Pornim radioul...
TEHNICI ÎNVĂȚARE » Sfaturi invatat
 

Susține-ți capacitatea de învățare în sesiune printr-o alimentație sănătoasă!

Publicat în StudentIQ.ro

Alimentatia sanatoasa este baza unei memorii bune si in mod sigur cu ajutorul unei bune alimentatii echilibrate reusesti sa iti pastrezi atat energia, cat si capacitatea intelectuala la cote inalte. Numai asa vei reusi sa treci atat peste sesiunea care te incearca in perioada studentiei, cat si peste efortul la care esti supus zilnic (admitere la facultate, proiecte etc.) Alimentatia sanatoasa iti reda calmul si increderea inainte de examen.

  • Alimentatia ta zilnica trebuie sa includa neaparat: fulgi de cereale (grau, porumb, ovaz) cu lapte sau iaurt, soia, smochine, stafide, curmale, peste, ficat, carne de pui slaba si multe salate de legume proaspete. 
     
  • Lamaile improspateaza memoria si sporesc capacitatea de asimilare a materiei. In perioada de sesiune este bine sa se bei dimineata, pentru dinamizare, un pahar cu apa amestecata cu o lingurita de miere si doua linguri cu suc de lamaie, iar inainte de fiecare proiect sau examen de asemenea bea un pahar de suc de lamaie indulcit cu miere. 
     
  • Ananasul are proprietatea de a-ti intari memoria si este indicat sa bei un pahar cu suc de ananas in fiecare zi, mai ales in perioadele in care ai nevoie sa memorezi o cantitate mare de cunostinte. Pentru cresterea capacitatii de invatare in sesiune si la examene poti folosi si MemoPlus deoarece contine magneziu si cafeina cu efect benefic asupra capacitatii de concentrare
     
  • Afinele merita toata atentia deoarece sunt fructele ideale pentru perioadele de studiu indelungat. Poti sa le mananci de mai multe ori pe zi, pentru ca activeaza irigarea cu sange a creierului. Se recomanda 2-3 pahare pe zi, cu afine ca atare sau sub forma de suc. Afinele poti sa le congelezi si le poti consuma in perioadele de examene. 
     
  • Solutia ideala pentru o cura forte este lecitina. E bine sa tii totusi seama ca lecitina nu trebuie luata timp indelungat in doze mari, deoarece risti sa ai parte de urmatoarele simptome: toropeala, senzatie de greata, diaree si un miros neplacut, ca de peste, al pielii si al gurii. 
     
  • Bananele trebuie sa fie si ele incluse in alimentatia ta zilnica. O banana pe zi, cat mai coapta, iti reda rapid energia pe care ai consumat-o prin efort intelectual, si iti asigura calmul si increderea inainte de orice examen sau proiect. 
     
  • Morcovii sunt ideali pentru memorare. Inainte de a incepe memorarea cursurilor, un student ar trebui sa manance zilnic o salata de morcovi cruzi cu lamaie si putin ulei. Pentru memorie poti manca si salata de varza cruda, iar pentru perioadele de concentrare indelungata sunt recomandate nucile. 
     
  • Ginko biloba exercita un efect neuroprotector, crescand productia anumitor neurotransmitatori, precum dopamina si noradrenalina. Pe scurt, aceste efecte vasodilatatoare si neuroprotectoare explica folosirea plantei in cazul celor ce isi doresc o imbunatatire a memoriei intro perioada scurta de timp. Un ajutor suplimentar binevenit il constituie si exercitiile de concentrare, cum ar fi rebusul, jocul de sah si mai ales IQBuzz :).

Organizeaza-te, dar mai ales alimenteaza-te corespunzator inainte de sesiune, pe toata perioada sesiunii, dar si inainte de fiecare examen! Daca urmezi sfaturile de mai sus poti avea o memorie de elefant cu care sa reusesti sa asimilezi toata informatia necesara fiecarui examen. Bafta!


Îți mai recomandăm:

Alimentatia sanatoasa este baza unei memorii bune si in mod sigur cu ajutorul unei bune alimentatii echilibrate reusesti sa iti pastrezi atat energia, cat si capacitatea intelectuala la cote inalte. Citește mai mult

* * *

Dupa ce am stabilit cum sa te organizezi si care este ora la care trebuie sa te trezesti dimineata, dar mai ales la ce ora sa fii in pat, pentru ca si maine este o noua zi de invatat, acum trecem la procedura efectiva de lucru, respectiv: notitele. Învață acum cum să înveți!


Alimente pentru o memorie bună


Publicat în Clicksanatate.ro

Iată o serie de alimente recomandate pentru o memorie bună!

Nuci - Alături de alunele de pădure, fistic, alune sau seminţe de floarea-sorealui, acestea trebuie consumate în stare crudă pentru a beneficia de toate calităţile lor nutriţionale.

Avocado - Include-l în dietă și te va ajuta să ai o memorie mai bună, dar și o capacitate de concentrare mai mare.

Fructele de pădure - Acestea conţin o cantitate însemnată de antioxidanţi, care ajută la înlăturarea stresului şi la sporirea capacitaţii de concentrare şi învăţare.


Îți mai recomandăm:

Creierul are necesități specifice în momentele de efort cognitiv intens și prelungit. Pentru nevoi punctuale și pe termen scurt se pot consuma suplimente alimentare de la farmacie dar acestea nu reprezintă o opțiune pe termen lung și desigur nu se compară cu alimentele sănătoase consumate în stare naturală. Citește mai mult

* * *

Dacă vrei să faci față mai ușor sesiunii și să fii în formă maximă la examene, susține-ți creierul și oferă-i un impuls de energie cu MemoPlus. Învață acum cum să înveți!


10 metode să-ți păstrezi creierul activ


Publicat în Romanialibera.ro

O alimentație echilibrată, activitatea fizică regulată și respectarea celor șapte ore de somn pe noapte contribuie la buna funcționare a creierului. 

Învățarea unui instrument - Cercetătorii au descoperit că studierea unui instrument timp de cel puțin un deceniu are efecte pozitive asupra memoriei.

Învățarea unei limbi străine - poligloții sunt mai buni la desfășurarea mai multor activități simultan și au atenție distributivă.

Șahul și jocurile de cărți pot ajuta creierul să se mențină în formă. 


Îți mai recomandăm:

O memorie buna depinde in special de sanatatea si de vitalitatea creierului. Exista foarte multe lucruri pe care le-ai putea face pentru imbunatatirea memoriei, fie ca inveti pentru un examen, ai inceput sa studiezi o noua limba straina sau pur si simplu vrei sa-ti antrenezi gandirea pentru a o mentine in forma. Citește mai mult

* * *

Rezumatul, fișa de lectură, recenzia, referatul, au la bază un plan de idei.  Iată de ce este bine să îți organizezi în acest mod ce ai de învățat! Pentru că aceste scrieri sintetice permit organizarea și concentrarea cunoștințelor acumulate. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe