Pornim radioul...
SMART FACTS » Profesori celebri
 

Atunci când a mers în SUA la doctorat, chimista Lia Stanciu nu ştia ce atu va avea în carieră. Marele ei avantaj se afla în „bagajul“ cu care plecase din România: puterea de muncă exersată în anii de şcoală. Devenită cercetătoare în SUA, Lia Stanciu a realizat un dispozitiv care poate scuti pacienţii cu fracturi de intervenţii chirurgicale invalidante.

Când descoperirea Liei Stanciu (45 de ani), cercetătoare la Universitatea Purdue din Indiana, SUA, va deveni realitate, medicina va face un mare pas înainte. Dispozitivul creat de româncă se dizolvă în osul care a suferit o fractură, alinând astfel considerabil suferinţele pacienţilor.

Lia Stanciu este absolventă de Chimie la Universitatea din Bucureşti, iar doctoratul şi l-a făcut în Statele Unite ale Americii. „Citeam despre implanturile cu magneziu făcute pentru stenturi cardiovasculare temporare – cele care deschid artera şi se dizolvă – şi m-am gândit că ar putea fi utilă ideea şi pentru fracturile osoase. Doar că magneziul e prea moale pentru a putea fi folosit la fracturi. Trebuia, deci, să caut un alt material. Aşa am ajuns la amestecul de fier şi mangan“, relatează Lia Stanciu demersul său în cercetare. În prezent, românca este profesoară de Ingineria materialelor la Universitatea Purdue din statul Indiana, SUA.


Îți mai recomandăm:

Prima reprezentaţie a spectacolului "Masculin-feminin", scris și regizat de Lia Bugnar , din această toamnă, va avea loc marți, 8 octombrie, ora 19:00 la Teatrul de Comedie, str. Citește mai mult

* * *

In recent courses, I have noticed two troubling practices of physics students. The first is the student response to homework problems. I hear the following kind of statements all too often: “Oh, you are stuck on homework problem number 13? I found a solution on YouTube. Învață acum cum să înveți!


Un lucru esenţial în învăţare este motivaţia internă şi externă. Mai mult, un program, un plan, o ambianţă plăcută, o atmosferă, o muzică bună pot ajuta foarte mult în procesul de învăţare.

Asociază imagini cuvintelor. Memorează cuvintele-imagini. Repetă-le în minte.

Învaţă prin a face legături cu ceea ce ştiai deja. Ataşează noile informaţii la cele pe care le cunoşteai deja.

Reformularea informaţiilor (de exemplu, traducerea în cazul limbilor străine) este foarte importantă.


Îți mai recomandăm:

Omul memorează 10% din ceea ce citește, 20% din ceea ce aude, 30% din ceea ce vede, 50% din ceea ce vede și aude în același timp, 80% din ceea ce spune și 90% din ceea ce spune și face în același timp. Citește mai mult

* * *

I hate studying. When I try to study I am able to concentrate for 15-20 minutes the most and then I find something else to do. I manage to make average grades from what I retain in class and with the little studying I manage to do. Învață acum cum să înveți!


Un somn odihnitor înaintea unui examen este o recomandare ce merită urmată.

Somnul aproape că dublează şansa de a ne aminti materiale pe care înainte nu le puteam reproduce. Impulsul accesării memoriei după somn sugerează că unele amintiri sunt întărite peste noapte.

Specialiştii i-au învăţat pe participanţii la studiu anumite cuvinte pe care i-au rugat să le repete.

Cei care au dormit 12 ore au fost mai predispuşi să îşi amintească cuvintele inventate, chiar dacă le auziseră şi învăţaseră pentru prima dată.

Îți mai recomandăm:

Creierul consuma foarte multa energie, aproximativ 20% din totalul oxigenului dintr-un inspir este consumat de creier, iar acest consum creste in cazul eforturilor intelectuale. Citește mai mult

* * *

Un studiu olandez arată că persoanele care fac o pauză de exerciţii fizice după 4 ore de studiu pot reţine cu 10% mai multe informaţii noi faţă de acelea care nu fac mişcare deloc sau fac sport imediat după ce au terminat de învăţat. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe