Pornim radioul...
TEHNICI ÎNVĂȚARE » Sfaturi invatat
 
In recent courses, I have noticed two troubling practices of physics students.

The first is the student response to homework problems. I hear the following kind of statements all too often: “Oh, you are stuck on homework problem number 13? I found a solution on YouTube. That helped a lot. Just Google it, you can find all the solutions.”

The second problem is partially my fault. When I give an in-class assessment, I leave the solution out on the front desk so that students can check their answers when they are finished. Instead of studying this and figuring out their mistakes, students will usually just take a quick picture of the solutions using their phone. Of course they ask if it’s OK to take a snapshot first, and I let them. However, the problem is that they think of the solution as something to collect rather than something to learn from.

Here is the most important lesson for physics students (and really all students). The learning process is difficult. If learning was easy they would call it pie (as easy as pie—although I don’t really understand that line). If a student is doing homework or studying and there is no struggle, there is no learning. Without confusion, the student either already understood it or never tried. This comes back to my favorite line...

Îți mai recomandăm:

App #1: SelfControlTo avoid distractions, SelfControl allows you to block certain websites for a set amount of time. This enables you to concentrate fully on your studies and avoid checking social networks or email. Citește mai mult

* * *

The famous Nobel Prize-winning physicist Richard Feynman understood the difference between “knowing something” and “knowing the name of something,” and it’s one of the most important reasons for his success. Învață acum cum să înveți!


Asocierea - Crearea unor asocieri intre ceva ce vrei sa-ti amintesti si o imagine care are legatura cu acel ceva te poate ajuta sa nu mai uiti, mai ales atunci cand ai mai multe lucruri de tinut minte.

Fragmentarea - Un sir mai lung de cifre poate fi memorat mai usor si cu mai multa acuratete daca este fragmentat. Bucatile mai mici sunt mai usor de tinut minte decat un sir de cifre interminabil.


Crearea unor personalitati pentru numere
- Aceasta tehnica era folosita de marele fizician Albert Einstein. El asocia celor zece cifre cate o personalitate, spre exemplu, saptele era un barbat cu mustata.


Îți mai recomandăm:

Memoria este unul dintre cele mai fascinante procese psihice cognitiv complexe, prin intermediul caruia indivizii intiparesc, stocheaza si reactualizeaza informatiile din experienta lor anterioara. Citește mai mult

* * *

I hate studying. When I try to study I am able to concentrate for 15-20 minutes the most and then I find something else to do. I manage to make average grades from what I retain in class and with the little studying I manage to do. Învață acum cum să înveți!


Cercetările au demonstrat faptul că vocabularul este cel mai potrivit instrument pentru definirea competenţelor şi a succeselor la examene, potrivit experţilor citaţi de publicaţia "The Telegraph". Cum optimizăm acest proces? Cum putem învăţa mai multe într-un timp mult mai scurt?

Desene pentru a reţine cuvintele grele sau plate "Mems" sau memento-urile sunt dispozitive vizuale care ajută la memorare formând o legătură vie între forma cuvântului şi sensul acestuia. De exemplu, în încercarea noastră de a reţine "caber", care înseamnă "a se potrivi" în limba spaniolă, este necesar un memento.

Îți mai recomandăm:

Chiar dacă ai o memorie bună, întotdeauna sunt utile câteva trucuri pentru a creşte şi mai mult viteza cu care înveţi.  Prima regulă pentru reuşită este să citeşti întotdeauna întregul material pe care trebuie să-l înveţi. Citește mai mult

* * *

Nu de putine ori ai vrut sa faci o schimbare in modul cum te organizezi. Cine nu vrea asta? Cu totii ne dorim ca atunci cand invatam, chiar sa invatam, iar cand ne distram, sa ne distram din toata inima. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe