Pornim radioul...
TEHNICI ÎNVĂȚARE » Sfaturi invatat
 

Dacă e ceva ce am învățat în primii 3 ani la facultatea de arhitectură (da, mai am încă 3. Da, știam în ce mă bag…) este să lucrez. Continuu. Fără pauză. În orice condiții. Cred că Apocalipsa o să mă prindă concentrată la laptop, un pic iritată pentru că de ce se agită toată lumea când eu am de lucru. „Ce se întâmplă? A, e Apocalipsa? Bine, vin și eu la adăpost, imediat, numai să termin planșele astea două și mai am de refăcut o secțiune.”

Deci la capitolul „work” sunt bine. Mă pun la laptop și nu mă mai opresc. Cu toate astea, acum am terminat predările și am îngrozitorul task de a învăța pentru examene. Mi se pare cea mai abstractă activitate din lume: „ce faci? – învăț.”, când eu de fapt citesc a suta oară aceeași propoziție care nicicum nu mi se lipește în minte.

Mă pun să învăț și 5 minute mai târziu sunt pe pinterest, mă joc cu pisica sau fac curat în pod. Așa că, în loc să învăț, am căutat lucrurile care mă ajută întotdeauna să mă concentrez, și am mai întrebat oameni care sunt mult mai buni ca mine la asta. Așa că, here it is...


Îți mai recomandăm:

Procrastinarea inseamna de fapt ceea ce faci in loc sa lucrezi, sa inveti, sa citesti. Motivele sunt numeroase insa nu asta ne intereseaza, ce ne intereseaza sunt metodele de eliminare. Citește mai mult

* * *

În primul rând, nu te învață să înveți. Și acum îmi vine în minte o frază pe care ne-o tot spunea la anatomie asistenta  "Voi până în anul III n-o să știți să învațați". Învață acum cum să înveți!


Specialiştii recomandă şase alimente care îmbunătăţesc memoria şi capacitatea de concentrare. Patricia Bannan, autoarea cărţii "Eat Right when Time is Tight", spune că soluţia stă în alimentarea organismului cu mâncăruri care conţin nutrienţi precum fibre şi acizi graşi esenţiali, informează "Huffington Post".

Avocado este bogat în grăsimi monosaturate, care facilitează comunicarea între celulele creierului. "Grăsimile monosaturate asigură că inima şi creierul primesc sângele de care au nevoie pentru a funcţiona la capacitatea sa maximă", declară Bannan.


Îți mai recomandăm:

Ginseng, peste, fructe de padure sau cofeina? Care dintre suplimente nutritive ori alimente pot creste nivelul de concentrare, imbunatatesc memoria, atentia si stimuleaza functionarea creierului? Nu exista nici o indoiala ca pe masura ce o persoana inainteaza in varsta, corpul sau imbatraneste. Citește mai mult

* * *

Vreau să vă vorbesc puțin despre importanța admiterii, despre importanța unei baze solide cu care oricine ar trebui să înceapă o asemenea facultate. Învață acum cum să înveți!


Studentii care sunt mereu pusi pe memorat trebuie sa tina cont si de alimentatie. Aceasta ii ajuta in momentele de tensiune, cand sunt presati de timp si trebuie sa invete zeci de pagini in scurt timp.

Lactatele şi legumele - Pentru că îndepărtează senzaţia de oboseală şi măreşte capacitatea de concentrare, vitamina C ar trebui să nu lipsească din alimentaţia ta. Ca să o dobândeşti, mănâncă cereale integrale sau citrice. Legumele cu frunze verzi şi alunele, nucile, afinele ori migdale sunt bogate în antioxidanţi, reduc nivelul colesterolului şi încetinesc deteriorarea funcţiilor cognitive.

Îți mai recomandăm:

Iată o serie de alimente recomandate pentru o memorie bună!Nuci - Alături de alunele de pădure, fistic, alune sau seminţe de floarea-sorealui, acestea trebuie consumate în stare crudă pentru a beneficia de toate calităţile lor nutriţionale. Citește mai mult

* * *

Nu poți învăța bine dacă nu știi pentru ce înveți. S-a constatat că studenții care conștientizează motivele învățării învață de 5-6 ori mai bine decât ceilalți. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe