Pornim radioul...
PROFILE VIP » Ella Sescu
 

Reîntâlnire cu Gramatica 

Publicat în Ellasescu.wordpress.com

În aproape trei ani de facultate (la Jurnalism) mi s-a acrit de câte ori mi s-a vorbit despre relația amoroasă dintre Virgulă, Subiect și Predicat. Încă din primară am aflat că Subiectul și Predicatul formează un cuplu puternic și că nimic nu îi poate despărți, nici măcar Virgula, care de-alungul anilor s-a pus între ei. Înnebunesc – de-a dreptul – când un profesor ne spune – iar și iar – povestea lor. Nu, nu mă deranjează sesizările profesorilor, ci toți cei care îi inspiră. Nu se pune Virgulă între Subiect și Predicat, am auzit-o de atâtea ori și au auzit-o și ei cu siguranță, dar nu au înțeles.

Îți mai recomandăm:

Profesoara de Română Ecaterina Stanca, de la Liceul "Tudor Vianu" din Capitală, a rezolvat la "Adevărul Live" subiectele primite de copii şi a explicat capcanele în care ar fi putut să cadă, la câteva cerinţe gramaticale. Citește mai mult

* * *

In a comprehensive report released by the Association for Psychological Science, the authors closely examine 10 learning tactics and rate each from high to low utility on the basis of the evidence they’ve amassed. Învață acum cum să înveți!


Metoda cu povestea o stim de cand suntem mici.  Ideea este sa creezi o poveste care-ti va aminti toate cuvintele din lista.

Spre exemplu avem urmatoarele cuvinte: Sarpe, Camion, Baterie, Roz, Palarie. Povestea o sa sune cam asa: Intr-un sarpe era un camion fara baterie, roz, cu palarie. 

Povestea trebuie sa fie neobisnuita (camion in sarpe, nu invers, caci invers ar fi mai normal).
Trebuie sa vizualizezi povestea (cine nu-si poate imagina un camion roz cu palarie?).
Trebuie sa implice simturi (auzi "sasaitul" sarpelui din poveste?).

Îți mai recomandăm:

Memoria poate fi de mai multe feluri: vizuală, auditivă, auditivă digitală și kinestezică. Aceasta corespunde unui anumit tip de a învăța, la care ar trebui să ne adaptăm. Citește mai mult

* * *

Cea mai mare greşeală pe care o fac studenţii este că ei trebuie să se oprească şi să înţeleagă fiecare cuvânt pe care-l citesc. Atunci când citeşti cuvânt cu cuvânt, cazi în capcana cuvintelor şi puterea ta de înţelegere se diminuează. Învață acum cum să înveți!


According to research by Chris Bird at the University of Sussex, all it requires is a few seconds of your time and a bit of imagination.

Bird recently asked some students to lie in a brain scanner and view a series of short clips from YouTube (involving, for example, neighbours playing practical jokes on each other).

It turned out that simply describing the event to themselves massively improved their chances of remembering it accurately a week or so later: on average, they were able to remember twice as many details.


Îți mai recomandăm:

When we meet Joshua Foer, his memory is "nothing special. " A year later, he is able to memorize the order of a shuffled deck of cards in less than two minutes and the names of 99 people he's just met. Citește mai mult

* * *

Nu te rezuma să reciteşti notiţele! Cei care citesc de mai multe ori textele nu le vor reţine mai bine decât cei care le citesc o singură dată. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe