Pornim radioul...
SMART FACTS » Viata de student
 

Student la poli, la Maratonul Piatra Craiului 2017 

Publicat în Blog David Iancu

Avand in vedere ca aveam o oarecare traditie in acest concurs (bine, nu cine stie ce, doar 2 editii, am mai fost in 2015 si in 2016), m-am inscris si in acest an la MPC, si le-am luat cu mine si pe Cami si pe Ade.

Pe tren ne-am uitat la vreme, eu faceam pe nebunul, ziceam ca imi doresc sa fie vreme rea - ninsoare, viscol, grindina, temperaturi negative, vant, ceata.. :)) Aveam sa platesc pentru aceste arogante, pentru ca am primit fix ce mi-am dorit (mai putin ceata si grindina).

Intre timp am aflat ca s-a modificat si traseul cu o ruta mai usoara (sau cel putin mai putin expusa, fara zone de creste sau alte zone de risc in conditii de umezeala si frig).

Am ajuns a doua zi la start cu echipament complet (suprapantaloni si polar in rucsac, plus folie de supravietuire), pe mine avand colanti lungi, tricou, maneci (de la Compressport, evident, nu cele primite in kit), buff, manusi si geaca de ploaie de la Salomon. M-am gandit ca ar trebui sa fie suficient avand in vedere ca am mai mers in frig, mai ales in iarna trecuta am facut multe antrenamente sub 0 grade doar cu tricou si geaca, dar ce nu am pus in calcul e ca acum au fost precipitatii tot timpul, am inceput pe ploaie, a continuat cu zapada si am terminat pe ploaie.

Am ajuns la finish dupa 6 ore jumate, as fi putut mai bine daca eram in forma mea maxima, probabil spre 6 ore, dar nu am tras, avand in vedere ca era foarte frig si ca nici macar nu era traseul original. Am purtat tricoul cu "I Run with God" si l-am si aratat la finish, dar din pacate nu era niciun fotograf acolo care sa imortalizeze momentul (sau nu am vazut eu).

Dupa ce am terminat m-am dus in sala de sport unde am inceput sa tremur incontrolabil, m-am incalzit abia dupa vreo jumatate de ora. Aveam temperatura 35.5, deci la limita dintre a fi ok si a nu fi ok, dar totusi eu am fost ok, avand ani de experienta in spate, problema e ca au fost si oameni care alergau pentru prima oara in asemenea conditii.


Îți mai recomandăm:

Liga Studenţilor din Facultatea de Automatică şi Calculatoare, în colaborare cu Universitatea Politehnica din Timişoara, Facultatea de Automatică şi Calculatoare şi companiile din sfera IT&C, a demarat înscrierile la cea de-a IV-a ediţie a concursului internaţional RoboTEC, precizează un comunicat de presă al Universităţii Politehnice Timişoara. Citește mai mult

* * *

Iată câteva exerciții de relaxându-se exerciții pentru a te simți încrezător în ziua examenului. Cheia de contact: respirația. Majoritatea oamenilor recurg la respirația toracică, ceea ce provoacă tensiuni. Învață acum cum să înveți!


Ce mâncăm în timpul examenelor


Publicat în Jurnalul National
Alimentaţia adecvată îmbunătăţeşte capacitatea de concentrare şi memoria.

Nucile - Sunt un adevărat miracol pentru creier. Acest fruc ajută la îmunătăţirea capacităţii de acumulare a cunoştinţelor şi este pavăză pentru celulele nervoase datorită marii cantităţi de antioxidanţi.

Fructele de pădure sunt o altă sursă bogată în antioxidanţi, ajută în lupta cu stresul, îmbunătăţesc capacitatea de concentrare şi memoria. Afinele şi coacăzele împiedică pierderea memoriei pe termen scurt.


Îți mai recomandăm:

Studentii care sunt mereu pusi pe memorat trebuie sa tina cont si de alimentatie. Aceasta ii ajuta in momentele de tensiune, cand sunt presati de timp si trebuie sa invete zeci de pagini in scurt timp. Citește mai mult

* * *

Eu am pornit laptopul ca să fac un proiect și se pare că scriu un articol. Măcar fac ceva util pentru voi, camarazi dragi, pentru a trece cu bine peste acest război această sesiune. Învață acum cum să înveți!


Jocurile cum sunt sudoku, integramele, dar şi cele care fac apel la capacitatea de a rezolva ecuaţii matematice menţin în formă zonele cerebrale responsabile cu memoria.

Schimbă-ţi alimentaţia! Dulciurile şi carnea grasă ne scad capacitatea de memorare. Înlocuieşte-le cu afine, cătină, măceşe, struguri şi cu broccoli.


Dormi mai mult! În timpul somnului, creierul nostru reorganizează, prioritizează şi stochează toate informaţiile primite în timpul zilei.


Îți mai recomandăm:

Nu este iesit din comun sa uiti din cand in cand telefonul mobil acasa, dar acest lucru nu trebuie sa se intample frecvent. Daca ti se intampla prea des, este cazul sa incepi sa-ti antrenezi creierul zilnic cu ajutorul unor exercitii mentale. Citește mai mult

* * *

Primul lucru: fă curat în camera ta! Ai putea fi tentat să îţi faci curat în cameră ori la două dimineaţa, când tu ar trebui să te odineşti, ori atunci când trebuie să înveţi. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe