Pornim radioul...
FUN FACTS » Cool hunting
 

TOP cele mai bune romane ale secolului 21 

Publicat în Mediafax.ro

12. Jeffrey Eugenides, Middlesex (2002)

11. Zadie Smith, White Teeth/ Dinţi albi (2000)

10. Chimamanda Ngozi Adichie, Half of a Yellow Sun/ Jumătate de soare galben (2006)

9. Ian McEwan, Atonement/ Ispăşire (2001)

8. Ben Fountain, Billy Lynn’s Long Halftime Walk/ Plimbarea lungă de la pauză a lui Billy Lynn (2012)

7. Jennifer Egan, A Visit from the Goon Squad/ O vizită de la brigada teroristă (2010)

6. Michael Chabon, The Amazing Adventures of Kavalier & Clay/ Aventurile uluitoare ale lui Kavalier şi Clay (2000)

5. Jonathan Franzen, The Corrections/ Corecţii (2001)

4. Marilynne Robinson, Gilead (2004)

3. Hilary Mantel, Wolf Hall (2009)

2. Edward P Jones, The Known World/ Lumea cunoscută (2003)

1. Junot Díaz, The Brief Wondrous Life of Oscar Wao/ Scurta şi minunata viaţă a lui Oscar Wao (2007)


Îți mai recomandăm:

The Top Ten: Writers Pick Their Favorite Books asks 125 of modernity’s greatest British and American writers — including Norman Mailer, Ann Patchett, Jonathan Franzen, Claire Messud, and Joyce Carol Oates. Citește mai mult

* * *

Știu că treci printr-o perioadă dificilă din an. Multe examene, timpul e scurt, în perioada semestrului poate ai acumulat niște goluri pe care simți că nu le poți recupera acum. Învață acum cum să înveți!


Există o strânsă legătură între randamentul cerebral și calitatea alimentelor ingerate, în special în perioadele în care organismul este supus unui stres psihic suplimentar, susțin nutriționiștii.

Alcoolul și alimentele cu indice glicemic foarte mare pot cauza modificări ale nivelului glicemiei, cu impact major asupra comportamentului (agitație, anxietate).

Alimentele care stimulează memoria sunt: avocado, banana, drojdia de bere, broccoli, pepenele galben, ouăle, carnea de pui, pește (ton, somon), germenii de grâu, portocala, orezul brun, legumele cu frunze verzi, soia, kefirul.


Îți mai recomandăm:

Ginseng, peste, fructe de padure sau cofeina? Care dintre suplimente nutritive ori alimente pot creste nivelul de concentrare, imbunatatesc memoria, atentia si stimuleaza functionarea creierului? Nu exista nici o indoiala ca pe masura ce o persoana inainteaza in varsta, corpul sau imbatraneste. Citește mai mult

* * *

Știu că treci printr-o perioadă dificilă din an. Multe examene, timpul e scurt, în perioada semestrului poate ai acumulat niște goluri pe care simți că nu le poți recupera acum. Învață acum cum să înveți!


10 metode să-ți păstrezi creierul activ


Publicat în Romanialibera.ro

O alimentație echilibrată, activitatea fizică regulată și respectarea celor șapte ore de somn pe noapte contribuie la buna funcționare a creierului. 

Învățarea unui instrument - Cercetătorii au descoperit că studierea unui instrument timp de cel puțin un deceniu are efecte pozitive asupra memoriei.

Învățarea unei limbi străine - poligloții sunt mai buni la desfășurarea mai multor activități simultan și au atenție distributivă.

Șahul și jocurile de cărți pot ajuta creierul să se mențină în formă. 


Îți mai recomandăm:

O memorie buna depinde in special de sanatatea si de vitalitatea creierului. Exista foarte multe lucruri pe care le-ai putea face pentru imbunatatirea memoriei, fie ca inveti pentru un examen, ai inceput sa studiezi o noua limba straina sau pur si simplu vrei sa-ti antrenezi gandirea pentru a o mentine in forma. Citește mai mult

* * *

În primul rând, dă-ţi seama cum înveţi cel mai uşor. Sunt mai multe stiluri de a învaţă, însă nu toate se potrivesc tuturor. Sunt persoane care prind informaţiile mai repede dacă le văd. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe