Pornim radioul...
TEHNICI ÎNVĂȚARE » Sfaturi invatat
 

Susține-ți capacitatea de învățare în sesiune printr-o alimentație sănătoasă!

Publicat în StudentIQ.ro

Alimentatia sanatoasa este baza unei memorii bune si in mod sigur cu ajutorul unei bune alimentatii echilibrate reusesti sa iti pastrezi atat energia, cat si capacitatea intelectuala la cote inalte. Numai asa vei reusi sa treci atat peste sesiunea care te incearca in perioada studentiei, cat si peste efortul la care esti supus zilnic (admitere la facultate, proiecte etc.) Alimentatia sanatoasa iti reda calmul si increderea inainte de examen.

  • Alimentatia ta zilnica trebuie sa includa neaparat: fulgi de cereale (grau, porumb, ovaz) cu lapte sau iaurt, soia, smochine, stafide, curmale, peste, ficat, carne de pui slaba si multe salate de legume proaspete. 
     
  • Lamaile improspateaza memoria si sporesc capacitatea de asimilare a materiei. In perioada de sesiune este bine sa se bei dimineata, pentru dinamizare, un pahar cu apa amestecata cu o lingurita de miere si doua linguri cu suc de lamaie, iar inainte de fiecare proiect sau examen de asemenea bea un pahar de suc de lamaie indulcit cu miere. 
     
  • Ananasul are proprietatea de a-ti intari memoria si este indicat sa bei un pahar cu suc de ananas in fiecare zi, mai ales in perioadele in care ai nevoie sa memorezi o cantitate mare de cunostinte. Pentru cresterea capacitatii de invatare in sesiune si la examene poti folosi si MemoPlus deoarece contine magneziu si cafeina cu efect benefic asupra capacitatii de concentrare
     
  • Afinele merita toata atentia deoarece sunt fructele ideale pentru perioadele de studiu indelungat. Poti sa le mananci de mai multe ori pe zi, pentru ca activeaza irigarea cu sange a creierului. Se recomanda 2-3 pahare pe zi, cu afine ca atare sau sub forma de suc. Afinele poti sa le congelezi si le poti consuma in perioadele de examene. 
     
  • Solutia ideala pentru o cura forte este lecitina. E bine sa tii totusi seama ca lecitina nu trebuie luata timp indelungat in doze mari, deoarece risti sa ai parte de urmatoarele simptome: toropeala, senzatie de greata, diaree si un miros neplacut, ca de peste, al pielii si al gurii. 
     
  • Bananele trebuie sa fie si ele incluse in alimentatia ta zilnica. O banana pe zi, cat mai coapta, iti reda rapid energia pe care ai consumat-o prin efort intelectual, si iti asigura calmul si increderea inainte de orice examen sau proiect. 
     
  • Morcovii sunt ideali pentru memorare. Inainte de a incepe memorarea cursurilor, un student ar trebui sa manance zilnic o salata de morcovi cruzi cu lamaie si putin ulei. Pentru memorie poti manca si salata de varza cruda, iar pentru perioadele de concentrare indelungata sunt recomandate nucile. 
     
  • Ginko biloba exercita un efect neuroprotector, crescand productia anumitor neurotransmitatori, precum dopamina si noradrenalina. Pe scurt, aceste efecte vasodilatatoare si neuroprotectoare explica folosirea plantei in cazul celor ce isi doresc o imbunatatire a memoriei intro perioada scurta de timp. Un ajutor suplimentar binevenit il constituie si exercitiile de concentrare, cum ar fi rebusul, jocul de sah si mai ales IQBuzz :).

Organizeaza-te, dar mai ales alimenteaza-te corespunzator inainte de sesiune, pe toata perioada sesiunii, dar si inainte de fiecare examen! Daca urmezi sfaturile de mai sus poti avea o memorie de elefant cu care sa reusesti sa asimilezi toata informatia necesara fiecarui examen. Bafta!


Îți mai recomandăm:

Alimentatia sanatoasa este baza unei memorii bune si in mod sigur cu ajutorul unei bune alimentatii echilibrate reusesti sa iti pastrezi atat energia, cat si capacitatea intelectuala la cote inalte. Citește mai mult

* * *

Câte cuvinte ești capabil să citești pe minut? Majoritatea oamenilor pot citi între 150 și 300 de cuvinte/minut, cu o capacitate de asimilare de 0,3-0,4% a informației. Învață acum cum să înveți!


Personalitatea fiecaruia scoate la suprafata mai multe sau mai putine emotii care se simt fie in fata profesorilor atotstiutori, fie atunci cand esti programat la un interviu. Arunca o privire atenta asupra sfaturilor propuse de noi, te vor ajuta sa te controlezi in momentele importante din studentie sau cariera ta.

  • In primul rand respira adanc. De ce? Pentru a oxigena creierul si pentru a elibera mintea de toate gandurile negative, inspira si expira lent de mai multe ori.

 

  • Gandeste pozitiv! Gandeste-te la cele mai frumoase momente din viata ta. Poti sa iti aduci aminte de o comedie buna care te-a relaxat total. 

 

  • Spune-ti in minte ca nu ai nimic de pierdut si ca intotdeauna in cazul examenelor din sesiune exista o a doua sansa. Te poti motiva mai ales daca iti spui: asa cum au trecut altii, pot si eu! Ai sa vezi imediat ca emotiile nu mai sunt atat de puternice. Pentru ca sa treci cu bine de acel examen tine insa minte ca trebuie sa dai tot ce e mai bun din tine! 

 

  • Orice urma de slabiciune poate fi o sursa de angoasa suplimentara. Sub impulsul emotiei si al fricii, poti risca sa uiti instantaneu ce vroiai sa zici. Daca trebuie sa tii un discurs, fie in fata unor examinatori, fie in fata prietenilor de ziua ta :) reprodu-l inainte cu voce tare, acasa, in familie. 

 

  • Cere doctorului tau un supliment. Exista anumite suplimente care sunt recomandate in perioadele de stres intens. MemoPlus iti poate fi de folos deoarece pe langa faptul ca iti imbunatateate capacitatea de concentrare si de memorare, aceasta da rezultate chiar si in momentele de oboseala fizica si psihica.

 

  • Imbraca-te cat mai comod si lejer. Cand esti nervos si emotionat este bine sa ai o tinuta in care sa te simti confortabil. Mananca sanatos! Pentru a nu avea trac, ai grija ca organismul tau sa se simta bine. 

 

  • Mananca un fruct sau un baton de cereale care sa-ti dea energie. Pe timpul verii, este bine sa bei cat mai multa apa deoarece gura ti se usuca foarte usor.

 

  • Examinatorii si publicul pot fi uneori foarte neprietenosi. Zambeste si gandeste ca si pana acum, pozitiv. Rolul acestora este de a vedea care este capacitatea ta, iar rolul tau este de a le demonstra ca esti capabil/a. 

 

  • Nu te gandi la esec ca la o catastrofa. E un lucru rau, neplacut, dar nu o catastrofa! 

 

  • Nu gandi in termeni de genul: "trebuie, e o necesitate sa reusesc, nu concep altfel". E gresit. Spune-ti "imi doresc foarte mult sa reusesc, fac tot posibilul pentru asta, insa accept ca s-ar putea sa nu se intample astfel"".


Incepe chiar de acum sa exersezi metodele propuse mai sus. Utilizeaza-le de fiecare data cand presiunea si emotiile unei sesiuni, a unui examen, a unui proiect sau a unui interviu te coplesesc.

 


Îți mai recomandăm:

Personalitatea fiecaruia scoate la suprafata mai multe sau mai putine emotii care se simt fie in fata profesorilor atotstiutori, fie atunci cand esti programat la un interviu. Citește mai mult

* * *

Ce faci în “Ultima noapte” înainte de examen? Mai jos 40 de trucuri ca să înveţi mai eficient atunci când numai de asta nu îţi arde. Unele serioase, altele haioase. Învață acum cum să înveți!


Reține mai mult din fiecare zi


Publicat în Hipo.ro

Memoria poate fi de mai multe feluri: vizuală, auditivă, auditivă digitală și kinestezică. Aceasta corespunde unui anumit tip de a învăța, la care ar trebui să ne adaptăm. Împărțirea este destul de intuitivă:

- cei cu memorie vizuală învăța mai bine cu ajutorul imaginilor;
- cei cu memoria auditiva prefera sa audă informația;
- memoria auditiva-digitala apare la cei care asimileaza informatia cu ajutorul vocii interioare;
- cei cu memoria kinestezica invață prin practică

Există numeroase metode utilizate pentru îmbunătățirea memoriei în fiecare zi. Iată căteva dintre ele:

- Înlocuiește cu imagini sau obiecte cunoscute
- Creează legături
- Hărțile mentale
- Localizarea
- Fă un lucru iesit din comun 


Îți mai recomandăm:

Memoria este unul dintre cele mai fascinante procese psihice cognitiv complexe, prin intermediul caruia indivizii intiparesc, stocheaza si reactualizeaza informatiile din experienta lor anterioara. Citește mai mult

* * *

Fiecare dintre noi are capacitatea de a invata in diferite moduri. De multe ori pe parcursul vietii am obsesrvat ca asimilam informatii noi fie prin participare activa, fie prin ascultare, fie prin privire. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe