Pornim radioul...
Stephen Hawking, cel a cărui perspectivă a modelat cosmologia modernă și a inspirat audiențe globale, a murit la vârsta de 76 de ani.

Anunţul a fost făcut de familia fizicianului, potrivit căreia cunoscutul om de ştiinţă a murit împăcat în somn, miercuri, la casa sa din Cambridge.

Intelectul său, împreună cu boala, au ajuns să simbolizeze posibilitățile nelimitate ale minții umane.

În 1988, Hawking a devenit cunoscut pentru publicul larg, cu primul său best-seller, "O scurtă istorie a timpului". Opiniile sale cu privire la existenţa lui Dumnezeu au făcut obiectul a numeroase dezbateri, în momentul publicării acestei cărţi.

În 1989, a fost numit Companion de Onoare al CBE. A acumulat 13 diplome de onoare, precum şi multe alte premii şi medalii, printre care Premiul Albert Einstein, cel mai prestigios din fizica teoretică.
 

Îți mai recomandăm:

Celebrul astrofizician Stephen Hawking sustine ca stiinta se va impune in fata religiei deoarece "functioneaza". Intr-un interviu realizat de ziarista Diane Sawyer pentru ABCNews, Hawking a declarat ca cel mai mare mister pe care vrea sa-l rezolve este sa afle "de ce Universul exista, de ce exista ceva mai maret decat orice altceva". Citește mai mult

* * *

Învățarea eficientă începe cu atenția în sala de curs.  Acasă, planifică ce ai să înveți; recapitulează săptămânal ce ai învățat, precum și la terminarea unui capitol sau mai multora. Învață acum cum să înveți!


Majoritatea oamenilor care nu dorm suficient nu sunt capabili sa recunoasca modul in care le este afectata sanatatea mentala. Multi cred ca somnul este un lux, un mic rasfat.

Ei admit totusi ca se simt mai bine atunci cand dorm bine o noapte intreaga si ca se simt mai rau atunci cand nu o fac. De fapt, nu este nici un secret ca somnul imbunatateste memoria si puterea de invatare si intelegere.

Lipsa excesiva de somn poate afecta performanta in munca, relatiile sociale si duce la probleme psihice, precum anxietatea sau depresia.

Îți mai recomandăm:

Din cauza stilului actual de viata, problemele de somn au devenit o „epidemie” la nivel mondial, afectand pana la 45% din populatie. Lipsa unui somn de calitate are un impact negativ asupra atentiei, memoriei si invataturii si ne face mult mai vulnerabili la accidente. Citește mai mult

* * *

Fiecare dintre noi are capacitatea de a invata in diferite moduri. De multe ori pe parcursul vietii am obsesrvat ca asimilam informatii noi fie prin participare activa, fie prin ascultare, fie prin privire. Învață acum cum să înveți!


Vrem o minte care să nu ne trădeze când avem mai mare nevoie de ea? Există meniuri care o pot stimula!
 
Regulile pentru păstrarea creierului în formă sunt: Să nu sărim peste cele trei mese principale.
 
Să nu sărim peste somn, iar dacă se poate, programul de dormit să fie între 6 și 8 ore pe noapte la un om adult și să se încadreze mereu între aceleași ore;
 
Să facem zilnic exerciții fizice sau mișcare: înot, ciclism, alergări, aerobic, flotări, genuflexiuni, abdomene sau măcar mers pe jos jumătate de oră pe zi. Dacă le efectuam seara, să lăsăm câteva ore între ele și mersul la culcare.

Îți mai recomandăm:

Oamenii de stiinta britanici de la Colegiul Universitar „King" recomanda persoanelor care au probleme cu memoria sa consume, de cel putin cinci ori pe saptamana, peste gras (somon, macrou, hering, ton). Citește mai mult

* * *

Aceste tehnici pentru a invata repede vor avea efect daca le vei folosi constant. Mareste constant viteza cu care citesti: Cititul rapid nu tine atat de mult de tehnica cat de starea psihica. Învață acum cum să înveți!