Pornim radioul...
FUN FACTS » Cool hunting
 

The Strangest Optical Illusions Known to Science 

Publicat în Sciencealert.com

We just can't resist a good optical illusion. It's simultaneously grounding and deeply disorienting to feel that our perception of the world around us can lie so dramatically. But it's also just fun to trick our own brains.

When we think about optical illusions, we're usually thinking of a subset of illusions called cognitive illusions. These are illusions that - unlike a mirage, for instance - interact with our unconscious assumptions about the world and our perceptual processing.

This leads to "unconscious interferences" where our brain's tendency to predict what we're seeing fills in the gaps. We can use this process to "trick" ourselves by viewing images that our brains misinterpret based on the way they process visual data.

Here are some of these illusions that sent the internet into a frenzy - and the science behind them. 

The cafe wall illusion




This one probably makes your eyes feel a bit funny. It was named after a cafe wall in Bristol in the UK, with offset alternating dark and light tiles, and thin lines of grout in between the rows, of a grey shade.

It looks like the rows are tilted, with alternating lines tilted in opposite directions - but they're actually perfectly parallel. So what's going on cognitively with this one? Uh, we don't know.

The coffer illusion

This image actually contains 16 circles, but most people can't see them at first. Look closer. Still can't see them? Try looking between the rectangles. Once you've seen the solution, you'll never unsee it.

This is called the Coffer Illusion, and it was submitted by Andy Norcia, formerly of the Smith-Kettlewell Eye Research Institute now at Stanford University, to the 2006 Best Illusion of the Year Contest.

It's an ambiguous image, where two interpretations are possible - but for some reason, most people interpret it first as rectangles.


Îți mai recomandăm:

When we look in the mirror, it’s often our character (or lack thereof) that speaks the loudest. Courage - Fear is the great thief of happiness. Citește mai mult

* * *

Who says you need to wait until you ‘feel like’ doing something in order to start doing it?Look, there are days when not even the most well-intentioned advice from the latest motivational science will do. Învață acum cum să înveți!


Cum ne îmbunătățim memoria?


Publicat în Iqool.ro
În anii de studenție, memoria este cea mai importantă armă pe care o putem deține.

Exercițiile fizice Acestea sporesc oxigenarea creierului, ajută la secretarea unor substanțe chimice în creier, care îi protejează acestuia celulele și reduc riscurile unor boli care ar afecta memoria.

Odihnindu-ne suficient - Timpul optim de dormit pe noapte este undeva între șapte și opt ore. Dacă dormim mai puțin, riscăm să ne fie compromise creativitatea sau gândirea.

Prin antrenarea creierului - Jocurile sudoku, puzzle-urile, integramele, șahul, citirea unui ziar sunt câteva dintre metodele la care putem apela.

Îți mai recomandăm:

O memorie buna depinde in special de sanatatea si de vitalitatea creierului. Exista foarte multe lucruri pe care le-ai putea face pentru imbunatatirea memoriei, fie ca inveti pentru un examen, ai inceput sa studiezi o noua limba straina sau pur si simplu vrei sa-ti antrenezi gandirea pentru a o mentine in forma. Citește mai mult

* * *

Mulţi studenţi folosesc markere colorate pentru a evidenţia anumite porţiuni din text, dar studiul condus de prof. Dunlovsky - publicat în Psychological Science in the Public Interest - a dus la concluzia că evidenţierea unor fraze cu markerul fluorescent poate îngreuna învăţarea. Învață acum cum să înveți!


Studentii care sunt mereu pusi pe memorat trebuie sa tina cont si de alimentatie. Aceasta ii ajuta in momentele de tensiune, cand sunt presati de timp si trebuie sa invete zeci de pagini in scurt timp.

Lactatele şi legumele - Pentru că îndepărtează senzaţia de oboseală şi măreşte capacitatea de concentrare, vitamina C ar trebui să nu lipsească din alimentaţia ta. Ca să o dobândeşti, mănâncă cereale integrale sau citrice. Legumele cu frunze verzi şi alunele, nucile, afinele ori migdale sunt bogate în antioxidanţi, reduc nivelul colesterolului şi încetinesc deteriorarea funcţiilor cognitive.

Îți mai recomandăm:

Iată o serie de alimente recomandate pentru o memorie bună!Nuci - Alături de alunele de pădure, fistic, alune sau seminţe de floarea-sorealui, acestea trebuie consumate în stare crudă pentru a beneficia de toate calităţile lor nutriţionale. Citește mai mult

* * *

Fii pregătit fizic! Cu unele variații, în funcție de vârstă și de programul școlar, somnul de noapte ar trebui să aibă loc între orele 22:00 – 08:00. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe