Pornim radioul...
PROFILE VIP » Gabriel Vrânceanu
 
Aceasta este ultima lectie de matematica din cadrul emisiunii "Cu 2 treci bacul". Domnul profesor Gabriel Vrânceanu va propune inca o editie de recapitulare in care va propune cateva reguli de care ar trebui sa tineti cont la proba scrisa de matematica din aceasta sesiune de Bacalaureat.

Urmareste integral Lectia de matematica aici.

Îți mai recomandăm:

Profesorii Ohara Donovetsky (română), Delia Prisecaru (biologie) şi Gabriel Vrânceanu (matematică) vor prezenta cele mai importante capitole din materia pentru examenul de bacalaureat. Citește mai mult

* * *

Acum te întrebi la ce mă refer în titlu. Eu mă refer la nopțile albe dinaintea predării unui proiect. Mai demult credeam că nimeni nu face asta, că nu aș putea să lucrez noaptea, dar studenția m-a convins că atunci când trebuie să fii productiv. Învață acum cum să înveți!


Personalitatea fiecaruia scoate la suprafata mai multe sau mai putine emotii care se simt fie in fata profesorilor atotstiutori, fie atunci cand esti programat la un interviu. Arunca o privire atenta asupra sfaturilor propuse de noi, te vor ajuta sa te controlezi in momentele importante din studentie sau cariera ta.

  • In primul rand respira adanc. De ce? Pentru a oxigena creierul si pentru a elibera mintea de toate gandurile negative, inspira si expira lent de mai multe ori.

 

  • Gandeste pozitiv! Gandeste-te la cele mai frumoase momente din viata ta. Poti sa iti aduci aminte de o comedie buna care te-a relaxat total. 

 

  • Spune-ti in minte ca nu ai nimic de pierdut si ca intotdeauna in cazul examenelor din sesiune exista o a doua sansa. Te poti motiva mai ales daca iti spui: asa cum au trecut altii, pot si eu! Ai sa vezi imediat ca emotiile nu mai sunt atat de puternice. Pentru ca sa treci cu bine de acel examen tine insa minte ca trebuie sa dai tot ce e mai bun din tine! 

 

  • Orice urma de slabiciune poate fi o sursa de angoasa suplimentara. Sub impulsul emotiei si al fricii, poti risca sa uiti instantaneu ce vroiai sa zici. Daca trebuie sa tii un discurs, fie in fata unor examinatori, fie in fata prietenilor de ziua ta :) reprodu-l inainte cu voce tare, acasa, in familie. 

 

  • Cere doctorului tau un supliment. Exista anumite suplimente care sunt recomandate in perioadele de stres intens. MemoPlus iti poate fi de folos deoarece pe langa faptul ca iti imbunatateate capacitatea de concentrare si de memorare, aceasta da rezultate chiar si in momentele de oboseala fizica si psihica.

 

  • Imbraca-te cat mai comod si lejer. Cand esti nervos si emotionat este bine sa ai o tinuta in care sa te simti confortabil. Mananca sanatos! Pentru a nu avea trac, ai grija ca organismul tau sa se simta bine. 

 

  • Mananca un fruct sau un baton de cereale care sa-ti dea energie. Pe timpul verii, este bine sa bei cat mai multa apa deoarece gura ti se usuca foarte usor.

 

  • Examinatorii si publicul pot fi uneori foarte neprietenosi. Zambeste si gandeste ca si pana acum, pozitiv. Rolul acestora este de a vedea care este capacitatea ta, iar rolul tau este de a le demonstra ca esti capabil/a. 

 

  • Nu te gandi la esec ca la o catastrofa. E un lucru rau, neplacut, dar nu o catastrofa! 

 

  • Nu gandi in termeni de genul: "trebuie, e o necesitate sa reusesc, nu concep altfel". E gresit. Spune-ti "imi doresc foarte mult sa reusesc, fac tot posibilul pentru asta, insa accept ca s-ar putea sa nu se intample astfel"".


Incepe chiar de acum sa exersezi metodele propuse mai sus. Utilizeaza-le de fiecare data cand presiunea si emotiile unei sesiuni, a unui examen, a unui proiect sau a unui interviu te coplesesc.

 


Îți mai recomandăm:

Psihologul Daniel David a punctat cateva elemente esentiale pentru stapanirea emotiilor inainte de examene. 1. (Oricat de banal ar suna) Pregateste-te pentru examen. Citește mai mult

* * *

Psihologul Daniel David a punctat cateva elemente esentiale pentru stapanirea emotiilor inainte de examene. 1. (Oricat de banal ar suna) Pregateste-te pentru examen. Învață acum cum să înveți!


Cum (și de ce) să îți creezi hărți mentale


Publicat în Blog.grile-rezidentiat.ro

Salutare! Poate vin destul de târziu cu articolul ăsta, având în vedere că mai ai doar câteva luni până la sesiune/rezidențiat. Dar sunt convins că ce urmează să citești o să îți fie de folos de acum încolo, inclusiv când vine vorba de recapitulare, și mai ales dacă ești genul care „gândește în scris”.

Titlul cel mai „corect” ar fi fost „Un mod de a-ți lua notițe”, doar că ar fi fost incomplet. Asta pentru că ce îți voi descrie în continuare e mai mult de atât – e unul din cele mai eficiente moduri în care îți poți pune gândurile în ordine.

Fără alte introduceri, să începem!

CE SUNT ALEA “HĂRȚI MENTALE” ȘI DE CE AR TREBUI SĂ MĂ INTERESEZE?

Păi, foarte simplu. Ai scris vreodată la școală după dictare, doar ca să îți dai seama la sfârșitul orei că nu ai rămas cu absolut nimic? Ai încercat vreodată să pui la punct un rezumat, doar ca la final să observi cum nu ai făcut altceva decât să transcrii dintr-o parte în alta, fără să reții ceva în mod deosebit?

(Te rog, fă-mi pe plac și răspunde-mi cu „da”.)

Da? Perfect! Fix aici îți sar în ajutor hărțile mentale (Mind Map-urile). Ele sunt o tehnică super utilă, care îmbunătățește retenția, ilustrează legăturile dintre idei (te ajută să vezi mai bine imaginea de ansamblu) și te stimulează să gândești creativ.


Îți mai recomandăm:

Mind map, sau harta mentala este un instrument care ne ajuta sa structuram, organizam, memoram, sa aranjam si sa invatam informatii intr-un mod organizat. Citește mai mult

* * *

Sesiune! Cuvântul cel mai înspăimântător pe care îl poți spune unui student. De două ori pe an, vine acea perioadă în care nu avem viață socială. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe