Pornim radioul...
PROFILE VIP » Raluca Ada Popa
 

Relaţia profesor universitar-student la una dintre cele mai prestigioase universităţi din lume, Massachusetts Institute of Technology (MIT), din Statele Unite ale Americii, este la fel ca relaţia dintre doi colegi la un loc de muncă. Sibianca Raluca Ada Popa (28 de ani), care a studiat la MIT, povesteşte că studenţii nu sunt trataţi de sus de la catedră.

Dimpotrivă, profesorii îi roagă încă din prima zi să li se adreseze la „per tu“ şi nu îi ceartă dacă mănâncă la cursuri sau dacă adorm cu capul pe bancă. Şi nu vorbim despre profesori obişnuiţi, ci despre laureaţi ai Premiilor Nobel sau Turing, cercetători de mare renume, care i-au fost mentori Ralucăi Popa, desemnată „Studentul român al anului în străinătate“, graţie realizărilor sale.


Îți mai recomandăm:

Doctorand în informatică la Massachusetts Institute of Technology (MIT), din Statele Unite, sibianca Raluca Ada Popa urmează, de la anul, să-i ajute şi pe alţi tineri geniali să-şi realizeze doctoratul în siguranţă cibernetică, la Universitatea Berkeley, din Silicon Valley, raiul informaticienilor. Citește mai mult

* * *

O memorie buna depinde in special de sanatatea si de vitalitatea creierului. Exista foarte multe lucruri pe care le-ai putea face pentru imbunatatirea memoriei, fie ca inveti pentru un examen, ai inceput sa studiezi o noua limba straina sau pur si simplu vrei sa-ti antrenezi gandirea pentru a o mentine in forma. Învață acum cum să înveți!


Vrem o minte care să nu ne trădeze când avem mai mare nevoie de ea? Există meniuri care o pot stimula!
 
Regulile pentru păstrarea creierului în formă sunt: Să nu sărim peste cele trei mese principale.
 
Să nu sărim peste somn, iar dacă se poate, programul de dormit să fie între 6 și 8 ore pe noapte la un om adult și să se încadreze mereu între aceleași ore;
 
Să facem zilnic exerciții fizice sau mișcare: înot, ciclism, alergări, aerobic, flotări, genuflexiuni, abdomene sau măcar mers pe jos jumătate de oră pe zi. Dacă le efectuam seara, să lăsăm câteva ore între ele și mersul la culcare.

Îți mai recomandăm:

Oamenii de stiinta britanici de la Colegiul Universitar „King" recomanda persoanelor care au probleme cu memoria sa consume, de cel putin cinci ori pe saptamana, peste gras (somon, macrou, hering, ton). Citește mai mult

* * *

Cu totii avem abilitatea de a ne concentra. . . cateodata. Ganditi-va doar la momentul in care erati ,,prinsi” intr-un roman bun, sau cand erati fascinati de filmul preferat. Învață acum cum să înveți!


Ai sesiune? Nutriţioniştii îţi spun ce să mănânci pentru o memorie bună. Perioada examenelor constituie un stres pentru majoritatea elevilor şi studenţilor. Oboseala şi nervii cauzaţi de volumul mare de informaţii care trebuie acumulat îţi pot da sănătatea peste cap.

Pentru o memorie bună este recomandat să consumaţi fructe, dintre care amintim bananele. Alimentatia zilnica trebuie sa contina fulgi de cereale cu lapte sau iaurt, smochine, fructe uscate, peste si multe salate pentru a avea o memorie buna, scrie ZiaruldeIasi.


Îți mai recomandăm:

Nutriţionistul Cristina Bogdan îţi spune ce să mănânci ca să faci faţă în perioada examenelor. Mananca regulat si echilibrat. Este foarte important ca in perioada examenelor sa mananci alimente care sa iti dea energie pe tot parcursul zilei. Citește mai mult

* * *

Cea mai bună metodă de a reține multe date din foile de pe care studiezi este să îți faci câteva obiceiuri bune de studiu. Administrează-ți foarte bine timpul. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe