Pornim radioul...
PROFILE VIP » Corneliu Riegler
 

Porfesorul Corneliu Riegler, de la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc“ a rezolvat, în direct, subiectele primite de elevii din clasele a XI-a şi a XII-a la simularea probei de istorie.

Totodată, el a explicat şi care sunt subiectele care pot ridica dificultăţi elevilor.


Îți mai recomandăm:

* * *

Dacă e ceva ce am învățat în primii 3 ani la facultatea de arhitectură (da, mai am încă 3. Da, știam în ce mă bag…) este să lucrez. Învață acum cum să înveți!


Sfaturi pentru o memorie mai bună


Publicat în Ovidiusmd
Iată o colecție de studii noi care au avut în obiectiv minunatul proces al memoriei.

Concentrează-te pentru 8 secunde! Studiile au arătat că 8 secunde este timpul minim necesar unei informații pentru a trece din memoria de scurtă durată în cea de lungă durată.

Încordează-ți pumnul! Actul de a-ți încorda pumnul, dacă este făcut corect, îți poate imbunătăți semnificativ capacitatea de reamintire a informațiilor.

Folosește fonturi ciudate! Cercetătorii au decoperit că una din cele mai bune căi prin care poți reține ce ai citit este folosirea unui font ciudat.

Îți mai recomandăm:

Primul sfat este să vorbiţi cu mâinile.  Ar putea suna ciudat, dar gesticulând în timp ce încercaţi să învăţaţi vă poate ajuta creierul să-şi amintească ceva important. Citește mai mult

* * *

Dupa ce am stabilit cum sa te organizezi si care este ora la care trebuie sa te trezesti dimineata, dar mai ales la ce ora sa fii in pat, pentru ca si maine este o noua zi de invatat, acum trecem la procedura efectiva de lucru, respectiv: notitele. Învață acum cum să înveți!


Memoria este unul dintre cele mai fascinante procese psihice cognitiv complexe, prin intermediul caruia indivizii intiparesc, stocheaza si reactualizeaza informatiile din experienta lor anterioara.

Pentru ca elevul sa poata rezolva o problema de matematica el trebuie sa aiba stocate in memorie atat cunostinte declarative (Teorema lui Pitagora, etc.) cat si cunostinte procedurale, adica strategiile de rezolvare ale problemei- conditiile de aplicare ale teoremei sau formulelor si modalitatile de utilizare a lor in problema data.


Îți mai recomandăm:

Omul memorează 10% din ceea ce citește, 20% din ceea ce aude, 30% din ceea ce vede, 50% din ceea ce vede și aude în același timp, 80% din ceea ce spune și 90% din ceea ce spune și face în același timp. Citește mai mult

* * *

Mulţi studenţi folosesc markere colorate pentru a evidenţia anumite porţiuni din text, dar studiul condus de prof. Dunlovsky - publicat în Psychological Science in the Public Interest - a dus la concluzia că evidenţierea unor fraze cu markerul fluorescent poate îngreuna învăţarea. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe