Pornim radioul...
TEHNICI ÎNVĂȚARE » Sfaturi invatat
 

Cum se învață eficient pentru sesiune? 

Publicat în Jurisdictie.wordpress.com

Cu toate ca voi credeti ca invatati pe branci, nu e chiar asa. Daca vreti sa fiti cu sinceri cu adevarat cu voi, luati o foaie de hartie si cronometrati cam cat invatati. Opriti cronometrul chiar daca mergeti pana la baie sau bucatarie. La finalul zilei, trageti linie si vedeti cam cat ati invatat. S-ar putea sa fiti surprinsi ca aia „toata ziua” de invatat, e defapt vreo 3 ore maxim.

Sugestie de cronometru : http://www.timeanddate.com/stopwatch/

Neaparat scrieti pe foi mari, A4, caiete studentesti. Nu pe bilete de-alea mici, ca sa aveti vreo 100 de alea si sa para ca ati trecut prin materie multa. Si inca ceva: Nu va mintiti singuri cu cat stiti!


Îți mai recomandăm:

Cei care au luat Bacalaureat-ul cu note mari nu au invatat dupa un program creat special pentru genii. Dovada este Andra care a luat 9. 16 la Bacalaureat-ul de la Andrei Saguna, cel mai bun liceu din Brasov. Citește mai mult

* * *

Studenţii care petrec zilnic ore în şir online, scriu mereu SMS-uri sau vorbesc mult la telefon sunt mai agitaţi, mai puţin fericiţi şi iau note mai proaste. Învață acum cum să înveți!


Se pare că o ciudățenie în felul în care creierul uman procesează informația înseamnă că atunci când o chestie devine rară, uneori o vedem în mai multe locuri ca niciodată.

Gândește-te la „o patrulă de cartier” alcătuită din voluntari care cheamă poliția atunci când văd ceva suspect. Când încep să facă asta pentru prima dată, trag semnalul de alarmă pentru infracțiuni serioase (hărțuiri sau jafuri). Odată cu trecerea timpului, rata hărțuirilor și jafurilor din cartier scade. Ce ar trebui să facă voluntarii în continuare? O posibilitate ar fi să se relaxeze și să nu mai sune la poliție. În schimb, ar începe să vadă lucruri „suspecte” despre care nu le-ar fi păsat atunci când rata era ridicată, precum traversarea printr-un loc nepermis sau hoinăreala în timpul nopții.
 

Îți mai recomandăm:

De aproape un an documentez programul Teach for Romania (TfR), care plasează pentru doi ani tineri bine pregătiţi (cu experienţă profesională diversă sau recent absolvenţi) în școli din comunităţi dezavantajate, izolate sau din zone rurale, acolo unde profesorii nu se înghesuie. Citește mai mult

* * *

În mod ideal, ar trebui să poţi învăţa oriunde, dar este bine să îţi formezi deprinderea de a învăţa în acelaşi loc şi la ore fixe. Prin condiţionare, respectând locul şi ora, starea de spirit corespunzătoare se va instala automat când te aşezi la masă. Învață acum cum să înveți!


Câteva aşa-zise legi ale memoriei


Publicat în E-dimineata.ro
Există legi ce stau la baza dezvoltării capacităţii de memorare care au fost descrise şi aprofundate în cartea „A Guide To Memory Increase”.

Înţelegerea: Scriitorul german, Georg Lichtenberg spunea că oamenii abia îşi amintesc ce au citit, deoarece nu se „chinuie” să înţeleagă. 

Interesul: Dacă nu există un interes real pentru ceea ce vezi, citeşti sau cunoşti, cu siguranţă, datele nu vor rămâne stocate în creier pentru mult timp.

Cunoştinţele anterioare te ajută să faci anumite conexiuni şi astfel să-ţi aminteşti toate aspectele acumulate cu ceva timp în urmă, dar ajută şi la reţinerea aspectelor noi.

Îți mai recomandăm:

Ca student, principala activitate a creierului pe care te bazezi este memoria, care trebuie însă folosită echilibrat, cu pauze şi tehnici care să ajute creierul să înmagazineze corect şi repede informaţiile. Citește mai mult

* * *

Iată căteva mici ponturi legate de modul în care poți să iei notițe într-un mod inteligent în timpul unui curs. S-ar putea, în primă fază, să te panichezi, să te pierzi, să ai impresia că nu vei putea ajunge niciodată să ții pasul cu ceea ce spune profesorul și asta pentru că profesorul universitar vorbește, prezintă, povestește, dar nu dictează. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe