Pornim radioul...
 

Să-ți închizi telefonul, să ieși de pe Facebook și să stai în casă vreo trei săptămâni sunt măsuri care dau rezultate.

"Primul gând că ar trebui să mă apuc de licență a venit în vacanța de iarnă, care e mereu prea scurtă, așa că mi-a trecut repede. La fel au trecut și vacanța dintre semestre, vacanța de Paște și m-am trezit în mai, în plină sesiune că eu abia îmi luasem câteva notițe pentru licență.[...] Ulterior chiar am realizat că lucrarea de licență nu e deloc așa nașpa."

"Ce te sfătuiesc eu este în primul rând să te apuci din timp, să nu ajungi în iunie să nu mai știi de tine. Eu m-am apucat cu vreo trei săptămâni înainte, n-am dormit, n-am mâncat. Primul lucru pe care l-am făcut a fost un to do list cu toate task-urile pe care mi le-am stabilit (ce să citesc, ce să scriu, ce trebuie să implementez pentru ca aplicația mea să prindă contur)."

 

Îți mai recomandăm:

Noaptea de dinaintea predării licenței este categoric una dintre cele mai lungi și mai productive nopți din viața ta. Acest mirific episod din existența ta va sparge în bucăți mitul: Sub presiunea timpului nu poți da randament. Citește mai mult

* * *

Totul porneste de la atitudine Antrenati-va creierul sa fie intr-o permanenta stare de curiozitate, de a dori sa intelegeti lucrurile dincolo de propria perceptie de a reflecta si extrage lectii din orice. Învață acum cum să înveți!


Ce se întamplă în organism atunci când ne antrenăm? Creșterea fluxului sanguin are beneficii asupra creierului. Imediat, celulele creierului încep să funcționeze la un nivel superior, iar acest lucru te face să te simți extrem de concentrat și de alert în timpul miscării.

Când te antrenezi în mod regulat, creierul se obișnuiește cu acest val frecvent de sânge și se adaptează prin declansarea sau blocarea anumitor gene. Multe dintre aceste schimbări stimulează funcția celulelor cerebrale și le protejează de boli cum ar fi Alzheimer, Parkinson sau chiar accident vascular cerebral.

Hippocampus - Această parte a creierului este foarte implicată în procesul de învățare și memorare, si este una dintre singurele sectiuni ale creierului care poate crea noi celule ale acesuia. Antrenamentul faciliteaza acest lucru, datorita extra oxigenului din creier.


Îți mai recomandăm:

1. Schimba ceasul de pe o mana pe cealalta Daca esti ca mine, inseamna ca folosesti ceasul pe mana stanga. In momentul in care vrei sa vezi cat e ceasul, creierul tau nu face nici un efort pentru a "executa" aceasta sarcina. Citește mai mult

* * *

Cu toate ca voi credeti ca invatati pe branci, nu e chiar asa. Daca vreti sa fiti cu sinceri cu adevarat cu voi, luati o foaie de hartie si cronometrati cam cat invatati. Învață acum cum să înveți!


Jocurile cum sunt sudoku, integramele, dar şi cele care fac apel la capacitatea de a rezolva ecuaţii matematice menţin în formă zonele cerebrale responsabile cu memoria.

Schimbă-ţi alimentaţia! Dulciurile şi carnea grasă ne scad capacitatea de memorare. Înlocuieşte-le cu afine, cătină, măceşe, struguri şi cu broccoli.


Dormi mai mult! În timpul somnului, creierul nostru reorganizează, prioritizează şi stochează toate informaţiile primite în timpul zilei.


Îți mai recomandăm:

Creierul are necesități specifice în momentele de efort cognitiv intens și prelungit. Pentru nevoi punctuale și pe termen scurt se pot consuma suplimente alimentare de la farmacie dar acestea nu reprezintă o opțiune pe termen lung și desigur nu se compară cu alimentele sănătoase consumate în stare naturală. Citește mai mult

* * *

The famous Nobel Prize-winning physicist Richard Feynman understood the difference between “knowing something” and “knowing the name of something,” and it’s one of the most important reasons for his success. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe