Pornim radioul...
SMART FACTS » Viata de student
 

Simona Bonghez: Am fost o catastrofă de student… 

Publicat în Scrisulfacebine.ro

Am fost o catastrofă de student: am chiulit în draci, am avut nenumărate restanțe și, în nemernicia mea, am reușit să și aprofundez un an… Facultatea s-a dovedit a fi departe de așteptările pe care, evident, eu singură mi le-am creat.

Cu mintea mea de om mare, aș numi acum perioada aceea perioada revoltei târzii a lui DE CE. De ce trebuie să scriu după dictare cursuri de câte zece pagini? De ce să învăț materii care, cel puțin la prima vedere, nu au nimic comun cu numele facultății? (Să fim înțeleși, numele facultății a fost un criteriu esențial în alegerea ei și, implicit, a viitorului meu). De ce n-au legătură între ele materiile predate, de ce și la ce o să mă ajute… Ocupată cu astfel de întrebări existențiale la care nu primeam răspunsuri, n-am mai avut mare chef de învățat și au început să se acumuleze maldăre de chestii pe care nu le înțelegeam și care dădeau dimensiuni catastrofice frustrării mele.

Nici profesorii nu-i cunoșteam prea bine, încruntați și în permanență ocupați, descurajând orice interacțiune. Am preferat deci calea minimei rezistențe și nu i-am mai deranjat. În timp, un gând nesuferit, urât și otrăvitor, s-a strecurat în mintea mea: eram proastă. N-a fost o revelație, ci mai degrabă rezultatul unui proces lent, dar sigur, de contaminare ireversibilă.

A nu se citi cumva că am avut o studenție tristă, nici vorbă. Doamne, ce viață pulsa în Regie, zi de zi și noapte de noapte, minut de minut!


Îți mai recomandăm:

Ce faci în “Ultima noapte” înainte de examen? Mai jos 40 de trucuri ca să înveţi mai eficient atunci când numai de asta nu îţi arde. Unele serioase, altele haioase. Citește mai mult

* * *

Do you really believe that watching a lecturer read hundreds of PowerPoint slides is making you smarter? Overreliance on slides has contributed to the absurd belief that expecting and requiring students to read books, attend classes, take notes and do homework is unreasonable. Învață acum cum să înveți!


Ai sesiune? Nutriţioniştii îţi spun ce să mănânci pentru o memorie bună. Perioada examenelor constituie un stres pentru majoritatea elevilor şi studenţilor. Oboseala şi nervii cauzaţi de volumul mare de informaţii care trebuie acumulat îţi pot da sănătatea peste cap.

Pentru o memorie bună este recomandat să consumaţi fructe, dintre care amintim bananele. Alimentatia zilnica trebuie sa contina fulgi de cereale cu lapte sau iaurt, smochine, fructe uscate, peste si multe salate pentru a avea o memorie buna, scrie ZiaruldeIasi.


Îți mai recomandăm:

Nutriţionistul Cristina Bogdan îţi spune ce să mănânci ca să faci faţă în perioada examenelor. Mananca regulat si echilibrat. Este foarte important ca in perioada examenelor sa mananci alimente care sa iti dea energie pe tot parcursul zilei. Citește mai mult

* * *

Iată ce trebuie să faceți pentru a reține cu ușurință cursurile: Primul pas este să sintetizați materialul pe care îl aveți de învățat și alcătuiți rezumate; Alternați studiul la o materie preferată cu cel la una mai puțin plăcută. Învață acum cum să înveți!


Vrem o minte care să nu ne trădeze când avem mai mare nevoie de ea? Există meniuri care o pot stimula!
 
Regulile pentru păstrarea creierului în formă sunt: Să nu sărim peste cele trei mese principale.
 
Să nu sărim peste somn, iar dacă se poate, programul de dormit să fie între 6 și 8 ore pe noapte la un om adult și să se încadreze mereu între aceleași ore;
 
Să facem zilnic exerciții fizice sau mișcare: înot, ciclism, alergări, aerobic, flotări, genuflexiuni, abdomene sau măcar mers pe jos jumătate de oră pe zi. Dacă le efectuam seara, să lăsăm câteva ore între ele și mersul la culcare.

Îți mai recomandăm:

Oamenii de stiinta britanici de la Colegiul Universitar „King" recomanda persoanelor care au probleme cu memoria sa consume, de cel putin cinci ori pe saptamana, peste gras (somon, macrou, hering, ton). Citește mai mult

* * *

Many students are being left behind by an educational system that some people believe is in crisis. Improving educational outcomes will require efforts on many fronts, but a central premise of this monograph is that one part of a solution involves helping students to better regulate their learning through the use of effective learning techniques. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe