Pornim radioul...
TEHNICI ÎNVĂȚARE » Sfaturi invatat
 

Tips & tricks pentru a te motiva în sesiune 

Publicat în Alexandracalinoiu.ro

Eu am pornit laptopul ca să fac un proiect și se pare că scriu un articol. Măcar fac ceva util pentru voi, camarazi dragi, pentru a trece cu bine peste acest război această sesiune. Înainte de a-mi pierde credibilitatea, să știți că mi-am făcut câteva rezumate, teme și proiecte și sunt în grafic așa că îmi permit.

Așadar, mă aflu la a 9-a sesiune. Se pare că sunt veterană pe aici și ați putea încerca să țineți cont de câteva sfaturi pentru că am avut suficient timp să le încerc și să dea rezultate. By the way, anul trecut am avut media 10 așa că ați face bine să puneți în practică ceva din ce citiți aici.

Întâi să vedem ce fel de motivație ai.

Motivația intrinsecă, este acea motivație venită din interior, atunci când conștientizezi faptul că o materie îți este cu adevărat utilă și înveți de drag. Înveți pentru că înțelegi că o să îți prindă bine acele cunoștințe și ești nerăbdrător să le pui în practică. Înveți pentru că într-adevăr o să îți folosească la ceva ceea ce înveți. (Și acum te întrebi la ce.) Înainte de a mă înjura, o să îți vină în minte cel puțin o materie la care chiar o să înveți de drag. Există și astfel de materii, extrem de puține, dar există.

Când se termină motivația intrinsecă, și se termină atât de repede, trebuie să folosești câteva trucuri bazate pe motivația extrinsecă. Îți prezint câteva tips & tricks care sper să te ajute.


Îți mai recomandăm:

Primul lucru: fă curat în camera ta! Ai putea fi tentat să îţi faci curat în cameră ori la două dimineaţa, când tu ar trebui să te odineşti, ori atunci când trebuie să înveţi. Citește mai mult

* * *

Sesiunea este cea mai grea perioadă din viaţa unui student. Durează cam o lună, dar acea lună pare să dureze infinit mai mult în mintea studentului stresat și panicat, asaltat de examene şi proiecte. Învață acum cum să înveți!


Se pare că o ciudățenie în felul în care creierul uman procesează informația înseamnă că atunci când o chestie devine rară, uneori o vedem în mai multe locuri ca niciodată.

Gândește-te la „o patrulă de cartier” alcătuită din voluntari care cheamă poliția atunci când văd ceva suspect. Când încep să facă asta pentru prima dată, trag semnalul de alarmă pentru infracțiuni serioase (hărțuiri sau jafuri). Odată cu trecerea timpului, rata hărțuirilor și jafurilor din cartier scade. Ce ar trebui să facă voluntarii în continuare? O posibilitate ar fi să se relaxeze și să nu mai sune la poliție. În schimb, ar începe să vadă lucruri „suspecte” despre care nu le-ar fi păsat atunci când rata era ridicată, precum traversarea printr-un loc nepermis sau hoinăreala în timpul nopții.
 

Îți mai recomandăm:

De aproape un an documentez programul Teach for Romania (TfR), care plasează pentru doi ani tineri bine pregătiţi (cu experienţă profesională diversă sau recent absolvenţi) în școli din comunităţi dezavantajate, izolate sau din zone rurale, acolo unde profesorii nu se înghesuie. Citește mai mult

* * *

When the sum total of human knowledge rests an arm’s length away in each person’s pocket, why do we have to remember anything anymore?“Everything is available through a Google search almost instantaneously, so what motive do you have to store useless info?” said Joseph LeDoux, who directs New York University’s Emotional Brain Institute. Învață acum cum să înveți!


Creierul – servicii de mentenanţă


Publicat în Tophabits.ro
Creierul nostru este într-o continuă schimbare însă depinde de noi dacă acea schimbare va fi una bună sau va duce spre declin.

Fitness mintal - Practicarea in mod regulat a unor activități variate (cititul, călătoritul, participarea la evenimente culturale) duce la mărirea rezultatelor în testele de IQ.

Somnul – salvarea memoriei. În timpul somnului, informaţia ce a fost acumultă de-a lungul zilei va fi “retipărită” pentru a ajunge în memoria de lungă durată.

Nu vă infometaţi! Creierul foloseşte 20-30% din caloriile organismului, fără glucoză neuronii mor.


Îți mai recomandăm:

Oamenii de stiinta britanici de la Colegiul Universitar „King" recomanda persoanelor care au probleme cu memoria sa consume, de cel putin cinci ori pe saptamana, peste gras (somon, macrou, hering, ton). Citește mai mult

* * *

În primul rând, nu te învață să înveți. Și acum îmi vine în minte o frază pe care ne-o tot spunea la anatomie asistenta  "Voi până în anul III n-o să știți să învațați". Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe