Pornim radioul...
SMART FACTS » Profesori celebri
 

Academicianul Leon Dănăilă (82 de ani) şi-a trăit viaţa la limită. Silit să o ia de nenumărate ori de la capăt, a reuşit, cumva, să iasă mereu primul.

A operat până acum zeci de mii de pacienţi şi continuă să o facă.

"Eu am învăţat întotdeauna ce-am vrut. Nu am învăţat să am 10 la toate. Mi-a plăcut chirurgia, chirurgie am făcut. Mai citeam şi pe la celelalte materii. Am făcut gărzi, am intrat în operaţii. (...) Am terminat, dar nu cu 10, ci cu 8,80. Membrii de partid aveau 10. Nici unul n-a ajuns nimic." povestește Acad. Leon Dănăilă.

Acest articol este un rezumat. Citește articolul complet  Publicat în Adevarul.ro. Sunteți autorul articolului? Credit foto bbc.com


Îți mai recomandăm:

Academicianul Augustin Buzura (74 de ani) n-a fost dintotdeauna scriitor, aşa cum ar putea crede oricine a început să-l citească în urmă cu 50 de ani. Citește mai mult

* * *

Deşi evoluţia tehnologiei este importantă şi pentru tineri, în domeniul educaţiei se pare că tot pixul şi caietul de hârtie sunt mai eficiente. Învață acum cum să înveți!


Creierul – servicii de mentenanţă


Publicat în Tophabits.ro
Creierul nostru este într-o continuă schimbare însă depinde de noi dacă acea schimbare va fi una bună sau va duce spre declin.

Fitness mintal - Practicarea in mod regulat a unor activități variate (cititul, călătoritul, participarea la evenimente culturale) duce la mărirea rezultatelor în testele de IQ.

Somnul – salvarea memoriei. În timpul somnului, informaţia ce a fost acumultă de-a lungul zilei va fi “retipărită” pentru a ajunge în memoria de lungă durată.

Nu vă infometaţi! Creierul foloseşte 20-30% din caloriile organismului, fără glucoză neuronii mor.


Îți mai recomandăm:

Hidrateaza-te bine, fa-ti provizii de migdale si mananca cereale integrale la micul dejun. Dar, pentru ca memoria fina cu efort se tine, trebuie sa te inarmezi cu disciplina si cu alte cateva ingrediente care sa nu-ti lipseasca din meniul zilnic. Citește mai mult

* * *

Sergiu este student in anul I la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor. El, impreuna cu inca doi prieteni au ajuns la facultate si in sesiune si-au dat seama ca a invata zeci de pagini in doar cateva zile nu mai este un obiectiv greu de atins. Învață acum cum să înveți!


Studentii care sunt mereu pusi pe memorat trebuie sa tina cont si de alimentatie. Aceasta ii ajuta in momentele de tensiune, cand sunt presati de timp si trebuie sa invete zeci de pagini in scurt timp.

Lactatele şi legumele - Pentru că îndepărtează senzaţia de oboseală şi măreşte capacitatea de concentrare, vitamina C ar trebui să nu lipsească din alimentaţia ta. Ca să o dobândeşti, mănâncă cereale integrale sau citrice. Legumele cu frunze verzi şi alunele, nucile, afinele ori migdale sunt bogate în antioxidanţi, reduc nivelul colesterolului şi încetinesc deteriorarea funcţiilor cognitive.

Îți mai recomandăm:

Iată o serie de alimente recomandate pentru o memorie bună!Nuci - Alături de alunele de pădure, fistic, alune sau seminţe de floarea-sorealui, acestea trebuie consumate în stare crudă pentru a beneficia de toate calităţile lor nutriţionale. Citește mai mult

* * *

Te simți din ce în ce mai puțin motivat? Ai nevoie de soluții practice la această problemă universală? Iată ce îți recomandăm!   Fă o înțelegere cu tine însuți. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe