Pornim radioul...
PROFILE VIP » Iuliana Stan
 

Computer Generated Solutions România este cea mai importantă companie de tip ”support center” din țară, cu aproape trei mii de angajați împărțiți în trei filiale (București, Brașov și Sibiu). Mediul de lucru este unul tânăr, cu o medie de vârstă de 25 de ani. Iuliana Stan reprezintă elementul de legătură dintre CGS România și candidații aflați în căutarea unui job în cadrul companiei.

"Un candidat ideal pentru CGS este acela care își doreste să învețe, să se dezvolte, să lucreze într-un mediu tânăr, dinamic și extrem de competitiv."

Clienții CGS sunt companii de renume mondial (prezente în Top Forbes 500), firme de nivel european sau mari companii din România. Primele două categorii deservesc consumatori din întreaga lume, astfel încât angajații CGS câștigă experiență de lucru acoperind piețe precum SUA sau țări din Vestul și Centrul Europei etc.

În rândurile care urmează, Senior Recruiter-ul CGS îți va oferi o imagine cât mai coerentă despre portretul candidatului ideal pentru un job la CGS, precum și informații utile pentru oricine e interesat să lucreze într-o multinațională.

Mai întâi de toate, să facem prezentările. Spune-le, te rog, candidaților cine ești și descrie-le pe scurt activitatea pe care o întreprinzi la CGS

Mă numesc Iuliana Stan și lucrez în cadrul departamentului CGS de recrutare din anul 2007, iar începând de anul trecut coordonez întreaga activitate de recrutare în cele trei locații CGS România: București, Brașov și Sibiu.

De ce ar vrea un tânăr să lucreze pentru voi?

Consider că avantajul principal oferit de compania noastră este acela că orice angajat se poate dezvolta și poate promova atât timp cât își dorește acest lucru: 90% din echipa noastră de management este formată din angajați care au promovat din interiorul companiei, fiind oameni care au dovedit că au abilitățile necesare pentru un post de team leader, quality assurance, project manager, trainer, recruiter, technical support nivel 2 etc.

Știm că noii angajați își doresc să aibă parte de un training specializat, iar in cadrul CGS oferim un training de acest gen pentru fiecare, training care poate dura între 2 și 6 săptămâni, timp în care angajatul este retribuit. În plus, putem oferi un program de lucru flexibil: avem personal care lucrează 4 sau 6 ore din pricina programului la facultate care nu le permite să opteze pentru o normă de lucru full time de 8 ore.

Un alt motiv pentru care un candidat și-ar dori să lucreze pentru noi este acela că va lucra într-un mediu dinamic, competitiv, bazat strict pe performanță, unde va câștiga o experiență inegalabilă privind o serie de piețe străine, alături de -bineînțeles- cea locală.

Sediul CGS Romania din București

Care e tipul de joburi pe care le ofera compania?

Majoritatea joburilor disponibile în cadrul companiei sunt în departamentele de customer support, customer care, IT helpdesk, telesales, telemarketing, Inside Sales Representative, Sales Engineer etc. Avem atât job-uri care presupun asistență pentru clienți în limba română, cât și în limbi străine -engleză, franceză, germană, spaniolă, italiană, maghiară, portugheză, olandeză, suedeză, turcă, poloneză etc. O bună parte din joburi sunt entry level, iar altă parte middle level.

Care e politica firmei în ceea ce privește activitățile de voluntariat sau internship?

Activitatea de voluntariat sau internship este un avantaj clar pentru un candidat care nu a mai lucrat și care nu are o experiență de muncă propriu-zisă. Sunt destul de diferite ca tip de activitate, însă ajută o persoană să își dezvolte diverse abilități, cum ar fi cele de comunicare, muncă în echipă, orientarea către client etc., abilități pe care le apreciem la un candidat.

Ce le oferă compania ta candidaților pe care îi selectează în vederea angajării, pe lângă pachetul salarial?

Conform uzanțelor din industria de profil, câștigul salarial depinde în primul rând de limba în care fiecare angajat își desfășoară activitatea, precum și de ansamblul competențelor solicitate (tehnice, de negociere etc), astfel încât în primul an de activitate veniturile totale lunare (salariu, tichete de masă, bonusuri etc) variază în general de la venitul mediu brut pe economie până la peste 1.500 Euro brut.

Performanța este monitorizată atât individual, cât și la nivelul fiecărei echipe și departament. Concret, angajații pot beneficia de un bonus de performanță individuală în primul rand, însă performanța va fi măsurată și pe echipă, iar un angajat poate beneficia de avantaje și în cazul în care își ajută colegii.

În plus, la nivelul companiei se organizează concursuri între echipe pe fiecare departament cu diverse premii: fie sume de bani, fie produse (tablete, televizoare, laptopuri sau chiar excursii în România sau în străinătate). Tot la nivel de companie avem și concursuri tematice de Valentine’s day, Paște, Halloween, Crăciun etc, cu premii foarte frumoase.

Cum ai descrie candidatul ideal pentru companie?

Termenul de candidat ideal este extrem de subiectiv și depinde foarte mult de postul pentru care recrutezi și departamentul în care va fi încadrat. Aș menționa însă că -alături de competențele specifice fiecărui post- un candidat ideal pentru CGS este acela care își doreste să învețe, să se dezvolte, să lucreze într-un mediu tânăr, dinamic și extrem de competitiv. Aproximativ 95% dintre angajaţii CGS sunt absolvenți sau studenți ai unor instituții de învățământ superior.

Media de vârstă a angajaților CGS este de 25 de ani

De ce e compania atractivă pentru candidați?

CGS România este atractivă pentru candidați datorită posibilităților pe care le oferă, iar aici mă refer din nou la posibilitățile de dezvoltare pe care le are orice angajat în cadrul companiei. Cele patru domenii de activitate către care se pot orienta candidații sunt Management, unde avem de regulă cei mai mulți angajați, IT, training și HR. Există evident anumite criterii pe care un angajat trebuie să le îndeplinească pentru a putea promova, iar printre acestea se numără performanța deosebită în cadrul departamentului din care face parte și evident o anumită experiență în cadrul CGS.

Avem mulți candidați care ne mentionează încă de la primul interviu că CGS este cunoscută pentru acest lucru, iar acesta este unul dintre motivele pentru care își doresc să lucreze la noi.

Un alt motiv pentru care compania noastră a devenit atractivă pentru candidați este că suntem dispuși să investim în trainingul și formarea noilor angajați, care, evident, ș-au demonstrat abilitățile în timpul procesului de recrutare. Și, desigur, că inclusiv raportul dintre competență-experiență și venituri este atrăgător.

Care sunt cele mai importante sfaturi pe care le-ai oferi celor ce urmează să lucreze pentru voi?

Pe noii angajați de regula îi sfătuim să fie conștienți că lucrează într-o companie multinațională, într-un mediu competitiv, fiind necesar să ajungă la performanță pentru a avea noi oportunități în cadrul companiei.

De regulă se lucrează în echipă și vor avea evaluări și sesiuni de feedback lunare, către care ar trebui să fie cât mai deschiș, căci doar așa vor reuși să ajungă să fie printre cei mai buni. Pe lângă performanță, inițiativa este iarăși extrem de apreciată la CGS.

Ce sfaturi le oferi tinerilor candidați? Începând cu procesul de recrutare și până la angajarea efectivă

Un proces de recrutare are mai multe etape și poate dura de la o săptămână până la câteva luni, lucru pe care candidații nu îl acceptă foarte ușor întotdeauna. Ca etape -în general- vorbim despre selecția CV-urilor, interviul telefonic, diverse testări, iar apoi partea de intervievare propriu-zisă, care la rândul ei poate să cuprindă câteva etape.

Este important să înțelegem că un CV reprezintă atât activitatea, cât și abilitățile fiecăruia, iar de foarte multe ori angajatorii acordă o importanță deosebită selecției CV-urilor în procesul de recrutare. Drept urmare, candidații ar trebui să fie foarte atenți atunci când își completează CV-ul, pentru că de acest lucru depinde în multe situații dacă sunt sau nu incluși într-un proces de recrutare.

Cel mai important lucru pe parcursul unui interviu este să arăți că îți doresti job-ul și că ești potrivit pentru el, dacă nu chiar cel mai potrivit pentru acel job. În multe situații, gradul de motivare pentru job este cel care face diferența între candidați. Atât timp cât un angajator va investi într-un angajat, clar că preferă să investească într-un angajat motivat care își dorește să rămână cât mai mult timp în cadrul companiei.

Povestește-ne cel mai interesant interviu pe care l-ai susținut de când lucrezi pentru CGS

Unul dintre cele mai interesante procese de recrutare pe care le-am avut până acum a fost cel cu un candidat în 2011. La momentul respectiv aveam de format o echipă de aproximativ 15 persoane care urmau să ofere suport tehnic în limba portugheză. Cerințele erau destul de ridicate în ceea ce privea nivelul de limbă portugheză pe care trebuiau să îl aibă candidații, iar la acestea se adăugau cunostințele tehnice.

Canalele folosite în procesul de recrutare au fost diverse, iar la un moment dat am primit un CV al unui candidat vorbitor nativ de limbă portugheză, care lucra la un alt contact center, undeva în Spania. CV-ul candidatului era perfect pentru ceea ce căutam și evident că l-am contactat imediat în vederea stabilirii unei discuții. Candidatul a răspuns, însă mi-a spus că nu poate să vorbească, întrucât îl sunasem în timpul programului de lucru, astfel că am stabilit o discuție pentru a doua zi.

După discuția inițială știam că am găsit exact ceea ce căutam: am discutat cu managerul departamentului pentru următoarele etape în procesul de recrutare, iar în scurt timp candidatul a venit în România pentru job. După câteva luni a fost promovat pe postul de Team Leader în cadrul echipei; lucrează și acum în CGS și nu cred că exista satisfacție mai mare pentru mine ca atunci când o persoană pe care am recrutat-o și în care am avut încredere că va face performanță chiar dovedește acest lucru și este promovată. Următorul pas în cariera colegului nostru este postul de manager de proiect, pe care și-l dorește foarte mult.

Îți mulțumim pentru timpul acordat. Mult succes în continuare!


Îți mai recomandăm:

Call centerele caută tineri care vorbesc fluent cel puţin o limbă străină şi dovedesc bune abilităţi de comunicare. Cele mai multe posturi disponibile sunt pentru vorbitorii de italiană, portugheză, spaniolă germană, dar şi franceză şi engleză, potrivit anunţurilor postate de companii pe site-urile de recrutare. Citește mai mult

* * *

I hate studying. When I try to study I am able to concentrate for 15-20 minutes the most and then I find something else to do. I manage to make average grades from what I retain in class and with the little studying I manage to do. Învață acum cum să înveți!


Un lucru esenţial în învăţare este motivaţia internă şi externă. Mai mult, un program, un plan, o ambianţă plăcută, o atmosferă, o muzică bună pot ajuta foarte mult în procesul de învăţare.

Asociază imagini cuvintelor. Memorează cuvintele-imagini. Repetă-le în minte.

Învaţă prin a face legături cu ceea ce ştiai deja. Ataşează noile informaţii la cele pe care le cunoşteai deja.

Reformularea informaţiilor (de exemplu, traducerea în cazul limbilor străine) este foarte importantă.


Îți mai recomandăm:

Omul memorează 10% din ceea ce citește, 20% din ceea ce aude, 30% din ceea ce vede, 50% din ceea ce vede și aude în același timp, 80% din ceea ce spune și 90% din ceea ce spune și face în același timp. Citește mai mult

* * *

Cel mai bun sfat pe care vi-l pot da este să vă dozați corect timpul și, de preferat, să nu citiți foarte mult deodată. Citiți maxim 1-2 ore, luați pauze scurte, faceți-vă schițe, simplificați materialul, mai ales dacă acesta este voluminos si alambicat. Învață acum cum să înveți!


Metoda simplă de stimulare a memoriei


Publicat în Incomemagazine.ro

Strângerea pumnului drept, în mod repetat, stimulează memoria şi poate să îi ajute pe oameni să reţină mai uşor anumite informaţii, afirmă cercetătorii americani.

Pumnul stang se strange pentru "readucerea" la suprafata a respectivei informaţii. In opinia oamenilor de stiinta, aceste mişcări activează regiunile cerebrale cu rol cheie în procesele de înmagazinare şi de reamintire a informaţiilor.


Cercetatorii americani recomanda celor care nu au la indemana un creion, un pix şi o foaie de hârtie să încerce aceste trucuri atunci când încearcă să-si intipareasca in memorie o lista de cumpărături sau un număr de telefon.


În cadrul unui studiu efectuat in acest sens, voluntarii au primit o minge din cauciuc şi au fost rugaţi să o strângă în pumn cât pot de tare, înainte de a încerca să memoreze 72 de cuvinte. Cei care au strâns mingea mai întâi în mâna dreaptă şi apoi în mâna stângă au fost aceia care şi-au amintit cele mai multe cuvinte.


Îți mai recomandăm:

În cadrul unui studiu, voluntarii au primit o minge din cauciuc şi au fost rugaţi să o strângă în pumn cât pot de tare, înainte de a încerca să memoreze o listă cu 72 de cuvinte. Citește mai mult

* * *

În primul rând, nu te învață să înveți. Și acum îmi vine în minte o frază pe care ne-o tot spunea la anatomie asistenta  "Voi până în anul III n-o să știți să învațați". Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe