Pornim radioul...
TEHNICI ÎNVĂȚARE » Sfaturi invatat
 
In recent courses, I have noticed two troubling practices of physics students.

The first is the student response to homework problems. I hear the following kind of statements all too often: “Oh, you are stuck on homework problem number 13? I found a solution on YouTube. That helped a lot. Just Google it, you can find all the solutions.”

The second problem is partially my fault. When I give an in-class assessment, I leave the solution out on the front desk so that students can check their answers when they are finished. Instead of studying this and figuring out their mistakes, students will usually just take a quick picture of the solutions using their phone. Of course they ask if it’s OK to take a snapshot first, and I let them. However, the problem is that they think of the solution as something to collect rather than something to learn from.

Here is the most important lesson for physics students (and really all students). The learning process is difficult. If learning was easy they would call it pie (as easy as pie—although I don’t really understand that line). If a student is doing homework or studying and there is no struggle, there is no learning. Without confusion, the student either already understood it or never tried. This comes back to my favorite line...

Îți mai recomandăm:

App #1: SelfControlTo avoid distractions, SelfControl allows you to block certain websites for a set amount of time. This enables you to concentrate fully on your studies and avoid checking social networks or email. Citește mai mult

* * *

Profesorii de la Universitatea din Sheffield au realizat un studiu ale cărui rezultate au confirmat faptul că învăţarea este mai eficientă atunci când întreg procesul se întinde pe o perioadă mai lungă de timp şi include pauze regulate. Învață acum cum să înveți!


Mulţi studenţi folosesc markere colorate pentru a evidenţia anumite porţiuni din text, dar studiul condus de prof. Dunlovsky - publicat în Psychological Science in the Public Interest - a dus la concluzia că evidenţierea unor fraze cu markerul fluorescent poate îngreuna învăţarea.

"Adesea se concentrează asupra unui singur concept şi este mai puţin probabil să integreze informaţia într-un întreg. Acest lucru poate îngreuna înţelegerea materialului respectiv", spune el. Totuşi, folosirea lor îi face pe studenţi să se simtă mai în siguranţă.


Îți mai recomandăm:

Organizarea si planificarea studiului individual - Acest prim capitol cuprinde 4 subcapitole in care se defineste notiunea de studiu individual si se arata modul de intocmire eficienta a acestuia: Tehnicile de munca intelectuala - unelte ale viitorului. Citește mai mult

* * *

Testele de memorie vizuală reprezintă atât o modalitate de antrenare a memoriei, cât şi un mod de măsurare a spiritului de observaţie şi a capacităţii de a reţine informaţii. Învață acum cum să înveți!


Iată câteva trucuri care te vor ajuta să reţii majoritatea informaţiilor din cărţile pe care le citeşti:

1. Citeşte inclusiv prima pagină, cu titlul şi numele autorului, cuprinsul şi prefaţa. Te va ajuta să te identifici mai bine cu cartea.

2. Dacă simţi că nu e momentul potrivit să începi o carte, nu o începe.

3. Citeşte o singură carte o dată.

4. Nu citi o carte care nu îţi menţine interesul viu.

5. Subliniază pasajele importante şi scrie observaţii pe măsură ce citeşti.


Îți mai recomandăm:

Ne-am gandit sa dezvoltam subiectul si sa iti oferim mai multe metode despre cum sa memorezi, pentru ca stim cat de important este ca toate proiectele pe care le ai de finalizat, materialele pe care le ai de asimilat, nu iti sunt tocmai accesibile din punct de vedere al volumului de notiuni si de informatii si trebuie sa le retii. Citește mai mult

* * *

Nu te rezuma să reciteşti notiţele! Cei care citesc de mai multe ori textele nu le vor reţine mai bine decât cei care le citesc o singură dată. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe