Pornim radioul...
SMART FACTS » Gala LSRS
 

Tinerii români care au obţinut în anul universitar trecut cele mai bune rezultate pe plan academic la universităţi din ţară şi din străinătate au fost premiaţi în cadrul celei de-a IX-a ediţii a Galei Studenţilor Români din Străinătate.



Personalități din mediile academic, cultural, public și privat, studenți și absolvenți români și membri LSRS din peste 50 de țări s-au reunit la Palatul Parlamentului, Sala C.A. Rosetti, pentru a cunoaște și recunoaște excelența academică romanească din toate colțurile lumii. LSRS a sărbătorit totodată și 9 ani de activitate.


Premiul “Cel mai bun student român al anului” a fost obţinut de Ana Maria Raclariu, de la Harvard University.


Premiul “Studentul român al anului în Europa” a fost obținut Claudia Gabriela Mitrofan, de la University of Cambridge.

 

Premiul “Studentul anului în Europa – nivel postuniversitar” a fost câștigat de Maria Bostenaru Dan, de la University of Hagen.

 

Premiul “Studentul român al anului în America de Nord” a fost obțint de Eduard Dumitrescu, de la Clarkson University, Potsdam, New York.

 

Premiul “Studentul român al anului pe alte continente” a fost obţinut de Tulia Alexandra Savulov, de la Universitatea Anahuac Puebla.

 

Premiul “Studentul român Erasmus al anului” a fost câştigat de Raluca Andreea Manea, de la Universitatea Caroline din Praga, Cehia.

 

Premiul “Studentul anului în România” a fost obțint de Diana-Belatrix Velicu, de la UMF Carol Davila.

 

Printre cei prezenţi la gală s-au numărat studenţi români de la universităţi de renume precum Harvard, Stanford, Oxford, NYU, Imperial College London sau Columbia.


Îți mai recomandăm:

LSRS vrea sa te premieze! Daca ai studiat in strainatate sau in tara in anul academic 2011-2012 si ai rezultate academice si extra-curriculare remarcabile inscrie-te in competitie. Citește mai mult

* * *

Sunt câteva elemente care te pot ajuta să te motivezi în sesiunea de examene. În primul rând nu te descuraja singur.  Propune-ţi să fii mai organizat şi să îţi fie clar tot ceea ce ai de făcut sau de învăţat şi atunci  haosul din mintea ta se transformă în ordine. Învață acum cum să înveți!


Se pare că o ciudățenie în felul în care creierul uman procesează informația înseamnă că atunci când o chestie devine rară, uneori o vedem în mai multe locuri ca niciodată.

Gândește-te la „o patrulă de cartier” alcătuită din voluntari care cheamă poliția atunci când văd ceva suspect. Când încep să facă asta pentru prima dată, trag semnalul de alarmă pentru infracțiuni serioase (hărțuiri sau jafuri). Odată cu trecerea timpului, rata hărțuirilor și jafurilor din cartier scade. Ce ar trebui să facă voluntarii în continuare? O posibilitate ar fi să se relaxeze și să nu mai sune la poliție. În schimb, ar începe să vadă lucruri „suspecte” despre care nu le-ar fi păsat atunci când rata era ridicată, precum traversarea printr-un loc nepermis sau hoinăreala în timpul nopții.
 

Îți mai recomandăm:

De aproape un an documentez programul Teach for Romania (TfR), care plasează pentru doi ani tineri bine pregătiţi (cu experienţă profesională diversă sau recent absolvenţi) în școli din comunităţi dezavantajate, izolate sau din zone rurale, acolo unde profesorii nu se înghesuie. Citește mai mult

* * *

Cercetările au demonstrat faptul că vocabularul este cel mai potrivit instrument pentru definirea competenţelor şi a succeselor la examene, potrivit experţilor citaţi de publicaţia "The Telegraph". Învață acum cum să înveți!


Un somn odihnitor înaintea unui examen este o recomandare ce merită urmată.

Somnul aproape că dublează şansa de a ne aminti materiale pe care înainte nu le puteam reproduce. Impulsul accesării memoriei după somn sugerează că unele amintiri sunt întărite peste noapte.

Specialiştii i-au învăţat pe participanţii la studiu anumite cuvinte pe care i-au rugat să le repete.

Cei care au dormit 12 ore au fost mai predispuşi să îşi amintească cuvintele inventate, chiar dacă le auziseră şi învăţaseră pentru prima dată.

Îți mai recomandăm:

Creierul consuma foarte multa energie, aproximativ 20% din totalul oxigenului dintr-un inspir este consumat de creier, iar acest consum creste in cazul eforturilor intelectuale. Citește mai mult

* * *

Many students are being left behind by an educational system that some people believe is in crisis. Improving educational outcomes will require efforts on many fronts, but a central premise of this monograph is that one part of a solution involves helping students to better regulate their learning through the use of effective learning techniques. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe