Pornim radioul...
SMART FACTS » Sfaturi invatat
 

Hacks to train your brain 

Publicat în Goconqr.com

1. Walk Before An Exam

It’s been proven that exercise can boost your memory and brain power. Research conducted by Dr. Chuck Hillman of the University of Illinois shows that about 20 minutes exercise before an exam improve performance.

2. Teach What You Have Learned

The best way to test if you really understand something is to try to teach it to someone else. 


3. Use Apps to Block Distracting Sites


The SelfControl app helps you to avoid distractions by blocking websites for a certain amount of time. 


4. Don’t Stay Up All Night Before an Exam

Make sure to get adequate rest the nights leading up to your exam. When you sleep, the brain assimilates the information you have learned.



5. Use Scents or Gum to Jog Your Memory

Spraying an unfamiliar scent while studying can help jog your memory when you spray it again before an exam. Chewing a strange kind of gum will work the same way.


Îți mai recomandăm:

Plan Your Time Wisely - Throughout the semester, make an effort to keep up with weekly class readings, lectures and assignments. This will spare you from playing 'catch-up' the week before exams begin. Citește mai mult

* * *

Follow the Greek method of progressive training: Meet Milo of Croton - The Great Ancient Greek Olympian. He was the greatest and strongest wrestler of Greece. Învață acum cum să înveți!


Cu totii va doriti sa treceti peste sesiunea care v-a gasit mai mult sau mai putin pregatiti pentru examenele dificile care stau in calea notelor mari. Abordati diverse tactici si niciuna nu pare sa va ajute sa retineti materiile stufoase? Am adunat, le-am clasificat si va servim la “tava”, cele mai importante tehnici de memorat, un ajutor pentru invatat usor.

- Conform spuselor autorului Sylvie Lair in cartea “Cum sa memoram. Ghid Practic”, este bine sa iti concentrezi atentia, ca sa percepi si sa dai un sens informatiei de memorat: sa iti creezi reprezentari mintale. 

- Noteaza-ti pe o foaie ce anume trebuie sa inveti, ce sarcina de lucru ai si aseazati-o undeva la vedere. 

- Creaza o inregistrare audio a celor mai importante sau spinoase probleme ale materiei. 

- Construieste-ti planuri de lectie sau foloseste pe cat posibil diagrame, filme, programe computere, postere, etc. Pe acestea cu siguranta le vei retine cel mai repede. 

- Una dintre tehnicile de memorare este de a “scrie” ideea principala in minte, tinand ochii inchisi, sau o alta tactica este sa scrii cuvintele cu degetul pe banca. 

- Ajuta-ti memoria folosind cartonase pe care sa notezi ideile principale plasand-le in diferite locuri din camera. Cu cat ai mai multe notite cu atat memorezi mai usor. 

- Vizualizeaza informatiile si foloseste harti, tabele, scheme si imagini pentru a putea memora informatiile, atunci cand ai foarte mult de citit. 

- Ideile pe care trebuie sa le retii le poti sublinia cu culori, markere, sau le potii scrie pe cartonase colorate.

- Un somn de cateva minute poate imbunatati memoria, asa incat daca dupa cateva ore de invatat simti nevoia sa dormi, atunci dormi. E un fapt demonstrat stiintific: somnul imbunatateste asimilarea cunostintelor.

- Alimenteaza-te corect. Pentru o mai buna capacitate de memorare e bine sa consumi cat mai multe alimente ce contin vitamina C. 

- Cine nu-si aminteste nume, date si numere de telefon si, in plus, are colesterolul marit, ar trebui sa fie foarte interesat de colina, o vitamina din grupa B. Ea se gaseste mai ales in galbenus, ficat, drojdie de bere si griu incoltit. 

- Atata timp cat informatia se memoreaza cel mai bine atunci cand aceasta este plasata la inceputul si la sfarsitul textului, este bine sa repeti de mai multe ori informatia din mijlocul textului. 

Antreneaza-ti muschii creierului ca sa absoarba mai multe informatii/cuvinte citite. Foloseste-ti viziunea periferica. Aceasta consta in a imagina o linie pe mijlocul paginii. In loc sa citesti de la stanga la dreapta fiecare linie, incearca sa citesti de sus in jos urmarind linia imaginara. Unii studenti care citesc rapid deseneaza o linie pe pagina. 

- Rezerva-ti un timp de pauza in decursul unei sedinte de lucru ce dureaza mai mult de o ora.

- Repeta ceea ce ai acumulat, dupa terminarea pauzei. 

- Profita de somn si fixeazai-ti acceasi ora pentru culcare. 

- Bea mai bine un ceai calmant, dupa masa, decat o cafea.

- Recapituleaza inainte de a adormi, ceea ce ai invatat in timpul zilei.

Memoria ta este cea mai importanta atunci cand trebuie sa aprofundezi pagini intregi de informatie intr-un timp scurt. Profita de fiecare punct din acest articol pentru a reusi sa iei toate examenele din aceasta sesiune. Nu uita sa inveti, dar sa te si relaxezi cu citate din sesiune :)


Îți mai recomandăm:

Cu totii va doriti sa treceti peste sesiunea care v-a gasit mai mult sau mai putin pregatiti pentru examenele dificile care stau in calea notelor mari. Citește mai mult

* * *

Dacă încerci să înveți, s-ar putea să vrei să-i dai creierului tău puțină cafeină. Dar momentul în care faci asta este relevant, a descoperit un nou studiu din "Nature Neuroscience". Învață acum cum să înveți!


Muzica clasică ajută la antrenarea memoriei! Ascultarea unor compoziții muzicale clasice reușește să activeze acele gene care au legătură cu abilitățile noastre de a învăța și de a reține informații.
 
Trebuie să faci loc pentru amintiri noi!
 Atunci când nu mai avem nevoie de o anumită informație, aceasta este pusă la păstrare și sunt ținute minte din ce în ce mai puține detalii.

Informația nouă elimină informația mai veche!
Oamenii au capacitatea de a pune accent pe informația potrivită, atunci când trebuie să aleagă între amintiri ce se aseamănă între ele.

Îți mai recomandăm:

Iată o colecție de studii noi care au avut în obiectiv minunatul proces al memoriei. Concentrează-te pentru 8 secunde! Studiile au arătat că 8 secunde este timpul minim necesar unei informații pentru a trece din memoria de scurtă durată în cea de lungă durată. Citește mai mult

* * *

Iată 7 plante foarte eficiente pentru susținerea capacității de concentrare și combaterea emoțiilor excesive: - Valeriană, Hamei, Talpa gâștei, Melisă – stabilizează emoțiile (sentimentele de teamă, neliniște, anxietate); diminuează hiperstimularea sistemului nervos central; ajută la dobândirea și menținerea stării de calm în situații de criză. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe