Pornim radioul...
TEHNICI ÎNVĂȚARE » Viata de student
 

Simona Bonghez: Am fost o catastrofă de student… 

Publicat în Scrisulfacebine.ro

Am fost o catastrofă de student: am chiulit în draci, am avut nenumărate restanțe și, în nemernicia mea, am reușit să și aprofundez un an… Facultatea s-a dovedit a fi departe de așteptările pe care, evident, eu singură mi le-am creat.

Cu mintea mea de om mare, aș numi acum perioada aceea perioada revoltei târzii a lui DE CE. De ce trebuie să scriu după dictare cursuri de câte zece pagini? De ce să învăț materii care, cel puțin la prima vedere, nu au nimic comun cu numele facultății? (Să fim înțeleși, numele facultății a fost un criteriu esențial în alegerea ei și, implicit, a viitorului meu). De ce n-au legătură între ele materiile predate, de ce și la ce o să mă ajute… Ocupată cu astfel de întrebări existențiale la care nu primeam răspunsuri, n-am mai avut mare chef de învățat și au început să se acumuleze maldăre de chestii pe care nu le înțelegeam și care dădeau dimensiuni catastrofice frustrării mele.

Nici profesorii nu-i cunoșteam prea bine, încruntați și în permanență ocupați, descurajând orice interacțiune. Am preferat deci calea minimei rezistențe și nu i-am mai deranjat. În timp, un gând nesuferit, urât și otrăvitor, s-a strecurat în mintea mea: eram proastă. N-a fost o revelație, ci mai degrabă rezultatul unui proces lent, dar sigur, de contaminare ireversibilă.

A nu se citi cumva că am avut o studenție tristă, nici vorbă. Doamne, ce viață pulsa în Regie, zi de zi și noapte de noapte, minut de minut!


Îți mai recomandăm:

Așteptări:Te trezești în fiecare dimineață plin de energie și pregătit să stai o zi întreagă la facultate (să iei notițe la toate cursurile, să răspunzi la seminare și să mai și citești ceva cînd ajungi acasă)Realitate: Așteptări:O să ai parte de discuții interesante și amuzante cu colegele de palier în baia comună (care, btw, e foarte îngrijită) :))Realitate: Așteptări:Camera de cămin o să fie la propriu un colț din Rai, unde vei avea parte de somn din belșug, liniște pentru a studia și colegi înțelegători. Citește mai mult

* * *

Fiecare dintre noi are capacitatea de a invata in diferite moduri. De multe ori pe parcursul vietii am obsesrvat ca asimilam informatii noi fie prin participare activa, fie prin ascultare, fie prin privire. Învață acum cum să înveți!


Consumul oricarui tip de peste aduce beneficii memoriei, este concluzia unui studiu american recent.

Pentru a avea o memorie buna, este indicat sa consumam saptamanal un file de peste de orice tip.

Preparat la cuptor sau la gratar, acesta imbunatateste materia cenusie, indiferent de cat de multi acizi grasi Omega-3 contine.

Oamenii de stiinta de la Scoala de Medicina din cadrul Universitatii din Pittsburg spun ca persoanele care consuma peste au un volum mai mare al zonelelor cerebrale asociate cu memoria si cunoasterea.


Îți mai recomandăm:

O memorie slabă nu este doar apanajul vârstei şi îţi poate afecta munca, dar şi viaţa personală. Dacă în şcoală ne foloseam de tot felul de trucuri pentru a învăţa lecţiile, ca adulţi trebuie să descoperim alte mecanisme care ne pot ajuta să "învăţăm" mai bine lucrurile de care avem nevoie. Citește mai mult

* * *

Cea mai uşoară metodă de memorare a informaţiei este fotografierea ei vizuală, aceasta fiind una dintre cele mai frecvent folosite tehnici de învăţare rapidă pentru examen. Învață acum cum să înveți!


Planta cu cele mai recunoscute beneficii în privința memoriei este salvia. O cură îndelungată cu ceai de salvie te ajută să îți îmbunătățești memoria.
 
O altă variantă ar fi ceaiul de păducel, la fel de bun atunci când vrei să îți perfecționezi memoria. Pentru a vedea efectele se recomandă a se consuma câte o cană cu ceai seara, timp de o lună.
 
De asemenea, 25 de picături de tinctură de anghinare într-o cană cu ceai de orice tip se soldează cu mărirea capacității de concentrare, combaterea oboselii mentale și revigorarea simțurilor.

Îți mai recomandăm:

Ginkgo biloba ajută memoria de scurtă durată. Această plantă stimulează oxigenarea creierului şi, deci, activitatea celulară cerebrală. Se foloseşte sub formă de infuzie (o cană de ceai pe zi, dintr-unul sau două plicuri la o ceaşcă) sau sub formă de tinctură (câte 30-40 de picături de trei-cinci ori pe zi, cu 30 de minute înainte de masă). Citește mai mult

* * *

1. Enervează-te constructiv! Cu alte cuvinte, motivează-te! Gândește-te la sesiune ca la un meci personal, la care trebuie să ieși învingător. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe