Pornim radioul...

În februarie 2015, niște elevi de la Liceul “Gheorghe Șincai” din Cluj își luau la mișto profesorii pe un grup de Facebook.

La scurt timp, dascălii află, iar mișto-ul se transformă într-un scandal care face înconjurul țării. 62 de elevi sunt chemați într-o comisie de anchetă, iar știrea se propagă online și offline, deschide buletine de știri, provoacă controversă și demisii.

Am fost la Cluj să vedem ce au învățat din asta și am descoperit că liceul s-a închis în propria carapace, iar profesorii sunt preocupați mai mult de imaginea lor decât de pregătirea noilor generații. Singurii care au tras învățăminte sunt cei trei elevi care au pățit-o.


Îți mai recomandăm:

Directoarea și profa de română citesc de pe o foaie trasă la xerox și se isterizează. Foaia e revista noastră, revista liceului de informatică. Citește mai mult

* * *

Who says you need to wait until you ‘feel like’ doing something in order to start doing it?Look, there are days when not even the most well-intentioned advice from the latest motivational science will do. Învață acum cum să înveți!


Un lucru esenţial în învăţare este motivaţia internă şi externă. Mai mult, un program, un plan, o ambianţă plăcută, o atmosferă, o muzică bună pot ajuta foarte mult în procesul de învăţare.

Asociază imagini cuvintelor. Memorează cuvintele-imagini. Repetă-le în minte.

Învaţă prin a face legături cu ceea ce ştiai deja. Ataşează noile informaţii la cele pe care le cunoşteai deja.

Reformularea informaţiilor (de exemplu, traducerea în cazul limbilor străine) este foarte importantă.


Îți mai recomandăm:

Omul memorează 10% din ceea ce citește, 20% din ceea ce aude, 30% din ceea ce vede, 50% din ceea ce vede și aude în același timp, 80% din ceea ce spune și 90% din ceea ce spune și face în același timp. Citește mai mult

* * *

In recent courses, I have noticed two troubling practices of physics students. The first is the student response to homework problems. I hear the following kind of statements all too often: “Oh, you are stuck on homework problem number 13? I found a solution on YouTube. Învață acum cum să înveți!


Memoria este unul dintre cele mai fascinante procese psihice cognitiv complexe, prin intermediul caruia indivizii intiparesc, stocheaza si reactualizeaza informatiile din experienta lor anterioara.

Pentru ca elevul sa poata rezolva o problema de matematica el trebuie sa aiba stocate in memorie atat cunostinte declarative (Teorema lui Pitagora, etc.) cat si cunostinte procedurale, adica strategiile de rezolvare ale problemei- conditiile de aplicare ale teoremei sau formulelor si modalitatile de utilizare a lor in problema data.


Îți mai recomandăm:

Omul memorează 10% din ceea ce citește, 20% din ceea ce aude, 30% din ceea ce vede, 50% din ceea ce vede și aude în același timp, 80% din ceea ce spune și 90% din ceea ce spune și face în același timp. Citește mai mult

* * *

Fii pregătit fizic! Cu unele variații, în funcție de vârstă și de programul școlar, somnul de noapte ar trebui să aibă loc între orele 22:00 – 08:00. Învață acum cum să înveți!