Pornim radioul...

E limpede că trăim în niște vremuri în care lumea virtuală a ajuns să dicteze comportamentul nostru, având în vedere că orele pe care ni le petrecem accesând diferite site-uri, unele care ne dau până și impresia că respirăm prin ele, sunt din ce în ce mai multe, fapt care face ca dependența noastră, fie că ne obligă viața profesională, fie că suntem tentați din punct de vedere personal, să fie direct proporțională cu orele pierdute în fața diferitelor gadget-uri cu ajutorul cărora traversăm limitele distanțelor având la îndemână doar câteva click-uri.

Dar v-ați întrebat vreodată cine stă în spatele milioanelor de pixeli care ne încântă de atât de multe ori privirile? Cum e viața, din punct de vedere profesional, a celor în care companiile își pun baza că ne vor capta atenția nouă, ca și consumatori?

Am stat de vorba cu Horea Piper, un tânăr pentru care ambiția de a face ce-i place l-a dus în stadiul în care….face ce-i place: web design.

“Cea mai mare realizare pe plan profesional este job-ul pe care îl am acum”

Până să ajungi aici, ai trăit experiențe care te-au modelat ca om.
Care este parcursul tău educațional și profesional?

Am încercat diferite facultăți, de la inginerie până la drept, însă am ajuns la concluzia că nu o să îmi placă să profesez în niciunul dintre domeniile acestea, așa că am decis să învăț singur o “meserie”. Grafic design-ul a fost primul pas, în sensul că am inceput să fac flyere pentru diferite evenimente din Târgu-Mureș și astfel am ajuns să dețin un mic portofoliu cu ajutorul căruia am putut aplica la diferite job-uri din domeniu.

Apoi m-am angajat la GlobarArt (ArtPosters), unde timp de un an și jumătate am învățat să folosesc softuri de grafică și, de asemenea, am avut ocazia să lucrez, pentru prima dată, la un website. În aceeași perioadă am ajuns și la București, unde am făcut un curs de web-design. Mergând săptămânal acolo, mi-am dat seama de oportunitățile pe care le oferă capitala, așa că am aplicat la diferite companii și, în cele din urmă, m-am angajat la ClassIT pe poziția de Junior Web-Designer.

Cu ce te ocupi mai exact și cum arată o zi obișnuită la locul de muncă?
Ce presupune un proiect sau taskurile la care lucrezi?

Sunt Web-Designer. Asta se poate interpreta în mai multe feluri însă cel mai simplu mod de a-mi descrie job-ul e că fac website-uri. Dupa ce am lucrat la mai multe companii, de la agenții cu 5 angajați până la multinaționale cu peste 200 de angajați, mi s-a ivit oportunitatea de a lucra pe un proiect ca freelancer pentru o companie din Germania, iar după două săptămâni de lucrat in paralel opt ore la birou și opt ore acasă, am renunțat la job-ul de la birou.

Ziua mea obișnuită începe la ora 11 dimineața și poate să dureze până la 3-4 noaptea, în funcție de ce am de facut.Task-urile mele presupun crearea și implementarea interfețelor grafice în pagini web sau în aplicații mobile web-based.

Povestește-ne care a fost cea mai importantă realizare a ta pe plan profesional.
Și cea mai mare dezamăgire?

Cea mai mare realizare pe plan profesional este job-ul pe care îl am acum. Cea mai mare dezamăgire a fost la unul din job-urile din trecut, unde se lucra pe sistemul de magazin alimentar. Mai exact, patronul, chiar dacă nu se pricepea la ceea ce făcea departamentul nostru, se încăpățâna să ia toate deciziile, care de cele mai multe ori erau greșite.

Ai schimba ceva la parcursul tău profesional dacă ți s-ar oferi posibilitatea?

Nu aș schimba nimic, pentru că toate job-urile pe care le-am avut mi-au deschis alte drumuri, iar din punct de vedere social m-am ales cu o mulțime de prieteni, care în prezent mi-au devenit și colaboratori.

Care sunt avantajele si dezavantajele job-ului tău? Ce ai schimba la locul tău de muncă?

Principalul avantaj este programul, pe care pot să mi-l fac în funcție de prioritățile dintr-o zi sau alta. Un alt avantaj este că, pentru a lucra, nu contează unde mă aflu; ideea e să am un calculator cu acces la internet. Nu în ultimul rând, colaborarea cu oameni extrem de profesioniști în domeniul lor te ajută enorm. Toate acestea duc la finalizarea proiectelor și la obținerea de feedback-uri pozitive din partea clienților, lucru cel mai mulțumitor din punctul meu de vedere.

De unde afli ultimele noutăți din aria ta de activitate?
Care sunt cele mai relevante surse de informare pentru tine în acest sens?

Noutățile le aflu de pe bloguri si diferite newslettere la care m-am abonat. Dintre site-urile cu cele mai relevante informații, aș aminti de www.sidebar.io și www.medium.com, în timp ce, ca și sursă de inspirație, folosesc www.awwwards.com și www.tympanus.net.

Ce aptitudini ar trebui sa posede un aspirant la o carieră în acest domeniu?
Care e principala calitate a unui angajat în domeniul acesta? .

În acest domeniu trebuie să fii autodidact în primul rand, deoarece nu există nicio facultate care să te invețe exact treaba asta. Principala calitate, ca și angajat, ar fi să incerce să respecte deadline-urile date și să încerce să rămână în pas cu tendințele industriei.

Care ar fi cel mai important sfat pe care l-ai oferi tinerilor aflați la început de drum în ceea ce privește cariera?

Nu știu dacă sunt neapărat în postura de a sfaturi, dar cred că cel mai important e să nu te complaci, rămânând la un anumit nivel sau la un anumit job unde e totul lejer si merge “ca la carte”.

Încă un lucru foarte important este socializarea la locul de muncă, care mie personal mi se pare necesară, dacă vrei sa te simți bine acolo unde îți petreci poate cea mai mare parte din timp.

Care este proiectul cu care te mândrești cel mai mult?
Dă-ne câteva detalii despre cum a decurs procesul creativ și cel de lucru propriu zis.

Proiectul cu care mă mândresc cel mai mult e chiar cel la care lucrez, www.bookingkit.de. Chiar dacă încă nu e finalizat 100%, CRM-ul, la care am lucrat aproape trei luni de zile, reprezintă mândria mea. Din păcate încă nu este lansat, așa că deocamdată nu aveți acces la el.

Lucrând alături de un graphic designer care m-a forțat la “pixel perfect” (fiecare pixel din mock-up să fie la locul lui fără eroare), lucru care, deși mi s-a părut foarte greu la început, am ajuns să mă obișnuiesc cu el și a devenit chiar un stil de lucru pe care l-am adoptat și la care nu mă gândesc să renunț.
Cât despre procesul de lucru, aici totul a decurs normal, fiind unul productiv. De ce? Pentru că fiecare om implicat a știut să își facă foarte bine treaba. Asta înseamnă că după finalizarea elementelor grafice de bază (butoane + sprite-uri) și mockup-uri am început partea de implementare, apoi, după finalizarea front end-ului, s-a trecut la programare. Acum proiectul a ajuns în faza de testare și imediat va fi gata de lansare.

Păstrând linia exemplelor, numește două site-uri / lucrări care crezi că ar da pe spate orice web designer,
genul acela de site care te face să îți pară rău că nu e realizat de tine.

Aici aș avea mai multe exemple, nu doar două. M-aș opri, totuși, la patru dintre ele: www.letters-inc.jp, www.i-remember.fr/en, www.hugeinc.com și www.thenetworkiswatching.com. Sunt cele care mi-au venit acum în minte, dar evident că în lumea web design-ului există o multitudine de astfel de exemple.

Îți multumim pentru timpul acordat. Mult succes în continuare!


Îți mai recomandăm:

IT-ul este unul dintre cele mai atractive domenii de activitate pentru tinerii din România. În condițiile în care internetul și tehnologia sunt la tot pasul și job-urile în IT se pretează în special pentru cei angrenați în acest univers al informației virtuale, nu e de mirare că pe platforma SmartDreamers cele mai multe anunțuri de recrutare provin din zona IT-ului. Citește mai mult

* * *

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa elimini factorii perturbatori si sa incerci sa gasesti un mediu linistit, pentru a te putea concentra mai usor la ceea ce ai de facut. Învață acum cum să înveți!


Cum să te organizezi în sesiune


Publicat în StudentIQ.ro

Sesiunea poate fi uneori extrem de stresanta pentru tine, cu atat mai mult cu cat ai in fata sutele de pagini pe care trebuie sa le pregatesti pentru examene si nu stii exact cum si ce sa faci mai intai. Noi iti venim in ajutor cu prima etapa, cea in care trebuie sa te organizezi ca sa faci fata cu brio examenelor din aceasta sesiune.

  • Mediul in care inveti este extrem de important. Este bine sa inveti intr-un mediu linistit si departe de zgomote. Numai asa poti memora usor.

 

  • Incepe prin a-ti face o lista cu materiile cele mai grele. Tine cont ca timpul necesar se imparte in functie de dificultatea materiei pe care o ai de parcurs si cat de mult trebuie sa insisti asupra acesteia.

 

  • Incearca sa iti imparti materialul de invatat in mai multe parti si invata fiecare parte in ziua ei. Ai sa vezi ca iti este util si ca functioneaza.

 

  • Apuca-te de citit mai intai de toate cateva pagini dintr-un curs mai accesibil, asa cum ai citi cartea ta preferata, in ritmul tau, apoi poti sa maresti durata invatatului intr-un mod progresiv.

 

  • Incearca sa verifici si alte surse intrucat unii autori prezinta o parte a temelor intr-un mod mai putin accesibil pentru tine. Este important sa ai in propria ta biblioteca mai multi autori care abordeaza temele cursurilor tale.

 

  • Dupa ce ai parcurs materia, iti recomandam sa apelezi la un prieten, coleg, ca sa faci o recapitulare. Aceasta te va asculta si iti poate spune pe ce sa mai insisti.


Daca nu te-ai pus inca pe treaba, ideile oferite speram sa iti fie de ajutor si sa auzim curand de tine ca ai reusit sa iei toate examenele din sesiune.


Îți mai recomandăm:

Sesiunea poate fi uneori extrem de stresanta pentru tine, cu atat mai mult cu cat ai in fata sutele de pagini pe care trebuie sa le pregatesti pentru examene si nu stii exact cum si ce sa faci mai intai. Citește mai mult

* * *

Alimentatia sanatoasa este baza unei memorii bune si in mod sigur cu ajutorul unei bune alimentatii echilibrate reusesti sa iti pastrezi atat energia, cat si capacitatea intelectuala la cote inalte. Învață acum cum să înveți!


Câte cuvinte ești capabil să citești pe minut? Majoritatea oamenilor pot citi între 150 și 300 de cuvinte/minut, cu o capacitate de asimilare de 0,3-0,4% a informației. Cam puțin, așa-i? Tehnicile de citire rapidă te pot ajuta să îți îmbunătățești performanțele în citit și asimilat.

Ce înseamnă să citești eficient?

1. rapiditate în citire

2. selectare eficientă a informației

3. asimilarea informației relevante




Îți mai recomandăm:

Cea mai mare greşeală pe care o fac studenţii este că ei trebuie să se oprească şi să înţeleagă fiecare cuvânt pe care-l citesc. Atunci când citeşti cuvânt cu cuvânt, cazi în capcana cuvintelor şi puterea ta de înţelegere se diminuează. Citește mai mult

* * *

Profesorii de la Universitatea din Sheffield au realizat un studiu ale cărui rezultate au confirmat faptul că învăţarea este mai eficientă atunci când întreg procesul se întinde pe o perioadă mai lungă de timp şi include pauze regulate. Învață acum cum să înveți!