Pornim radioul...
SMART FACTS » Viata de student
 

"Teaching Is About Relationships"

By Bill Gates


I got my first big comeuppance as a computer programmer when I was a senior in high school. I had a job debugging software for a company called TRW, and I felt pretty cocky about my skills. But when the project I was on hit a rough patch, TRW brought in a more experienced programmer named John Norton to review my work. John was amazing. He showed me all the mistakes I was making, how I wasn’t thinking about data structure and algorithms and modules and the way they connected. It was a mind-blowing experience—he was that much better.


It would not be the last time. Throughout my career as a programmer, just when I was feeling self-satisfied, someone would come along and show me a better way to do something. I would look at their code and think, “I am so bad at this.” And then I would get to work on sharpening my skills.


I started thinking about that boom-and-bust cycle last month after I met with Lyon Terry, the 2015 Teacher of the Year in my home state of Washington. Lyon, who teaches fourth grade at Lawton Elementary in Seattle, took time from his summer break to visit my office so we could talk about what he has learned in 17 years as an educator.


Îți mai recomandăm:

It can be tough to help new college graduates adjust to the real world. Joey, a 22-year-old, Ivy League graduate who joined one of my consulting teams, was a great example. Citește mai mult

* * *

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa elimini factorii perturbatori si sa incerci sa gasesti un mediu linistit, pentru a te putea concentra mai usor la ceea ce ai de facut. Învață acum cum să înveți!


Un lucru esenţial în învăţare este motivaţia internă şi externă. Mai mult, un program, un plan, o ambianţă plăcută, o atmosferă, o muzică bună pot ajuta foarte mult în procesul de învăţare.

Asociază imagini cuvintelor. Memorează cuvintele-imagini. Repetă-le în minte.

Învaţă prin a face legături cu ceea ce ştiai deja. Ataşează noile informaţii la cele pe care le cunoşteai deja.

Reformularea informaţiilor (de exemplu, traducerea în cazul limbilor străine) este foarte importantă.


Îți mai recomandăm:

Omul memorează 10% din ceea ce citește, 20% din ceea ce aude, 30% din ceea ce vede, 50% din ceea ce vede și aude în același timp, 80% din ceea ce spune și 90% din ceea ce spune și face în același timp. Citește mai mult

* * *

Testele de memorie vizuală reprezintă atât o modalitate de antrenare a memoriei, cât şi un mod de măsurare a spiritului de observaţie şi a capacităţii de a reţine informaţii. Învață acum cum să înveți!


Cum să înveți mai bine


Publicat în Psychologies
In cartea "Make It Stick" se spune raspicat: in majoritatea sistemelor de invatamant din lume, invatarea este abordata prost. Repetitia iar si iar, sublinierea ideilor principale, recitirea, toate acestea sunt ineficiente.  Trebuie schimbate operatiunile prin care inveti.

1. Repetitia spatiata, in timp, a ideilor este mai eficienta decat recitirea materialului la o scurta perioada dupa o prima parcurgere. 

2. Trebuie să te testezi frecvent pentru a vedea unde ai lacune.

3. Cand descifrezi un domeniu nou, nu sari etapele.


Îți mai recomandăm:

Cum ti-ai propus sa inveti pentru a reusi la examene? Cum ar trebui sa exploatezi timpul disponibil? Cum o sa abordezi voluminoasa materie si mai ales, cum o sa infrunti stresul?! Iata o reteta eficienta si satioasa pe care ai putea-o prepara pentru a iesi “teafar si nevatamat” din cea mai solicitanta (poate) perioada a vietii de student: Fixeaza-ti clar obiectivul! Exista o diferenta destul de evidenta intre a invata pentru 5 si a invata pentru 10. Citește mai mult

* * *

Dacă încerci să înveți, s-ar putea să vrei să-i dai creierului tău puțină cafeină. Dar momentul în care faci asta este relevant, a descoperit un nou studiu din "Nature Neuroscience". Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe