Pornim radioul...
SMART FACTS » Viata de student
 
S-au implinit 50 de ani de cand am terminat facultatea, cu unul mai putin decat ar fi fost normal, daca nu intervenea exmatricularea, din a carei cauza studentia mea a durat sase ani, in loc de cinci, cati prevedeau reglementarile epocii.

Daca facultatea era serioasa pe vremea aceea si profesorii, cu putine exceptii, extraordinari, viata studentilor era deseori o improvizatie. La Bucuresti nu existau campusuri universitare. Locuiam la camin sau in gazda. Alt motiv derizoriu care a jucat un rol in faptul de a fi ajuns sa stau in gazda a fost imaginea unor perechi de ciorapi gauriti pusi la uscat pe marginea paturilor din camera cu numerosi locatari din caminul „Matei Voievod“, unde fusesem repartizat. La care s-a adaugat „coincidenta“ ca un frate al mamei, proaspat divortat si locuind in gazda, sa se fi decis sa se reinsoare si sa-mi cedeze mie camera.

Îți mai recomandăm:

Studentii din cel mai mare complex studentesc din Romania, Regie, nu au cantine functionale. Desi complexul este impanzit de fast-food-uri, cluburi, pub-uri ori cafenele, studentilor nu li se ofera posibiliatea de a manca o masa sanatoasa, "ca la mama acasa", la preturi reduse. Citește mai mult

* * *

Mulţi studenţi folosesc markere colorate pentru a evidenţia anumite porţiuni din text, dar studiul condus de prof. Dunlovsky - publicat în Psychological Science in the Public Interest - a dus la concluzia că evidenţierea unor fraze cu markerul fluorescent poate îngreuna învăţarea. Învață acum cum să înveți!


Există o strânsă legătură între randamentul cerebral și calitatea alimentelor ingerate, în special în perioadele în care organismul este supus unui stres psihic suplimentar, susțin nutriționiștii.

Alcoolul și alimentele cu indice glicemic foarte mare pot cauza modificări ale nivelului glicemiei, cu impact major asupra comportamentului (agitație, anxietate).

Alimentele care stimulează memoria sunt: avocado, banana, drojdia de bere, broccoli, pepenele galben, ouăle, carnea de pui, pește (ton, somon), germenii de grâu, portocala, orezul brun, legumele cu frunze verzi, soia, kefirul.


Îți mai recomandăm:

Ginseng, peste, fructe de padure sau cofeina? Care dintre suplimente nutritive ori alimente pot creste nivelul de concentrare, imbunatatesc memoria, atentia si stimuleaza functionarea creierului? Nu exista nici o indoiala ca pe masura ce o persoana inainteaza in varsta, corpul sau imbatraneste. Citește mai mult

* * *

Nu poți învăța bine dacă nu știi pentru ce înveți. S-a constatat că studenții care conștientizează motivele învățării învață de 5-6 ori mai bine decât ceilalți. Învață acum cum să înveți!


Mici secrete pentru o memorie de invidiat


Publicat în Nou-nascuti.ro

Nimic mai simplu sa punem memoria la lucru sustin specialistii. Iata cateva trucuri.

Studiile arata ca dintr-un material de invatat cel mai bine se retine ceea ce este la inceput si la sfrasit. Mijlocul are proportia cea mami mica in reamintire. Deci daca aveti mult de invatat incepeti si terminati cu ceea ce vi se pare mai dificil de memorat, sau trebuie sa stiti mai bine;

Impartiti-va materialul de memorat in "portii" egale pe toata durata timpului avut la dispozitie. Nu incercati sa memorati mult intr-o zi si putin in alta, caci inconsecventa poate dauna.


Îți mai recomandăm:

Asocierea - Crearea unor asocieri intre ceva ce vrei sa-ti amintesti si o imagine care are legatura cu acel ceva te poate ajuta sa nu mai uiti, mai ales atunci cand ai mai multe lucruri de tinut minte. Citește mai mult

* * *

Potrivit cercetătorilor, cei mai mulţi studenţi greşesc pentru că vor să înveţe recitind notiţe şi texte din manuale.  Nu te rezuma să reciteşti notiţele! Cei care citesc de mai multe ori textele nu le vor reţine mai bine decât cei care le citesc o singură dată. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe