Pornim radioul...
TEHNICI ÎNVĂȚARE » Dezvoltare personala
 

A Japanese Technique For Overcoming Laziness 

Publicat în Upliftconnect.com

At the heart of this method is the idea that a person should practice doing something for a single minute, every day at the same time.

Almost all of us periodically set ourselves a new goal or challenge — and just as often in the end we fail to achieve it. We end up telling ourselves that we’re just not ready yet, that we’ll do it next week, next month…next year.

We might even pursue them with zeal at the start. But once we’ve made a small amount of effort, we’ll tell ourselves we’ve done enough, and it’s time to take this whole “starting a new life” thing more slowly.

Why does it always turn out like this? The answer’s fairly obvious: because we try to achieve too much, too fast, we get sick of the new responsibility and, because it’s difficult to change old habits and try something new.

In Japanese culture there exists the practice of Kaizen, which includes the idea of the “one-minute principle” for self-improvement. At the heart of this method is the idea that a person should practice doing something for a single minute, every day at the same time.


Îți mai recomandăm:

I’m scared. I’m scared because I know exactly what happens around this month every year. There are so many of you who have graduated (or will be graduating) and still have no idea what you want to do with your life. Citește mai mult

* * *

Cand vine vorba de un examen, trebuie sa luam in seama doua aspecte. Pregatirea tehnica sau academica este unul dintre ele. Daca invatam cu rigurozitate, vom avea increderea necesara pentru a infrange anxietatea dinaintea examenelor. Învață acum cum să înveți!


Creierul uman poate jongla cu mai mult de doua sarcini in acelasi timp.

Fals: De fapt, creierul trece de la o sarcina la alta. Din cauza ca miscarea aceasta necesita timp, multi-tasking-ul nu este o modalitate eficace pentru a-ti face treaba.

Cu cat folosit mai mult creierul uman cu atat devine mai puternic.

Adevarat: Pentru a avea un creier puternic este nevoie de exercitii. Invatarea unor abilitati noi sau executia unor sarcini mentale intaresc conexiunile dintre celulele creierului. Curiozitatea sporeste ascutimea mintii.


Îți mai recomandăm:

Suntem inca departe de a descifra functionarea creierului, aceasta masinarie pe care incorect au asemanat-o unii cu un computer, caci este mult mai complex de atat. Citește mai mult

* * *

The famous Nobel Prize-winning physicist Richard Feynman understood the difference between “knowing something” and “knowing the name of something,” and it’s one of the most important reasons for his success. Învață acum cum să înveți!


Cele mai bune alimente pentru memorie sunt, în general, cele care conţin grăsimi sănătoase, precum peşte gras sau nucile şi seminţele.

Printre cele mai bune alimente pentru memorie se numără fructele de pădure, bogate în antioxidanţi. De exemplu, afinele au capacitatea de a ne proteja creierul împotriva procesului de oxidare a celulelor din cauza stresului.

Încă un aliment deosebit de important pentru îmbunătăţirea memoriei este peştele gras, deoarece carnea acestuia este bogată în grăsimi de tipul Omega-3.


Îți mai recomandăm:

Iată o serie de alimente recomandate pentru o memorie bună!Nuci - Alături de alunele de pădure, fistic, alune sau seminţe de floarea-sorealui, acestea trebuie consumate în stare crudă pentru a beneficia de toate calităţile lor nutriţionale. Citește mai mult

* * *

If you went to or are going to a top school like MIT, Harvard, Columbia, Berkeley, Stanford, Cornell, Caltech, Wharton, Princeton, Yale, Brown, what is your studying method?Could you please give me advice on how to study the best possible way (especially for math classes)? How do you get good grades at the top universities? Please give me directions, like what you do before lecture, after, during weekends, how you study the book, how many books you read, how you take the tests, how much do you study, etc. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe