Pornim radioul...
PROFILE VIP » Andrei Iliescu
 
Olimpicii români au obţinut unsprezece medalii (şase medalii de aur, patru medalii de argint şi o medalie de bronz), la a XXI-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale Pluridisciplinare Tuymaada, desfăşurată în perioada 5 - 11 iulie, în Republica Sakha (Federaţia Rusă). Elevii români au obţinut medalii la toate cele patru probe ale concursului: informatică, matematică, fizică şi chimie.

Îți mai recomandăm:

Elevii romani au obtinut 11 medalii si doua premii speciale la cele patru probe (informatica, matematica, fizica si chimie) ale Olimpiadei Internationale Pluridisciplinare Tuymaada 2012, informeaza Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (MECTS). Citește mai mult

* * *

A fi distras și a procrastina sunt două din cele mai comune obstacole pe care studenții le întâlnesc. De fapt, foarte mulți afirmă că au probleme cu procrastinarea și că le-ar plăcea să se poată concentra mai bine. Învață acum cum să înveți!


Impartirea perioadelor de timp dedicate studiului in intervale mai scurte se pare ca ar functiona mai bine decat un maraton de invatare

O alta strategie de invatat care s-a dovedit a fi eficienta este evaluarea periodica. Multi elevi sau studenti folosesc bucati de hartie pe care isi noteaza cuvinte-cheie, iar aceasta este o forma raspandita de autoevaluare. 

Studiile arata ca strategiile pe care le folosim - recitirea sau sublinierea pasajelor considerate esentiale - sunt printre cele care nu dau rezultate. Cele mai nepotrivite metode pentru a invata sunt sublinierea si utilizarea unui marker pentru a scoate in evidenta portiuni de text. 


Îți mai recomandăm:

Impartirea perioadelor de timp dedicate studiului in intervale mai scurte se pare ca ar functiona mai bine decat un maraton de invatare. Asimilarea informatiei in ultima clipa ar putea ajuta la trecerea unui examen, de pilda, insa nu este o metoda potrivita pentru cei care doresc sa retina informatiile pe termen lung. Citește mai mult

* * *

Testele de memorie vizuală reprezintă atât o modalitate de antrenare a memoriei, cât şi un mod de măsurare a spiritului de observaţie şi a capacităţii de a reţine informaţii. Învață acum cum să înveți!


Creierul are necesități specifice în momentele de efort cognitiv intens și prelungit. Pentru nevoi punctuale și pe termen scurt se pot consuma suplimente alimentare de la farmacie dar acestea nu reprezintă o opțiune pe termen lung și desigur nu se compară cu alimentele sănătoase consumate în stare naturală. Iată de ce, singura sursă sustenabilă o reprezintă alimentația inteligentă care ne poate oferi toti nutrienții de care avem nevoie. Mai jos o listă cu alimente benefice pentru creier (și foarte accesibile de altfel) pe care le putem consuma în perioada examenelor pentru a conferi creierului suportul nutritiv de care are nevoie pentru o bună funcționare:

Fructele

Fructele de pădure conţin antioxidanţi care îmbunătăţesc atât memoria, cât şi coordonarea motorie. James A. Joseph, specialist în neuroştiinţe susţine că “antioxidanţii din fructele de pădure contraatacă stresul oxidativ, funcţionând ca un agent antiinflamator”. Fructele cele mai bogate în vitamine şi minerale esenţiale pentru celulele nervoase sunt: afinele, murele, pepenele, zmeură, căpşunele, ananasul, citricele, kiwi şi merele.


O precizare aparte merită făcută pentru fructele de pădure care, consumate în combinaţie cu nuci sau avocado fac ca membranele celulelor cerebrale să rămână „flexibile”. De asemenea, această combinaţie poate preveni apariţia bolilor neurodegenerative.


Îți mai recomandăm:

Pestele gras (somonul, sardinele, heringul) contine acizi grasi omega 3, substante care protejeaza creierul. Totodata, acizii omega 3 cresc nivelul serotoninei, hormonul care iti da o stare de bine. Citește mai mult

* * *

Eu am pornit laptopul ca să fac un proiect și se pare că scriu un articol. Măcar fac ceva util pentru voi, camarazi dragi, pentru a trece cu bine peste acest război această sesiune. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe