Pornim radioul...

Prima trecere de pietoni 3D din România 

Publicat în Adevarul.ro

Au văzut zebra 3D într-un orăşel din Islanda şi au zis să aibă şi ei una la fel, chiar în faţa şcolii. Elevii Liceului de Artă au aşteptat acceptul autorităţilor iar miercuri s-au apucat de treabă.



„Am calculat la faţa locului exact dimensiunile necesare creării efectului 3D, rezultând că este nevoie ca unghiul de fugă să fie la 7 metri de la trecerea propriu-zisă. Cei de la Urbis ne-au ajutat cu şabloane şi vopsea rutieră. Am întins apoi sfori pentru a trasa liniile în perspectivă, astfel încât să creeze un singur unghi de fugă. Aşa am trasat umbrele care creează iluzia optică. Şoferul aflat la volan, din unghiul de fugă, vede că dungile albe de pe trecerea de pietoni plutesc. Astfel se va speria puţin şi va opri. Dacă un pieton se află pe liniile albe de pe trecere, efectul 3D este şi mai mare”, a declarat profesoara Ana Maria Bogleş.

Îți mai recomandăm:

România s-a clasat pe locul doi la numărul de medalii, după Mexic, la cea de-a XI-a ediţie a Concursului Internaţional de Proiecte Informatice INFOMatrix 2013, organizată de Lumina Institutii de Invatamant in parteneriat cu Universitatea Europei de Sud-Est Lumina (UESEL) si Ministerul Educatiei Nationale. Citește mai mult

* * *

Metodele contemporane de dezvoltarea a capacităţii de memorare sunt din ce în ce mai inventive.  Exerciţii fizice zilnice îţi pun sângele în mişcare și stimulează memoria pe termen scurt şi lung. Învață acum cum să înveți!


Creierul – servicii de mentenanţă


Publicat în Tophabits.ro
Creierul nostru este într-o continuă schimbare însă depinde de noi dacă acea schimbare va fi una bună sau va duce spre declin.

Fitness mintal - Practicarea in mod regulat a unor activități variate (cititul, călătoritul, participarea la evenimente culturale) duce la mărirea rezultatelor în testele de IQ.

Somnul – salvarea memoriei. În timpul somnului, informaţia ce a fost acumultă de-a lungul zilei va fi “retipărită” pentru a ajunge în memoria de lungă durată.

Nu vă infometaţi! Creierul foloseşte 20-30% din caloriile organismului, fără glucoză neuronii mor.


Îți mai recomandăm:

Creierul are necesități specifice în momentele de efort cognitiv intens și prelungit. Pentru nevoi punctuale și pe termen scurt se pot consuma suplimente alimentare de la farmacie dar acestea nu reprezintă o opțiune pe termen lung și desigur nu se compară cu alimentele sănătoase consumate în stare naturală. Citește mai mult

* * *

How do I study hard (I mean 100% flat out full throttle) for 2 years without burning out and getting tired psychologically?***** This is long, but I am a teacher. Învață acum cum să înveți!


O memorie slabă nu este doar apanajul vârstei şi îţi poate afecta munca, dar şi viaţa personală. Dacă în şcoală ne foloseam de tot felul de trucuri pentru a învăţa lecţiile, ca adulţi trebuie să descoperim alte mecanisme care ne pot ajuta să "învăţăm" mai bine lucrurile de care avem nevoie.

1. Vizualizează. Ai nevoie să înveţi o listă de termeni noi şi de nume? Cel mai bine le vei reţine dacă vei asocia cuvintele cu o imagine.

2. Exersează-ţi mintea cu jocuri. Jocurile care stimulează creierul, cum sunt sudoku sau rebusurile, pot fi foarte folositoare. Studiile nu au reuşit să afle exact cum jocurile pot influenţa memoria, dar totuşi funcţionează.


Îți mai recomandăm:

Asocierea - Crearea unor asocieri intre ceva ce vrei sa-ti amintesti si o imagine care are legatura cu acel ceva te poate ajuta sa nu mai uiti, mai ales atunci cand ai mai multe lucruri de tinut minte. Citește mai mult

* * *

Studiezi pentru teste cu scopul de a invata si de a te dezvolta sau de a demonstra cat de inteligent esti? Iti dai doctoratul pentru a aduce inovatii privind domeniul in care lucrezi sau pentru ca consideri ca te poate ajuta sa avansezi in cariera?Cand te concentrezi pe imbunatatirea abilitatilor si nu pe obtinerea unor rezultate care arata cat de bun esti, te lasi mai greu descurajat de obstacole, presiunea timpului sau alte provocari neasteptate. Învață acum cum să înveți!