Pornim radioul...
PROFILE VIP » Andra Ionescu
 

Oare e bine să-mi iau un job din anul I? 

Publicat în Desprejoburi.com

Când începe anul I de facultate, majoritatea studenţilor intră într-un proces alert de continuă agitaţie. Partea mai neinteresantă se petrece în timpul zilei prin prezenţa la cursuri. 

Acum sau până la finalul lunii noiembrie o să vină şi marea întrebare: "Oare ar fi bine să-mi iau un job part time de acum?" Pentru mulţi, gândul moare la fel de repede cum intră pe ţeava neuronală, deoarece rapid îşi dau sema că ar trebui să renunţe la preţiosul timp liber. Alţii se gândesc panicaţi la episodul dramatic din coşmaruri unde se făcea că trebuie să renunţe la facultate pentru un job de nimic.

Îți mai recomandăm:

De multe ori te-ai gândit să faci un stagiu de practică, sau ai auzit că mulți colegi de-ai tăi și-au găsit un job în urma unui astfel de internship. Citește mai mult

* * *

Studenţii care petrec zilnic ore în şir online, scriu mereu SMS-uri sau vorbesc mult la telefon sunt mai agitaţi, mai puţin fericiţi şi iau note mai proaste. Învață acum cum să înveți!


O memorie buna este esentiala pentru obtinerea unui rezultat multumitor la examenele care urmeaza in aceasta perioada pentru studenti si elevi. Chiar daca procesul de imbunatatire a memoriei se realizeaza in timp, mai exista o sansa si pentru cei care s-au „trezit” mai tarziu.


Îți mai recomandăm:

SinzianaT. din Iasi: "As dori sa stiu daca lecitina ajuta intr-adevar unui copil care are mult de invatat. Nepoata mea este in clasa a VIII-a si mi se pare cam anemica, palida de la cite ore petrece invatind, scriind, fie acasa, fie la meditatii. Citește mai mult

* * *

Mulți dintre noi sunt blocați. Cel puțin ne simțim blocați. Ne simțim prinși în capcană fără putere făcând lucruri care ne interesează poate mai puțin, dar ne sunt oarecum mai facile. Învață acum cum să înveți!


Există o strânsă legătură între randamentul cerebral și calitatea alimentelor ingerate, în special în perioadele în care organismul este supus unui stres psihic suplimentar, susțin nutriționiștii.

Alcoolul și alimentele cu indice glicemic foarte mare pot cauza modificări ale nivelului glicemiei, cu impact major asupra comportamentului (agitație, anxietate).

Alimentele care stimulează memoria sunt: avocado, banana, drojdia de bere, broccoli, pepenele galben, ouăle, carnea de pui, pește (ton, somon), germenii de grâu, portocala, orezul brun, legumele cu frunze verzi, soia, kefirul.


Îți mai recomandăm:

Ginseng, peste, fructe de padure sau cofeina? Care dintre suplimente nutritive ori alimente pot creste nivelul de concentrare, imbunatatesc memoria, atentia si stimuleaza functionarea creierului? Nu exista nici o indoiala ca pe masura ce o persoana inainteaza in varsta, corpul sau imbatraneste. Citește mai mult

* * *

Dacă e ceva ce am învățat în primii 3 ani la facultatea de arhitectură (da, mai am încă 3. Da, știam în ce mă bag…) este să lucrez. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe