Pornim radioul...
PROFILE VIP » Premianti concursuri
 
Luciana Lăpuşneanu, elevă în clasa a XI-a la Colegiul Naţional „Gh. M. Murgoci” din Brăila, a efectuat studii de laborator şi analize microscopice timp de cinci luni, demonstrând că folosirea constantă a telefonului mobil poate provoca probleme serioase de sănătate, ce pot duce până la cancer.

Luciana (17 ani) este pasionată de biologie încă din clasele gimnaziale. În clasa a VII-a s-a calificat la etapa naţională a olimpiadei de biologie, organizată la UMF Târgu Mureş.  "Acela a fost momentul în care literatura, metafora şi poezia au trecut în plan secundar, lăsând loc biologiei. A reuşit să îşi ducă pasiunea pentru biologie şi chimie la un alt nivel, studiind aprofundat aceste materii, sub coordonarea profesoarei Mimi Iosif, care îi este şi dirigintă.

În clasa a IX-a, Luciana s-a calificat din nou la Olimpiada Naţională de Biologie, după ce a câştigat etapa judeţeană a concursului. Un an mai târziu, ia decizia să se implice într-un proiect cu implicaţii majore pentru sănătatea celor care folosesc telefonul mobil. 

"Alături de doamna dirigintă, din luna ianuarie 2018 am început studiul noutăţilor din epigenetică, această ştiinţă tânără care ne dovedeşte că genele noastre sunt active şi răspund la radiaţii, la emoţii pozitive sau negative. Am studiat efectele pe care le au gadgeturile asupra oamenilor, pornind de la greutatea de a ne despărţi de telefonul mobil şi până la frica că se descarcă bateria. Treptat totul a prins contur şi s-a dovedit a fi o lucrare ştiinţifică cu aplicabilitate practică. Efectele nocive ale telefoniei mobile asupra noastră, a adolescenţilor sunt dovedite ştiinţific, dar accesate insuficient şi în consecinţă ignorate. Legătura dintre telefonie şi neoplazie a fost subiectul central al lucrării mele", ne mărturiseşte Luciana.

Îți mai recomandăm:

Luciana Lăpuşneanu, elevă în clasa a XI-a la Colegiul “Murgoci”, se declară pasionată de biologie încă din gimnaziu, când s-a calificat la Olimpiada Naţională de Biologie. Citește mai mult

* * *

Atunci cand avem nevoie de mai mai mult de 24 de ore pentru o zi, cand facem lucruri nu tocmai pe gusturile noastre (invatam pentru examene sau mergem la un job sub asteptarile noastre), atunci e cazul sa facem ceva pentru moralul nostru. Învață acum cum să înveți!


Câte cuvinte ești capabil să citești pe minut? Majoritatea oamenilor pot citi între 150 și 300 de cuvinte/minut, cu o capacitate de asimilare de 0,3-0,4% a informației. Cam puțin, așa-i? Tehnicile de citire rapidă te pot ajuta să îți îmbunătățești performanțele în citit și asimilat.

Ce înseamnă să citești eficient?

1. rapiditate în citire

2. selectare eficientă a informației

3. asimilarea informației relevante




Îți mai recomandăm:

Cea mai mare greşeală pe care o fac studenţii este că ei trebuie să se oprească şi să înţeleagă fiecare cuvânt pe care-l citesc. Atunci când citeşti cuvânt cu cuvânt, cazi în capcana cuvintelor şi puterea ta de înţelegere se diminuează. Citește mai mult

* * *

O memorie buna depinde in special de sanatatea si de vitalitatea creierului. Exista foarte multe lucruri pe care le-ai putea face pentru imbunatatirea memoriei, fie ca inveti pentru un examen, ai inceput sa studiezi o noua limba straina sau pur si simplu vrei sa-ti antrenezi gandirea pentru a o mentine in forma. Învață acum cum să înveți!


Pentru sanatatea mentala, dar si cea fizica, trebuie consumate alimente proaspete, bogate in nutrientii necesari. Excesele trebuie evitate. 

Miscarea in aer liber, aerisirea creierului, se recomanda mai mereu, fara insa se sa mentioneze ca aceasta ajuta si la mentinerea in forma a memoriei. Se pot face plimbari, mai lungi sau mai scurte, in functie de anotimp.

Cel mai important, insa, pentru mentinerea unei memorii sanatoase pe tot parcursul vietii, e gimnastica memoriei.


Îți mai recomandăm:

Avem nevoie de un plan de îmbunătățire a memoriei, care să devină treptat un nou stil de viață, mult mai bine organizat. Pentru sănătatea mentală, dar și cea fizică, trebuie consumate alimente proaspete, bogate în nutrienții necesari. Citește mai mult

* * *

Mulţi studenţi folosesc markere colorate pentru a evidenţia anumite porţiuni din text, dar studiul condus de prof. Dunlovsky - publicat în Psychological Science in the Public Interest - a dus la concluzia că evidenţierea unor fraze cu markerul fluorescent poate îngreuna învăţarea. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe