Pornim radioul...
SMART FACTS » Cool hunting
 
Unde este frontiera dintre geniu si boala mintala? Este posibil ca perceptia distorsionata pe care un bolnav mintal o are asupra lumii sa fie la originea unor idei de geniu? Ce si cum simt acest tip de oameni despre ei insisi si despre lumea care-i inconjoara ? Viata, realizarile si dificultatile lui John Forbes Nash, laureat Nobel pentru economie in 1994, ne pot da citeva elemente de raspuns.



La sfirsitul anilor 80 si inceputul anilor 90 John Nash reia contactul cu lumea academica de care se izolase, ceea ce duce la propunerea sa pentru obtinerea premiului Nobel, care ii este acordat in 1994. Partea financiara a premiului ii este extrem de utila, Nash declarind intr-un interviu ca la acea data era somer si traia majoritar din ajutoare sociale.

Chiar daca primele sale descoperiri au fost facute acum 60 de ani, viziunile lui Nash sunt de mare actualitate : premiul Nobel 2005 pentru economie a fost atribuit pentru rafinarea si confirmarea modelului initial, stabilit de Nash in 1950. Va vine sa credeti ? Articolul lui Nash din 1950 are fix 28 de randuri. Click aici pentru articol

Îți mai recomandăm:

Sunt in aeroportul din Frankfurt, in asteptarea unui avion, si sunt pe punctul de a-l cunoaste pe matematicianul John Nash, castigatorul unui premiu Nobel pentru economie si personajul principal din celebrul film "A beautiful mind". Citește mai mult

* * *

1. Nu reciti de prea multe ori – citirea si recitirea, uneori superficiala, a notitelor nu este o solutie buna de memorare pe termen lung. 2. Raspunde la intrebari – “de ce?” sau “cum anume?”, te ajuta sa observi mai bine ceea ai retinut si sa aprofundezi materia. Învață acum cum să înveți!


Pentru sanatatea mentala, dar si cea fizica, trebuie consumate alimente proaspete, bogate in nutrientii necesari. Excesele trebuie evitate. 

Miscarea in aer liber, aerisirea creierului, se recomanda mai mereu, fara insa se sa mentioneze ca aceasta ajuta si la mentinerea in forma a memoriei. Se pot face plimbari, mai lungi sau mai scurte, in functie de anotimp.

Cel mai important, insa, pentru mentinerea unei memorii sanatoase pe tot parcursul vietii, e gimnastica memoriei.


Îți mai recomandăm:

Avem nevoie de un plan de îmbunătățire a memoriei, care să devină treptat un nou stil de viață, mult mai bine organizat. Pentru sănătatea mentală, dar și cea fizică, trebuie consumate alimente proaspete, bogate în nutrienții necesari. Citește mai mult

* * *

1. Nu reciti de prea multe ori – citirea si recitirea, uneori superficiala, a notitelor nu este o solutie buna de memorare pe termen lung. 2. Raspunde la intrebari – “de ce?” sau “cum anume?”, te ajuta sa observi mai bine ceea ai retinut si sa aprofundezi materia. Învață acum cum să înveți!


Există o strânsă legătură între randamentul cerebral și calitatea alimentelor ingerate, în special în perioadele în care organismul este supus unui stres psihic suplimentar, susțin nutriționiștii.

Alcoolul și alimentele cu indice glicemic foarte mare pot cauza modificări ale nivelului glicemiei, cu impact major asupra comportamentului (agitație, anxietate).

Alimentele care stimulează memoria sunt: avocado, banana, drojdia de bere, broccoli, pepenele galben, ouăle, carnea de pui, pește (ton, somon), germenii de grâu, portocala, orezul brun, legumele cu frunze verzi, soia, kefirul.


Îți mai recomandăm:

Ginseng, peste, fructe de padure sau cofeina? Care dintre suplimente nutritive ori alimente pot creste nivelul de concentrare, imbunatatesc memoria, atentia si stimuleaza functionarea creierului? Nu exista nici o indoiala ca pe masura ce o persoana inainteaza in varsta, corpul sau imbatraneste. Citește mai mult

* * *

1. Nu reciti de prea multe ori – citirea si recitirea, uneori superficiala, a notitelor nu este o solutie buna de memorare pe termen lung. 2. Raspunde la intrebari – “de ce?” sau “cum anume?”, te ajuta sa observi mai bine ceea ai retinut si sa aprofundezi materia. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe