Pornim radioul...
SMART FACTS » Viata de student
 
O tânără din Teleorman care a intrat la Medicină, la buget, vinde legume în piaţă ca să-şi ajute familia.

Autoarea imaginii este fosta profesoară de engleză a Lorenei din liceu. „Ei bine, a fost o reacţie de moment s-o fotografiez“, ne-a mărturisit Cristina Sandu. „Am simţit brusc că trebuie să vadă şi alţii ce am văzut eu în ea: seriozitate, simplitate, responsabilitate şi zâmbet“, mărturiseşte profesoara.



A absolvit profilul Matematică-Informatică Bilingv la Colegiul Naţional „Al. I. Cuza“ din Alexandria, unde, vreme de patru ani, a făcut zilnic naveta. La Bacalaureat a luat 9,70 şi i s-a părut uşor.

„Mereu am fost încurajată de familie să fac ceea ce îmi doresc, am fost susţinută şi cred că asta e cel mai important“, zice ea. La examenul din 25 iulie, la UMF Bucureşti, a obţinut 84 de puncte din 100 şi a intrat pe un loc la buget. 

Îți mai recomandăm:

Adelina Cîrţînă, din comuna Turceşi (Gorj), are 21 de ani şi este studentă în anul al III-lea la Facultatea de Ingineria şi Protecţia Mediului din cadrul Universităţii „Constantin Brâncuşi“ din Târgu Jiu. Citește mai mult

* * *

Sunt câteva elemente care te pot ajuta să te motivezi în sesiunea de examene. În primul rând nu te descuraja singur.  Propune-ţi să fii mai organizat şi să îţi fie clar tot ceea ce ai de făcut sau de învăţat şi atunci  haosul din mintea ta se transformă în ordine. Învață acum cum să înveți!


Studentii care sunt mereu pusi pe memorat trebuie sa tina cont si de alimentatie. Aceasta ii ajuta in momentele de tensiune, cand sunt presati de timp si trebuie sa invete zeci de pagini in scurt timp.

Lactatele şi legumele - Pentru că îndepărtează senzaţia de oboseală şi măreşte capacitatea de concentrare, vitamina C ar trebui să nu lipsească din alimentaţia ta. Ca să o dobândeşti, mănâncă cereale integrale sau citrice. Legumele cu frunze verzi şi alunele, nucile, afinele ori migdale sunt bogate în antioxidanţi, reduc nivelul colesterolului şi încetinesc deteriorarea funcţiilor cognitive.

Îți mai recomandăm:

Iată o serie de alimente recomandate pentru o memorie bună!Nuci - Alături de alunele de pădure, fistic, alune sau seminţe de floarea-sorealui, acestea trebuie consumate în stare crudă pentru a beneficia de toate calităţile lor nutriţionale. Citește mai mult

* * *

Relaxing music for studying that helps concentration, memory and focus for long reading and relaxing. . Învață acum cum să înveți!


Consumul de alimente cu impact asupra activităţii cerebrale şi exerciţiul fizic regulat sunt cele două elemente esenţiale pentru longevitatea creierului şi a memoriei!

Efectul este spectaculos: când primeşte nutrienţii adecvaţi, creierul dă dovada unei capacităţi sporite de concentrare şi de memorare.


Cafeina din cafea, ceai sau băuturile tip cola este renumită pentru acţiunea ei stimulantă asupra sistemului nervos.

Ginko - biloba – extractul de ginko are efecte reale, dar limitate asupra memoriei şi ameliorează circulaţia sangvină cerebrală, deci poate fi folosit ca supliment nutritiv.

Îți mai recomandăm:

Studentii care sunt mereu pusi pe memorat trebuie sa tina cont si de alimentatie. Aceasta ii ajuta in momentele de tensiune, cand sunt presati de timp si trebuie sa invete zeci de pagini in scurt timp. Citește mai mult

* * *

Many students are being left behind by an educational system that some people believe is in crisis. Improving educational outcomes will require efforts on many fronts, but a central premise of this monograph is that one part of a solution involves helping students to better regulate their learning through the use of effective learning techniques. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe