Pornim radioul...
SMART FACTS » Profesori celebri
 

Lucia Cherciu (45 de ani), absolventă a Facultăţii de Limbi şi Literaturi Străine din Bucureşti, este, de mai bine de 17 ani, profesoară la State University of New York/Dutchess din Poughkeepsie, unde predă cursuri de literatură americană şi creaţie literară.

Lucia Cherciu s-a născut în urmă cu 45 de ani într-un sat superb de munte din Vrancea, la Păuleşti, localitate de care este foarte legată şi pe care o vizitează aproape în fiecare an, atunci când vine în vacanţă acasă.

De 17 ani este profesor universitar la State University of New York/Dutchess din Poughkeepsie, unde predă cursuri de literatură americană şi creaţie literară, după ce în anul 2000 a obţinut doctoratul în critică şi teorie literară la Indiana University of Pennsylvania.




Cu toate acestea, se consideră un produs al şcolii româneşti. „Am avut noroc de profesori foarte buni şi vreau să-i menţionez aici pe Cristina Mazilu, cu care am rămas prietenă pe viaţă, dar şi profesori legendari precum Gheorghe Zaharia, Mircea Dinutz, profesorii Chiper, de matematică şi filosofie, Doina Cîmpeanu, de franceză. Nişte oameni excepţionali“, spune Lucia Cherciu.

Îndrăgostită de limba lui Shakespeare, urmează cursurile Facultăţii de Limbă Engleză din cadrul Universităţii din Bucureşti, unde şi-a obţinut şi masteratul în 1995. Este o altă perioadă a tinereţii sale, plină de acumulări graţie unor profesori precum Mircea Cărtărescu, Simona Popescu, Monica Pilat.

„Toată lumea se ducea la toate cursurile. Am stat cinci ani la facultate în Bucureşti şi nu îmi aduc aminte să fi lipsit de la vreo oră. Din contră, mergeam şi la alte cursuri, unde conferenţiau profesori mari. Mă duceam cu drag peste tot“.

Viaţa Luciei Cherciu avea să ia o turnură neaşteptată pentru ea, demnă de un roman, aproape de sfârşitul facultăţii. Avea 21 de ani şi spune că îşi aştepta rândul la examenul de gramatică generativă transformaţională. 


Îți mai recomandăm:

Lucia Rasinar, una din elevele din Cluj care a luat Bacalaureatul cu zece, a fost admisa la institutia in care visa sa invete: Academia Fortelor Terestre din Sibiu. Citește mai mult

* * *

Ce faci în “Ultima noapte” înainte de examen? Mai jos 40 de trucuri ca să înveţi mai eficient atunci când numai de asta nu îţi arde. Unele serioase, altele haioase. Învață acum cum să înveți!


Indiferent de cantitatea de informaţie pe care trebuie să o acumulaţi, ţineţi cont de câteva trucuri care vă pot ajuta să ieşiţi de la examen mulţumiţi.

Spațiul contează - O cameră luminoasă, bine aerisită, cu o temperatură de 22-24 de grade Celsius sunt condiţii esenţiale învăţării.

Atitudine optimistă - Uneori e dificil să îţi induci această atitudine, pentru că este ca şi cum ar trebui să te împrieteneşti cu o persoană pe care nu o suferi.

Sport şi muzică în pauze - Randamentul scade odată cu trecerea timpului, iar organismul îşi cere dreptul la pauză.


Îți mai recomandăm:

Au mai rămas câteva zile până la examenele de admitere! Cei conştiincioşi au început să recapituleze informaţia, ceilalţi "galopează" prin materie cu speranţa că vor avea suficient timp să parcurgă toată bibliografia. Citește mai mult

* * *

Cercetările au demonstrat faptul că vocabularul este cel mai potrivit instrument pentru definirea competenţelor şi a succeselor la examene, potrivit experţilor citaţi de publicaţia "The Telegraph". Învață acum cum să înveți!


Metoda cu povestea o stim de cand suntem mici.  Ideea este sa creezi o poveste care-ti va aminti toate cuvintele din lista.

Spre exemplu avem urmatoarele cuvinte: Sarpe, Camion, Baterie, Roz, Palarie. Povestea o sa sune cam asa: Intr-un sarpe era un camion fara baterie, roz, cu palarie. 

Povestea trebuie sa fie neobisnuita (camion in sarpe, nu invers, caci invers ar fi mai normal).
Trebuie sa vizualizezi povestea (cine nu-si poate imagina un camion roz cu palarie?).
Trebuie sa implice simturi (auzi "sasaitul" sarpelui din poveste?).

Îți mai recomandăm:

Memoria poate fi de mai multe feluri: vizuală, auditivă, auditivă digitală și kinestezică. Aceasta corespunde unui anumit tip de a învăța, la care ar trebui să ne adaptăm. Citește mai mult

* * *

The famous Nobel Prize-winning physicist Richard Feynman understood the difference between “knowing something” and “knowing the name of something,” and it’s one of the most important reasons for his success. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe