Pornim radioul...
PROFILE VIP » Rareş Darius Buhai
 
Patru elevi olimpici medaliaţi la Olimpiadele internaţionale au fost invitaţi în studioul Adevărul Live. Premianţii la informatică şi fizică au vorbit despre cât trebuie să înveţe, ce înseamnă participarea la Olimpiadele şcolare şi care este viitorul lor în România.

Denis Turcu, elevul care a obţinut medalia de argint la fizică, a declarat că s-a pregăti timp de 6-7 ore pe zi.

Rareş Buhai, premiant la Informatică a declarat că înainte de competiţie a lipsit timp de o lună de la şcoală pentru a se pregăti individual.




Îți mai recomandăm:

Denis Turcu (19 ani) si Rares Buhai (18 ani) sunt doi dintre copiii care ne fac mandri in lume. Ei au cucerit cate o medalie de argint la Olimpiada Internationala de Fizica, respectiv o medalie de aur la Olimpiada Internationala de Informatica si au pus Romania pe harta medaliatilor din intreaga lume. Citește mai mult

* * *

Rezumatul, fișa de lectură, recenzia, referatul, au la bază un plan de idei.  Iată de ce este bine să îți organizezi în acest mod ce ai de învățat! Pentru că aceste scrieri sintetice permit organizarea și concentrarea cunoștințelor acumulate. Învață acum cum să înveți!


Creierul are necesități specifice în momentele de efort cognitiv intens și prelungit. Pentru nevoi punctuale și pe termen scurt se pot consuma suplimente alimentare de la farmacie dar acestea nu reprezintă o opțiune pe termen lung și desigur nu se compară cu alimentele sănătoase consumate în stare naturală. Iată de ce, singura sursă sustenabilă o reprezintă alimentația inteligentă care ne poate oferi toti nutrienții de care avem nevoie. Mai jos o listă cu alimente benefice pentru creier (și foarte accesibile de altfel) pe care le putem consuma în perioada examenelor pentru a conferi creierului suportul nutritiv de care are nevoie pentru o bună funcționare:

Fructele

Fructele de pădure conţin antioxidanţi care îmbunătăţesc atât memoria, cât şi coordonarea motorie. James A. Joseph, specialist în neuroştiinţe susţine că “antioxidanţii din fructele de pădure contraatacă stresul oxidativ, funcţionând ca un agent antiinflamator”. Fructele cele mai bogate în vitamine şi minerale esenţiale pentru celulele nervoase sunt: afinele, murele, pepenele, zmeură, căpşunele, ananasul, citricele, kiwi şi merele.


O precizare aparte merită făcută pentru fructele de pădure care, consumate în combinaţie cu nuci sau avocado fac ca membranele celulelor cerebrale să rămână „flexibile”. De asemenea, această combinaţie poate preveni apariţia bolilor neurodegenerative.


Îți mai recomandăm:

Creierul nostru este într-o continuă schimbare însă depinde de noi dacă acea schimbare va fi una bună sau va duce spre declin. Fitness mintal - Practicarea in mod regulat a unor activități variate (cititul, călătoritul, participarea la evenimente culturale) duce la mărirea rezultatelor în testele de IQ. Citește mai mult

* * *

Dacă pentru unii dintre noi învăţatul este floare la ureche, pentru alţii, reţinerea anumitor informaţii înseamnă timp pierdut şi stres. Persoanele care învaţă repede au anumite caracteristici care îi diferenţiază de ceilalţi. Învață acum cum să înveți!


Majoritatea oamenilor care nu dorm suficient nu sunt capabili sa recunoasca modul in care le este afectata sanatatea mentala. Multi cred ca somnul este un lux, un mic rasfat.

Ei admit totusi ca se simt mai bine atunci cand dorm bine o noapte intreaga si ca se simt mai rau atunci cand nu o fac. De fapt, nu este nici un secret ca somnul imbunatateste memoria si puterea de invatare si intelegere.

Lipsa excesiva de somn poate afecta performanta in munca, relatiile sociale si duce la probleme psihice, precum anxietatea sau depresia.

Îți mai recomandăm:

Cu ritmul de viata actual, multi fie se plang de insomnie, fie chiar se lauda ca „somnul este o pierdere de timp". Tinand cont de efectele pe care le are oboseala asupra tuturor aspectelor vietii noastre, ne intrebam, firesc, „de ce dormim, de fapt?'Teorii ale somnuluiPotrivit echipei de la Laboratorul Somnului din cadrul Universitatii Harvard, sunt mai multe teorii referitoare la nevoia omului de odihna. Citește mai mult

* * *

Emoţiile înaintea unui examen sunt normale, însă atunci când frica şi nervozitatea devin exagerate, ele se pot transforma într-un blocaj emoţional. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe