Pornim radioul...
PROFILE VIP » Delia Prisecaru
 
În ultimii ani, promovabilitatea la Bacalaureat a scăzut drastic. În 2012, 43% dintre tineri au trecut examenul, la nivel naţional, iar în capitală, pragul nu a fost mai mare de 39%. Vinovaţii se caută, întotdeauna, după afişarea rezultatelor, iar discuţiile se poartă între aceleaşi teme: elevii nu s-au pregătit, materia este prea grea, Bacalaureatul trebuie schimbat din temelii. Nu s-a găsit încă soluţia perfectă, dar, până atunci, noi venim cu soluţia către note mai mari: "Cu 2 treci BAC-ul".

În caz că doriţi să revedeţi seria din 2012 a emisiunii, o găsiţi aici.

Urmareste integral Lectia de biologie aici.

Îți mai recomandăm:

Bacalaureat 2013! Aventura a început! TVR 2 este alături de voi cu meditaţii pe înţelesul tuturor la română, matematică şi biologie. Prezintă: Ohara Donovetsky, profesor română Gabriel Vrânceanu, profesor matematică Delia Prisecan, profesor biologie Matei Stănculescu Redactori rubrici: Cristina Anton, Monica Ancuţa, Grigore Vîrsta, Roxana. Citește mai mult

* * *

Dacă e ceva ce am învățat în primii 3 ani la facultatea de arhitectură (da, mai am încă 3. Da, știam în ce mă bag…) este să lucrez. Învață acum cum să înveți!


Dacă încerci să înveți, s-ar putea să vrei să-i dai creierului tău puțină cafeină. Dar momentul în care faci asta este relevant, a descoperit un nou studiu din "Nature Neuroscience".

Cercetătorii au descoperit că dacă le dai cafeină unor oameni care au memorat o serie de imagini, acest lucru le va crește radical abilitatea de a-și aminti detaliile subtile, în comparație cu cei care au primit pastile placebo. Înainte să bei o cafea, amintește-ți însă că este necesară doar o doză de 200 de miligrame de cafeină - cantitatea conținută într-o cană mare de cafea - pentru a face trucul.


Îți mai recomandăm:

Cafea sau ciocolata = cofeina. Cafeina nu te face mai destept, dar te ajuta sa te concentrezi. Se gaseste in cafea, ciocolata si bauturi energizante si te trezeste, chiar daca pentru putin timp. Citește mai mult

* * *

Deşi evoluţia tehnologiei este importantă şi pentru tineri, în domeniul educaţiei se pare că tot pixul şi caietul de hârtie sunt mai eficiente. Învață acum cum să înveți!


De la alimentatie, programul incarcat, pana la felul in care dormi sau medicamentele pe care le iei, memoria poate fi afectata in diverse moduri.

Vitamina B12 se afla in stransa legatura cu memoria. Aceasta se afla si in produsele lactate, iar lipsa ei duce la o scadere a puterii de concentrare.

Depresia duce la scaderea nivelului de serotonina si norepinefrina din creier, astfel incat memoria este afectata.


Prin imbunatatirea stilului de viata, atat in ceea ce priveste alimentatia, cat si programul fizic, vei reusi sa scapi de aceaste probleme.


Îți mai recomandăm:

Potrivit cercetatorilor, un tratament de doi ani de zile cu vitamina B12 si acid folic poate face minuni pentru memorie. "Vitaminele au un rol important in sustinerea sanatatii mentale a persoanelor in varsta si sustin buna functionare a sistemului cognitiv", a marturisit Janine Walker, cercetatori la Universitatea Nationala din Australia. Citește mai mult

* * *

Cea mai bună metodă de a reține multe date din foile de pe care studiezi este să îți faci câteva obiceiuri bune de studiu. Administrează-ți foarte bine timpul. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe