Pornim radioul...
PROFILE VIP » Florin Morosan
 

Dezamăgiți de facultate?! 

Publicat în Pedagogul.com

Da, aud tot mai mulți studenți care declară mai în glumă, mai în serios, că sunt dezamăgiți de facultatea pe care o urmează sau au urmat-o timp de trei ani de zile. Și sincer, să auzi pe cineva care mai are aproximativ o lună până la licență, declarând acest lucru, te cam pune pe gânduri … Dacă auzeam o persoană-două spunând asta, ziceam că e ceva nesemnificativ, dar aud tot mai mulți studenți declarând acest lucru, că sunt dezamăgiți/scârbiți/sătui de facultatea pe care o urmează.

Îți mai recomandăm:

Sunt studenta… anul 3 si nu ma simt deloc pregatita sa fac fata, dupa tot bagajul acumulat in facultate, Realitatii. Poate ca e vina mea, ca am pornit cu alte aspiratii in minte si cu o idee utopico-ireala despre ce va insemna facultatea si ca nu stau si invat in fiecare zi „daca inveti doar o ora pe zi la materia mea, o sa vezi ca o sa iti fie tare usor la examen” – reminiscente usor comuniste, inca foarte actuale . Citește mai mult

* * *

Petrecem aproape o treime din viata dormind si cu toate astea multi dintre noi neglijeaza importanta pe care somnul o are atat pentru bunastarea fizica, cat si pentru cea psihica. Învață acum cum să înveți!


Ce mâncăm și bem în sesiune


Publicat în Ziarul De Iasi
Alimentația zilnică trebuie să conțină în mod dominant: fulgi de cereale cu lapte sau iaurt, soia, smochine, stafide, curmale, pește, ficat, carne de pui slabă și multe salate de legume proaspete.
 
Se recomandă ca în perioada de sesiune să se bea dimineața, pentru dinamizare, un pahar cu apă amestecată cu o linguriță miere și două linguri suc de lamîie.
 
Despre ananas se spune că are proprietatea de a întări memoria. O banană pe zi reface rapid energia consumată prin efort intelectual. Morcovii sporesc, de asemenea, capacitatea de memorare.

Îți mai recomandăm:

Studentii stiu ce inseamna emotiile, noptile pierdute cu cartile in brate, ceasca de cafea sau paharul de cola. Insa alimentatia zilnica trebuie sa contina in mod dominant: fulgi de cereale (griu, porumb, ovaz) cu lapte sau iaurt, peste, ficat, carne de pui slaba si multe salate de legume proaspete. Citește mai mult

* * *

Cel mai bun sfat pe care vi-l pot da este să vă dozați corect timpul și, de preferat, să nu citiți foarte mult deodată. Citiți maxim 1-2 ore, luați pauze scurte, faceți-vă schițe, simplificați materialul, mai ales dacă acesta este voluminos si alambicat. Învață acum cum să înveți!


În cadrul unui studiu, voluntarii au primit o minge din cauciuc şi au fost rugaţi să o strângă în pumn cât pot de tare, înainte de a încerca să memoreze o listă cu 72 de cuvinte.

Cei care au strâns mingea mai întâi în mâna dreaptă şi apoi în mâna stângă au fost aceia care şi-au amintit cele mai multe cuvinte.

Pe locul al doilea s-au clasat voluntarii care au folosit mâna dreaptă în ambele etape, iar cei care nu au strâns mingea deloc au obţinut un scor mai bun decât persoanele care au folosit în prima etapă mâna stângă.

Îți mai recomandăm:

Strângerea pumnului drept, în mod repetat, stimulează memoria şi poate să îi ajute pe oameni să reţină mai uşor anumite informaţii, afirmă cercetătorii americani. Citește mai mult

* * *

We can improve our powers of concentration by finding clever ways to eliminate distractions, hacking our workflows, or working on our mindsets.  Invest in your sleep. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe