Pornim radioul...
SMART FACTS » Viata de student
 

Student la poli, la Maratonul Piatra Craiului 2017 

Publicat în Blog David Iancu

Avand in vedere ca aveam o oarecare traditie in acest concurs (bine, nu cine stie ce, doar 2 editii, am mai fost in 2015 si in 2016), m-am inscris si in acest an la MPC, si le-am luat cu mine si pe Cami si pe Ade.

Pe tren ne-am uitat la vreme, eu faceam pe nebunul, ziceam ca imi doresc sa fie vreme rea - ninsoare, viscol, grindina, temperaturi negative, vant, ceata.. :)) Aveam sa platesc pentru aceste arogante, pentru ca am primit fix ce mi-am dorit (mai putin ceata si grindina).

Intre timp am aflat ca s-a modificat si traseul cu o ruta mai usoara (sau cel putin mai putin expusa, fara zone de creste sau alte zone de risc in conditii de umezeala si frig).

Am ajuns a doua zi la start cu echipament complet (suprapantaloni si polar in rucsac, plus folie de supravietuire), pe mine avand colanti lungi, tricou, maneci (de la Compressport, evident, nu cele primite in kit), buff, manusi si geaca de ploaie de la Salomon. M-am gandit ca ar trebui sa fie suficient avand in vedere ca am mai mers in frig, mai ales in iarna trecuta am facut multe antrenamente sub 0 grade doar cu tricou si geaca, dar ce nu am pus in calcul e ca acum au fost precipitatii tot timpul, am inceput pe ploaie, a continuat cu zapada si am terminat pe ploaie.

Am ajuns la finish dupa 6 ore jumate, as fi putut mai bine daca eram in forma mea maxima, probabil spre 6 ore, dar nu am tras, avand in vedere ca era foarte frig si ca nici macar nu era traseul original. Am purtat tricoul cu "I Run with God" si l-am si aratat la finish, dar din pacate nu era niciun fotograf acolo care sa imortalizeze momentul (sau nu am vazut eu).

Dupa ce am terminat m-am dus in sala de sport unde am inceput sa tremur incontrolabil, m-am incalzit abia dupa vreo jumatate de ora. Aveam temperatura 35.5, deci la limita dintre a fi ok si a nu fi ok, dar totusi eu am fost ok, avand ani de experienta in spate, problema e ca au fost si oameni care alergau pentru prima oara in asemenea conditii.


Îți mai recomandăm:

Liga Studenţilor din Facultatea de Automatică şi Calculatoare, în colaborare cu Universitatea Politehnica din Timişoara, Facultatea de Automatică şi Calculatoare şi companiile din sfera IT&C, a demarat înscrierile la cea de-a IV-a ediţie a concursului internaţional RoboTEC, precizează un comunicat de presă al Universităţii Politehnice Timişoara. Citește mai mult

* * *

Nu te rezuma să reciteşti notiţele! Cei care repetă lectura au tendinţa să considere că deja au înţeles, au învăţat informaţia şi mai sunt la fel de atenţi ca prima dată când citesc. Învață acum cum să înveți!


Pentru sanatatea mentala, dar si cea fizica, trebuie consumate alimente proaspete, bogate in nutrientii necesari. Excesele trebuie evitate. 

Miscarea in aer liber, aerisirea creierului, se recomanda mai mereu, fara insa se sa mentioneze ca aceasta ajuta si la mentinerea in forma a memoriei. Se pot face plimbari, mai lungi sau mai scurte, in functie de anotimp.

Cel mai important, insa, pentru mentinerea unei memorii sanatoase pe tot parcursul vietii, e gimnastica memoriei.


Îți mai recomandăm:

Avem nevoie de un plan de îmbunătățire a memoriei, care să devină treptat un nou stil de viață, mult mai bine organizat. Pentru sănătatea mentală, dar și cea fizică, trebuie consumate alimente proaspete, bogate în nutrienții necesari. Citește mai mult

* * *

Who says you need to wait until you ‘feel like’ doing something in order to start doing it?Look, there are days when not even the most well-intentioned advice from the latest motivational science will do. Învață acum cum să înveți!


Ar trebui să știi că activitatea fizică este cea mai indicată soluție pentru depășirea stresului de orice fel. Dacă faci sport în mod constant, nici nu vei simți când a trecut sesiunea.

În perioada sesiunii meniul ar trebui să includă obligatoriu multe fructe și legume. Acestea produc detoxifierea organismului și, implicit, limpezirea gândirii.

Hidratarea trebuie făcută corect. Elimină sucurile carbogazoase, energizantele și cafeaua în exces. Consumă apă și cât mai multe ceaiuri.

Îți mai recomandăm:

Un ciclu normal de asimilare a informatiilor trebuie sa fie alcatuit din opt ore de somn, opt ore loisir - adica timp liber, relaxare - si opt ore de studiu. Citește mai mult

* * *

Fiecare dintre noi are capacitatea de a invata in diferite moduri. De multe ori pe parcursul vietii am obsesrvat ca asimilam informatii noi fie prin participare activa, fie prin ascultare, fie prin privire. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe