Pornim radioul...
PROFILE VIP » Ioana Loredana Dumitra
 
Dacă ați fost sau nu plecați cu bursa Erasmus probabil ați auzit despre termenul post Erasmus depression și avertismentele despre cum v-ar putea afecta sau schimba viața perioada Erasmus.

Înainte, în timpul și după Erasmus ești același om, dar cu alte gânduri și emoții. După aproape un an de la stagiul bursei mele și după ce am văzut incoming and outgoing studeți Erasmus, încep să îmi ridic câteva întrebări.

Poate a venit vremea să ne întrebăm cum putem să folosim acest program în scopul de a ne îmbunătăți pe noi, dar și pe cei din jurul nostru atunci când ne întoarcem bogați de o experiență educațională și culturală pe care ne-o oferă bursa Erasmus.

Îți mai recomandăm:

Programul de schimb de studenti Erasmus, cel mai mare de acest fel din lume, este una din povestile de succes ale Uniunii Europene, iar 2012 trebuia sa fie prima sa mare aniversare, 25 de ani de la crearea sa, in 1987. Citește mai mult

* * *

Ești în plină sesiune și nu poți învăța în cămin? Chiar dacă stai într-un cămin gălăgios, există soluții ca să poți fi în formă la examene! Și eu stau într-un cămin, și eu sunt în sesiune… fiind în anul I, și cu încă 3 persoane în cameră, la început credeam că nu voi putea învăța dar. Învață acum cum să înveți!


Metoda cu povestea o stim de cand suntem mici.  Ideea este sa creezi o poveste care-ti va aminti toate cuvintele din lista.

Spre exemplu avem urmatoarele cuvinte: Sarpe, Camion, Baterie, Roz, Palarie. Povestea o sa sune cam asa: Intr-un sarpe era un camion fara baterie, roz, cu palarie. 

Povestea trebuie sa fie neobisnuita (camion in sarpe, nu invers, caci invers ar fi mai normal).
Trebuie sa vizualizezi povestea (cine nu-si poate imagina un camion roz cu palarie?).
Trebuie sa implice simturi (auzi "sasaitul" sarpelui din poveste?).

Îți mai recomandăm:

Memoria poate fi de mai multe feluri: vizuală, auditivă, auditivă digitală și kinestezică. Aceasta corespunde unui anumit tip de a învăța, la care ar trebui să ne adaptăm. Citește mai mult

* * *

Atunci cand avem nevoie de mai mai mult de 24 de ore pentru o zi, cand facem lucruri nu tocmai pe gusturile noastre (invatam pentru examene sau mergem la un job sub asteptarile noastre), atunci e cazul sa facem ceva pentru moralul nostru. Învață acum cum să înveți!


Se pare că o ciudățenie în felul în care creierul uman procesează informația înseamnă că atunci când o chestie devine rară, uneori o vedem în mai multe locuri ca niciodată.

Gândește-te la „o patrulă de cartier” alcătuită din voluntari care cheamă poliția atunci când văd ceva suspect. Când încep să facă asta pentru prima dată, trag semnalul de alarmă pentru infracțiuni serioase (hărțuiri sau jafuri). Odată cu trecerea timpului, rata hărțuirilor și jafurilor din cartier scade. Ce ar trebui să facă voluntarii în continuare? O posibilitate ar fi să se relaxeze și să nu mai sune la poliție. În schimb, ar începe să vadă lucruri „suspecte” despre care nu le-ar fi păsat atunci când rata era ridicată, precum traversarea printr-un loc nepermis sau hoinăreala în timpul nopții.
 

Îți mai recomandăm:

De aproape un an documentez programul Teach for Romania (TfR), care plasează pentru doi ani tineri bine pregătiţi (cu experienţă profesională diversă sau recent absolvenţi) în școli din comunităţi dezavantajate, izolate sau din zone rurale, acolo unde profesorii nu se înghesuie. Citește mai mult

* * *

In a comprehensive report released by the Association for Psychological Science, the authors closely examine 10 learning tactics and rate each from high to low utility on the basis of the evidence they’ve amassed. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe