Pornim radioul...
PROFILE VIP » Petru Dolhescu
 

1. Tu ești stăpân pe tine și știi ceea ce știi. Să nu mergi la examen dacă n-ai învățat absolut nimic și nici pentru copiat nu te-ai pregătit absolut deloc. Rămâi mai bine în pat. Pentru ce să-ți consumi o examinare în deșert?

2. Să nu te apuci să înveți toată materia de la cap la coadă, decât dacă ești tocilar. Gândește puțin și ascultă-ți simțămintele. Stai de vorbă cu colegii tăi mai mari, interesează-te ce subiecte au primit ei la vremea lor și rezolvă-le pe acestea de la cap la coadă. Află formula ta magică „Cum să-mi iau examenul?”. Și aplic-o!

3. Să nu ai alte preocupări în ajunul examenului afară de învățat. Nu lua aminte la vorbele ce-ți răsună în cap: „N-am învățat nimic tot semestrul, nu mai are niciun rost să mă chinui acuma”. Ultimele zile sunt cele mai importante. Ultima sută de metri poate face diferența. Ultima noapte este miraculoasă. Nu zăbovi!


Îți mai recomandăm:

Restanţele. Vin repede, se desfăşoară dureros şi după un lung şir de suferinţe, până la urmă îşi iau tălpăşiţa. Ai trecut tu prin altele mai grele, dar parcă de data asta ai scăpat ca prin urechile acului. Citește mai mult

* * *

Nu poți învăța bine dacă nu știi pentru ce înveți. S-a constatat că studenții care conștientizează motivele învățării învață de 5-6 ori mai bine decât ceilalți. Învață acum cum să înveți!


Vrem o minte care să nu ne trădeze când avem mai mare nevoie de ea? Există meniuri care o pot stimula!
 
Regulile pentru păstrarea creierului în formă sunt: Să nu sărim peste cele trei mese principale.
 
Să nu sărim peste somn, iar dacă se poate, programul de dormit să fie între 6 și 8 ore pe noapte la un om adult și să se încadreze mereu între aceleași ore;
 
Să facem zilnic exerciții fizice sau mișcare: înot, ciclism, alergări, aerobic, flotări, genuflexiuni, abdomene sau măcar mers pe jos jumătate de oră pe zi. Dacă le efectuam seara, să lăsăm câteva ore între ele și mersul la culcare.

Îți mai recomandăm:

Oamenii de stiinta britanici de la Colegiul Universitar „King" recomanda persoanelor care au probleme cu memoria sa consume, de cel putin cinci ori pe saptamana, peste gras (somon, macrou, hering, ton). Citește mai mult

* * *

Sesiune! Cuvântul cel mai înspăimântător pe care îl poți spune unui student. De două ori pe an, vine acea perioadă în care nu avem viață socială. Învață acum cum să înveți!


Află ce vitamine susțin memoria!


Publicat în Dietetik.ro
Mama îmi spunea că memoria se întreține cu vitamine, dar la vârsta copilăriei, cui îi păsa?

Trăim într-o lume în care memorie ne este pur și simplu bombardată cu tot felul de informații. Cu atâta multitasking în jur și informații care așteaptă să fie preluate de creier, memoria trebuie să rămână bine antrenată.

Primele pe listă sunt vitamina B6, B9 și B12. Complexul de B-uri ne ajută să ne mobilizăm și previne pierderile de memorie, datorită aminoacizilor conținuți.

Alimentele care conțin complexul de B-uri pot fi de la carne de pui și de pește, la tofu, ouă și broccoli.

Îți mai recomandăm:

Pentru a tine mintea alerta este necesar sa luptam pe mai multe fronturi. Printre actiunile care ajuta memoria se numara activitatea fizica dar si exercitiile pentru minte. Citește mai mult

* * *

Fiecare dintre noi are capacitatea de a invata in diferite moduri. De multe ori pe parcursul vietii am obsesrvat ca asimilam informatii noi fie prin participare activa, fie prin ascultare, fie prin privire. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe