Pornim radioul...
PROFILE VIP » Amelia Gheorghiță
 

Student in Polonia: Amelia Gheorghita 

Publicat în Ancagilca.com

In anul doi de master Amelia a luat taurul de coarne si a decis ca e timpul sa vada cum se studiaza si peste hotare. Aflam de la ea cum au fost cele patru luni in Polonia si o salutam cu drag pentru ca de vreo doua saptamani tot in Polonia a plecat.

De ce ai aplicat?

Amelia: Pur si simplu am simtit ca era timpul. Dupa cativa ani de sistem romanesc, am vrut sa vad cum e sa studiezi in strainatate, ce au ei si noi un avem. In plus, experientele si povestile prietenilor mei m-au intarit in convingerea mea.

Îți mai recomandăm:

Dupa ce ai citit acest titlu probabil ai impresia ca am exagerat voit si ca ceea ce voi scrie in continuare nu poate avea nimic in comun cu realitatile din universitatile din Romania. Citește mai mult

* * *

I quickly learned that at a normal pace there was simply not enough time in a year to accomplish these goals, if I planned on eating, sleeping and working at all. Învață acum cum să înveți!


Un lucru esenţial în învăţare este motivaţia internă şi externă. Mai mult, un program, un plan, o ambianţă plăcută, o atmosferă, o muzică bună pot ajuta foarte mult în procesul de învăţare.

Asociază imagini cuvintelor. Memorează cuvintele-imagini. Repetă-le în minte.

Învaţă prin a face legături cu ceea ce ştiai deja. Ataşează noile informaţii la cele pe care le cunoşteai deja.

Reformularea informaţiilor (de exemplu, traducerea în cazul limbilor străine) este foarte importantă.


Îți mai recomandăm:

Omul memorează 10% din ceea ce citește, 20% din ceea ce aude, 30% din ceea ce vede, 50% din ceea ce vede și aude în același timp, 80% din ceea ce spune și 90% din ceea ce spune și face în același timp. Citește mai mult

* * *

How is it even possible that Elon Musk could build four multibillion companies by his mid-40s — in four separate fields (software, energy, transportation, and aerospace)? To explain Musk’s success, others have pointed to his heroic work ethic (he regularly works 85-hour weeks), his ability to set reality-distorting visions for the future, and his incredible resilience. Învață acum cum să înveți!


Se pare că o ciudățenie în felul în care creierul uman procesează informația înseamnă că atunci când o chestie devine rară, uneori o vedem în mai multe locuri ca niciodată.

Gândește-te la „o patrulă de cartier” alcătuită din voluntari care cheamă poliția atunci când văd ceva suspect. Când încep să facă asta pentru prima dată, trag semnalul de alarmă pentru infracțiuni serioase (hărțuiri sau jafuri). Odată cu trecerea timpului, rata hărțuirilor și jafurilor din cartier scade. Ce ar trebui să facă voluntarii în continuare? O posibilitate ar fi să se relaxeze și să nu mai sune la poliție. În schimb, ar începe să vadă lucruri „suspecte” despre care nu le-ar fi păsat atunci când rata era ridicată, precum traversarea printr-un loc nepermis sau hoinăreala în timpul nopții.
 

Îți mai recomandăm:

De aproape un an documentez programul Teach for Romania (TfR), care plasează pentru doi ani tineri bine pregătiţi (cu experienţă profesională diversă sau recent absolvenţi) în școli din comunităţi dezavantajate, izolate sau din zone rurale, acolo unde profesorii nu se înghesuie. Citește mai mult

* * *

Nu te rezuma să reciteşti notiţele! Cei care citesc de mai multe ori textele nu le vor reţine mai bine decât cei care le citesc o singură dată. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe