul că a fost conceput pe baza consultării cu potențialii angajatori în domeniul industriilor culturale, pe de o parte, iar pe de altă parte pe baza așteptărilor și aspirațiilor de carieră ale studenților care doresc alternative la cariera didactică.

Studenții și masteranzii celor 4 specializări ale Universității Hyperion vor primi subvenții de practică de 300 RON, vor beneficia de schimburi de experiență și vizite de studiu la potențiali angajatori, serviciu de consiliere personalizată funcțional (consiliere individuală, consiliere de grup prin Cercuri de educație pentru carieră), li se va pune la dispoziție un  Centru de resurse de practică „EURO-CLIO” amenajat și dotat, care va funcționa complementar cu componentă de Consiliere de carieră EURO-CLIO, și pot câștiga premii în cadrul unul concurs organizat corespunzător.

  • „EURO-MANAGER Program de practică pentru tranziția de la sistemul de educație la viața activă pentru studenți economiști”

Proiectul „EURO-MANAGER Program de practică pentru tranziția de la sistemul de educație la viața activă pentru studenți economiști” are ca obiectiv facilitarea tranziției de la școală la viață activă prin creșterea relevanței educației universitare pentru piața muncii și eficientizării stagiilor de practică pentru 400 de studenți economiști și sociologi.

Printre obiectivele specifice ale acestuia, se numără realizarea și consolidarea parteneriatelor între solicitant și instituţii publice și private cu profil economic sau sociologie/studii de piață, potențial angajatoare ale absolvenților universității solicitante în vederea facilitării tranziției de la educație la viața activă; eficientizarea stagiilor de practică, prin organizarea, implementarea, monitorizarea, evaluarea stagiilor de practică la potențiali angajatori; oferirea de servicii îmbunătățite de consiliere și orientare de carieră pentru 400 de studenți, consiliere psihologică și suport pentru identificarea unui loc de muncă relevant pentru specializarea absolvită.

Studenții din grupul țintă vor beneficia de vizite de studiu și schimb de experiență la potențiali angajatori, asistență în redactarea CV și scrisoare de motivație,subvenție de 300 ron pentru participarea la programul de practică,concurs cu premii „Investește în cariera ta” – 10 premii de câte 1000 ron acordate și vor participa chiar și la Cercuri de educație pentru carieră.

  • „EURO-LEX Program de practică pentru studenții jurişti”

Acesta își propune să faciliteze tranziția de la școală la viața activă prin creşterea relevanţei educaţiei universitare pentru piaţa muncii şi eficientizării stagiilor de practică pentru 400 de studenţi ai Facultăţii de Drept/Ştiinţe Juridice.

Ca obiective specifice, echipa de implementare își dorește realizarea și consolidarea parteneriatelor între Solicitant și instituții publice și private cu profil juridic sau sociologie/studii de piață, potențial angajatoare ale absolvenților universității solicitante, în vederea facilitării tranziției de la educație la viața activă, eficientizarea stagiilor de practică, prin organizarea, implementarea, monitorizarea, evaluarea stagiilor de practică la potențiali angajatori, asigurarea serviciilor de consiliere și orientare de carieră pentru 400 de studenți, consiliere psihologică și suport pentru identificarea unui loc de muncă relevant pentru specializarea absolvită, crearea unui Centru de consiliere și practică Euro-Lexși a unui site web actualizat sătpămânal cu toate ofertele de muncă și internship relevante pentru studenții juriști la nivel local, regional, național și al Uniunii Europene.

Precum celelalte proiecte ale Universității Hyperion, și acesta oferă studenților implicați o serie de beneficii: vizite de studiu și schimb de experiență la potențiali angajatori, asistență în redactarea CV și scrisoare de motivație;subvenție de 300 ron pentru participarea la programul de practică;concurs cu premii „Investește în cariera ta” – 10 premii de câte 1000 ron acordate.

  • „Să punem în practică teoria!”

Obiectivul general al acestui grant european îl constituie creșterea nivelului de pregătire a studenților prin participarea la stagii de practică în vederea corelării competențelor dobândite în procesul educațional cu cerințele pieței muncii.

Printre beneficiile celor 400 de studenți din grupul țintă al proiectului, se numără: 10 parteneriate naţionale dezvoltate cu mediul de afaceri şi instituţii publice, în vederea îmbunătăţirii educaţiei şi formării profesionale a studenţilor; o platformă informatică pentru desfăşurarea stagiilor de practică în întreprinderile simulate; stagii de practică în 10 întreprinderi simulate, înfiinţate în cadrul universităţii; consilierea și orientarea în carieră a studenților în legatură cu oportunităţile de participare la stagiile de practică şi cu cele de angajare după finalizarea studiilor.

  • „Modelling the New Europe” – Program masteral în Guvernanța Economică Europeană

Proiectul vizează dezvoltarea unui program masteral interdisciplinar în domeniul Guveranţei Economice Europene, pentru dezvoltarea calitativă a resurselor umane şi a comunicării dintre mediul academic şi cel economic, în scopul creşterii gradului de integrare a absolvenţilor pe piaţa muncii.

Printre obiectivele specifice ale acestuia, se numără dezvoltarea curriculară a unui program masteral în „Guvernanţa Economică Europeană”; crearea şi dezvoltarea reţelei „Modelling the New Europe” cu sprijinul actorilor relevanţi (universităţi, mediu de afaceri, autorităţi publice etc.); promovarea inovării şi îmbunătăţirea capacităţii Universităţii Hyperion din Bucureşti de a susţine dezvoltarea economică şi socială; extinderea oportunităţilor de învăţare şi asigurarea unor servicii de documentare îmbunătăţite pentru studenţi.

Cei 210 studenți din grupul țintă vor beneficia de servicii îmbunătăţite de documentare şi acces la informaţie prin crearea unei biblioteci virtuale „Modelling the New Europe” şi a unui Centru de documentare, bursă în valoare de 500 RON/lună (pentru cei selectaţi să participare la testarea/validarea curriculei programului masteral) și chiar acreditarea programului masteral Guvernanţă Economică Europeană de către A.R.A.C.I.S.

  • „DIPLOMACY” – Program masteral în Diplomație Culturală

„DIPLOMACY” presupune dezvoltarea unui program masteral interdisciplinar şi inovativ la nivel mondial, în domeniul Diplomaţiei Culturale, pentru îmbunătăţirea formării de calitate a resurselor umane, dezvoltarea calităţii comunicării dintre mediul academic şi cel privat, îmbunătăţirea serviciilor oferite studenţilor şi profesorilor în scopul creşterii gradului de integrare a studenţilor pe piaţa muncii, dezvoltarea rutelor flexibile de învăţare pe tot parcursul vieţii, creşterea accesului la educaţie şi formare prin promovarea reţelelor virtuale.

Ca obiective specifice se menționează oferirea de servicii îmbunătăţite pentru studenţi prin crearea unui program masteral în Diplomaţie Culturală; crearea şi dezvoltarea reţelei „DIPLOMACY” cu sprijinul actorilor relevanţi (universităţi, mediul de afaceri, autorităţi publice); promovarea inovării şi îmbunătăţirea capacității universității solicitante de a susține dezvoltarea economică şi socială; extinderea oportunităţilor de învăţare şi asigurarea unor servicii de documentare îmbunătăţite pentru cei 210 studenţi din grupul țintă.
Aceștia din urmă vor beneficia de pregătire care să le asigure cunoștințe de specialitate strict corelate cu necesitățile actuale existente pe piața forței de muncă necesare integrării în unele instituții, cum ar fi:
Ministerul de Externe, Serviciile culturale ale Institutului Cultural Român (ICR),
instituții publice (Muzee, Direcții de patrimoniu). Beneficii există însă și pentru Universitate, cât și pentru angajatori.

Universitatea Hyperion a beneficiat și în anii precedenți de proiecte europene pe care le-a finalizat cu succes. Granturi precum „VEHMED”, „Stagii de pregătire competitive în domeniul T.I.C.” sau „J.OB.S.” au oferit un plus de cunoștințe și pregătire studenților din mai multe generații.


Îți mai recomandăm:

Universitatea "Babes-Bolyai" din Cluj-Napoca, prin Facultatea de Istorie si Filosofie, a demarat pe 3 ianuarie proiectul cu titlul "Viitorul trecutului - program de practica pentru studenti" cu o durata de implementare de 24 luni. Citește mai mult

* * *

Învățarea eficientă începe cu atenția în sala de curs.  Acasă, planifică ce ai să înveți; recapitulează săptămânal ce ai învățat, precum și la terminarea unui capitol sau mai multora. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe