Pornim radioul...
TEHNICI ÎNVĂȚARE » Sfaturi invatat
 

Jordan B. Peterson, psychology professor at the University of Toronto answers:

I think (1) you can't do it and (2) you shouldn't try. No one can actually study that much. It is very rare for people to be able to concentrate hard for more than three hours a day.

However, if you absolutely must....

1) Don't study more than 7.5 hours a day. You will just wear yourself out. More won't help. You can't learn when you are exhausted.

2) Take a day off per week. Do something you like on that day. You are in this for the long haul, so you can't wear yourself out. That would be counter-productive. Your job is to learn, not to prematurely die trying.


3) Make a plan. What knowledge is most critical in each of the subjects? First, concentrate only on that. Imagine that you are first planning to obtain the easiest 50% in each study area.

4) Study from low to high resolution. Familiarize yourself with the central ideas of the study areas. Then, and only then, concentrate on the details. This means that you have to broadly outline the study domain, as if you were summarizing it in essay format.

5) Nap. A lot. Study for 2.5 hours. Take a break. Eat something. Do something mindless, like watching a Simpson's episode. Then have a nap. That will refresh you, and also increase the probability that you will remember what you have studied. Sleeping helps consolidate memory.

6) Study one topic for 2.5 hours. Then switch to another. Continue.

7) Read. Then put down the book. Then summarize what you have read. Don't look at what you were reading when you summarize. You have to practice recall, not repeatedly expose yourself to the same material. You are practicing remembering. That's what makes you good at remembering. Going over the material ad nauseum won't work. It just feels like work, without any of the actual difficulty of work (or the benefits). Don't highlight or underline or anything useless and self-deceptive like that.


Îți mai recomandăm:

I’m scared. I’m scared because I know exactly what happens around this month every year. There are so many of you who have graduated (or will be graduating) and still have no idea what you want to do with your life. Citește mai mult

* * *

Iată câteva exerciții de relaxându-se exerciții pentru a te simți încrezător în ziua examenului. Cheia de contact: respirația. Majoritatea oamenilor recurg la respirația toracică, ceea ce provoacă tensiuni. Învață acum cum să înveți!


Cum îți antrenezi memoria?


Publicat în Ziare.com
Poti sa iti intineresti creierul cu cateva exercitii extrem de simple si urmand cateva reguli de viata deloc dificile. De exemplu, intra des pe Google!

Atunci cand incerci sa gasesti ceva cu ajutorul unui motor de cautare, in creier se activeaza niste centri nervosi care controleaza luarea deciziilor si argumentarea complexa. Simplele click-uri din mouse sunt mai stimulante pentru creier decat cititul, de exemplu, spun cercetatorii de la UCLA.

Stai pe Google circa 20 de minute, de mai multe ori pe saptamana. Cauta ceva ce intotdeauna ti-ai dorit sa afli, dar niciodata nu ai gasit momentul.

Îți mai recomandăm:

1. Navigheaza pe netAtunci cand cauti pe internet sunt implicati centrii cheie ai creierului, cei care controleaza abilitatea de decizie si rationamentele complicate. Citește mai mult

* * *

1. Fotoliu de mesaj.  Cu siguranta stii acele fotolii de masaj pe care le gasesti in orice mall care se respecta. 2. Inot. Nici un alt sport nu iti pune in miscare muschii asa cum o face inotul. Învață acum cum să înveți!


Ce mâncăm și bem în sesiune


Publicat în Ziarul De Iasi
Alimentația zilnică trebuie să conțină în mod dominant: fulgi de cereale cu lapte sau iaurt, soia, smochine, stafide, curmale, pește, ficat, carne de pui slabă și multe salate de legume proaspete.
 
Se recomandă ca în perioada de sesiune să se bea dimineața, pentru dinamizare, un pahar cu apă amestecată cu o linguriță miere și două linguri suc de lamîie.
 
Despre ananas se spune că are proprietatea de a întări memoria. O banană pe zi reface rapid energia consumată prin efort intelectual. Morcovii sporesc, de asemenea, capacitatea de memorare.

Îți mai recomandăm:

Studentii stiu ce inseamna emotiile, noptile pierdute cu cartile in brate, ceasca de cafea sau paharul de cola. Insa alimentatia zilnica trebuie sa contina in mod dominant: fulgi de cereale (griu, porumb, ovaz) cu lapte sau iaurt, peste, ficat, carne de pui slaba si multe salate de legume proaspete. Citește mai mult

* * *

Impartirea perioadelor de timp dedicate studiului in intervale mai scurte se pare ca ar functiona mai bine decat un maraton de invatare.  O alta strategie de invatat care s-a dovedit a fi eficienta este evaluarea periodica. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe