Pornim radioul...
Urmaș al unei alese familii boierești, Șerban Sturdza a avut în ‘88 ocazia să plece și să rămână în Statele Unite. Dar a ales să se întoarcă în țara unde era umilit din cauza „originilor nesănătoase”. Nici acum, după ce istoria i-a redat dreptul de a se mândri cu numele său, nu se vede trăind altundeva.

V-ați gândit să plecați din țară? Foarte mulți intelectuali, foarte mulți oameni cu „origini nesănătoase” au decis să facă acest pas.

Nu. N-am hotărât să plec din țară niciodată, dar colegii mei plecați au hotărât să mă scoată. Și atuncea m-au invitat, în 88, în America.

În 88 era imposibil să pleci și eu totuși am reușit, printr-o întâmplare extraordinară pe care v-o povestesc imediat. Am ajuns acolo, trebuie să stau vreo 2-3 luni, am stat vreo 5-6, prin prelungire, pentru că ei încercau să mă convingă să rămân și eu m-am convins cu atât mai mult că n-am să rămân. Și m-am întors pentru că eram atât de motivat împotriva perioadei Ceușescu, încât mi-am zis că mai bine pleacă ei decât să plec eu. Și în concluzie m-am întors. Am ajuns acolo până la avocații care aranjau și puteau să rezolve totul și îmi exersasem și abilitățile în biroul de proiectare, dar m-am gândit și am decis că nu e cazul. Nu știam ce se întâmplă, dar nu eram atât de epuizat încât să renunț. Deși în fiecare lună trebuia să fac un drum Timișoara-București să-mi iau pâinea de pe rație…


Îți mai recomandăm:

A fost Moromete în Moromeţii lui Stere Gulea, împăratul din Secretul armei. . . secrete realizat de Alexandru Tatos, Apostol Bologa în filmul Pădurea spânzuraţilor, de Liviu Ciulei, veteranul de război care primeşte o medalie, ca apoi să-i fie retrasă, în Medalia de onoare de Călin Netzer, Tănase Scatiu în filmul omonim al lui Dan Piţa, tatăl din Un cartuş de Kent şi un pachet de cafea de Cristi Puiu. Citește mai mult

* * *

Dacă pentru unii dintre noi învăţatul este floare la ureche, pentru alţii, reţinerea anumitor informaţii înseamnă timp pierdut şi stres. Persoanele care învaţă repede au anumite caracteristici care îi diferenţiază de ceilalţi. Învață acum cum să înveți!


Personalitatea fiecaruia scoate la suprafata mai multe sau mai putine emotii care se simt fie in fata profesorilor atotstiutori, fie atunci cand esti programat la un interviu. Arunca o privire atenta asupra sfaturilor propuse de noi, te vor ajuta sa te controlezi in momentele importante din studentie sau cariera ta.

  • In primul rand respira adanc. De ce? Pentru a oxigena creierul si pentru a elibera mintea de toate gandurile negative, inspira si expira lent de mai multe ori.

 

  • Gandeste pozitiv! Gandeste-te la cele mai frumoase momente din viata ta. Poti sa iti aduci aminte de o comedie buna care te-a relaxat total. 

 

  • Spune-ti in minte ca nu ai nimic de pierdut si ca intotdeauna in cazul examenelor din sesiune exista o a doua sansa. Te poti motiva mai ales daca iti spui: asa cum au trecut altii, pot si eu! Ai sa vezi imediat ca emotiile nu mai sunt atat de puternice. Pentru ca sa treci cu bine de acel examen tine insa minte ca trebuie sa dai tot ce e mai bun din tine! 

 

  • Orice urma de slabiciune poate fi o sursa de angoasa suplimentara. Sub impulsul emotiei si al fricii, poti risca sa uiti instantaneu ce vroiai sa zici. Daca trebuie sa tii un discurs, fie in fata unor examinatori, fie in fata prietenilor de ziua ta :) reprodu-l inainte cu voce tare, acasa, in familie. 

 

  • Cere doctorului tau un supliment. Exista anumite suplimente care sunt recomandate in perioadele de stres intens. MemoPlus iti poate fi de folos deoarece pe langa faptul ca iti imbunatateate capacitatea de concentrare si de memorare, aceasta da rezultate chiar si in momentele de oboseala fizica si psihica.

 

  • Imbraca-te cat mai comod si lejer. Cand esti nervos si emotionat este bine sa ai o tinuta in care sa te simti confortabil. Mananca sanatos! Pentru a nu avea trac, ai grija ca organismul tau sa se simta bine. 

 

  • Mananca un fruct sau un baton de cereale care sa-ti dea energie. Pe timpul verii, este bine sa bei cat mai multa apa deoarece gura ti se usuca foarte usor.

 

  • Examinatorii si publicul pot fi uneori foarte neprietenosi. Zambeste si gandeste ca si pana acum, pozitiv. Rolul acestora este de a vedea care este capacitatea ta, iar rolul tau este de a le demonstra ca esti capabil/a. 

 

  • Nu te gandi la esec ca la o catastrofa. E un lucru rau, neplacut, dar nu o catastrofa! 

 

  • Nu gandi in termeni de genul: "trebuie, e o necesitate sa reusesc, nu concep altfel". E gresit. Spune-ti "imi doresc foarte mult sa reusesc, fac tot posibilul pentru asta, insa accept ca s-ar putea sa nu se intample astfel"".


Incepe chiar de acum sa exersezi metodele propuse mai sus. Utilizeaza-le de fiecare data cand presiunea si emotiile unei sesiuni, a unui examen, a unui proiect sau a unui interviu te coplesesc.

 


Îți mai recomandăm:

Personalitatea fiecaruia scoate la suprafata mai multe sau mai putine emotii care se simt fie in fata profesorilor atotstiutori, fie atunci cand esti programat la un interviu. Citește mai mult

* * *

Acum te întrebi la ce mă refer în titlu. Eu mă refer la nopțile albe dinaintea predării unui proiect. Mai demult credeam că nimeni nu face asta, că nu aș putea să lucrez noaptea, dar studenția m-a convins că atunci când trebuie să fii productiv. Învață acum cum să înveți!


Avem nevoie de un plan de îmbunătățire a memoriei, care să devină treptat un nou stil de viață, mult mai bine organizat.

Pentru sănătatea mentală, dar și cea fizică, trebuie consumate alimente proaspete, bogate în nutrienții necesari. Excesele trebuie evitate.

Mai nou, medicii recomandă zilnic unul - două pahare de vin roșu, ca medicament, pornind de la ideea că orice este bun pentru inimă este benefic și creierului.

Mișcarea în aer liber, aerisirea creierului, se recomandă mai mereu, fără însă se să menționeze că aceasta ajută și la menținerea în formă a memoriei.

Îți mai recomandăm:

Pentru sanatatea mentala, dar si cea fizica, trebuie consumate alimente proaspete, bogate in nutrientii necesari. Excesele trebuie evitate.  Miscarea in aer liber, aerisirea creierului, se recomanda mai mereu, fara insa se sa mentioneze ca aceasta ajuta si la mentinerea in forma a memoriei. Citește mai mult

* * *

Dacă încerci să înveți, s-ar putea să vrei să-i dai creierului tău puțină cafeină. Dar momentul în care faci asta este relevant, a descoperit un nou studiu din "Nature Neuroscience". Învață acum cum să înveți!