Pornim radioul...
PROFILE VIP » Anca Rujan
 
Ministerul Educatiei a facut publica lista olimpicilor internationali, din invatamântul preuniversitar 2013, care sunt beneficiari ai burselor de merit olimpic international. Sunt 68 de elevi din intreaga tara, iar dintre acestia trei sunt bacauani.

Este vorba despre Anca Rujan, acum absolventa a Colegiului National "Gh.Vranceanu", Catalina Ungureanu, absolventa a Liceului Teoretic "Spiru Haret" Moinesti si Elena Alexandra Vidrascu, eleva la Colegiul National Pedagogic "Stefan cel Mare" Bacau.

Îți mai recomandăm:

Ileana-Gabriela Popescu, elevă în clasa a XI-a la Colegiul National "Alexandru Lahovari" din Râmnicu Vâlcea, a obţinut locul trei la Olimpiada Internaţională de Limba şi Literatura Latină 2013. Citește mai mult

* * *

Petrecem aproape o treime din viata dormind si cu toate astea multi dintre noi neglijeaza importanta pe care somnul o are atat pentru bunastarea fizica, cat si pentru cea psihica. Învață acum cum să înveți!


Câteva aşa-zise legi ale memoriei


Publicat în E-dimineata.ro
Există legi ce stau la baza dezvoltării capacităţii de memorare care au fost descrise şi aprofundate în cartea „A Guide To Memory Increase”.

Înţelegerea: Scriitorul german, Georg Lichtenberg spunea că oamenii abia îşi amintesc ce au citit, deoarece nu se „chinuie” să înţeleagă. 

Interesul: Dacă nu există un interes real pentru ceea ce vezi, citeşti sau cunoşti, cu siguranţă, datele nu vor rămâne stocate în creier pentru mult timp.

Cunoştinţele anterioare te ajută să faci anumite conexiuni şi astfel să-ţi aminteşti toate aspectele acumulate cu ceva timp în urmă, dar ajută şi la reţinerea aspectelor noi.

Îți mai recomandăm:

Ca student, principala activitate a creierului pe care te bazezi este memoria, care trebuie însă folosită echilibrat, cu pauze şi tehnici care să ajute creierul să înmagazineze corect şi repede informaţiile. Citește mai mult

* * *

Cea mai bună metodă de a reține multe date din foile de pe care studiezi este să îți faci câteva obiceiuri bune de studiu. Administrează-ți foarte bine timpul. Învață acum cum să înveți!


Există o strânsă legătură între randamentul cerebral și calitatea alimentelor ingerate, în special în perioadele în care organismul este supus unui stres psihic suplimentar, susțin nutriționiștii.

Alcoolul și alimentele cu indice glicemic foarte mare pot cauza modificări ale nivelului glicemiei, cu impact major asupra comportamentului (agitație, anxietate).

Alimentele care stimulează memoria sunt: avocado, banana, drojdia de bere, broccoli, pepenele galben, ouăle, carnea de pui, pește (ton, somon), germenii de grâu, portocala, orezul brun, legumele cu frunze verzi, soia, kefirul.


Îți mai recomandăm:

Ginseng, peste, fructe de padure sau cofeina? Care dintre suplimente nutritive ori alimente pot creste nivelul de concentrare, imbunatatesc memoria, atentia si stimuleaza functionarea creierului? Nu exista nici o indoiala ca pe masura ce o persoana inainteaza in varsta, corpul sau imbatraneste. Citește mai mult

* * *

Strângerea pumnului drept, în mod repetat, stimulează memoria şi poate să îi ajute pe oameni să reţină mai uşor anumite informaţii, afirmă cercetătorii americani. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe