Pornim radioul...
FUN FACTS » Viata de student
 
O tânără din Teleorman care a intrat la Medicină, la buget, vinde legume în piaţă ca să-şi ajute familia.

Autoarea imaginii este fosta profesoară de engleză a Lorenei din liceu. „Ei bine, a fost o reacţie de moment s-o fotografiez“, ne-a mărturisit Cristina Sandu. „Am simţit brusc că trebuie să vadă şi alţii ce am văzut eu în ea: seriozitate, simplitate, responsabilitate şi zâmbet“, mărturiseşte profesoara.



A absolvit profilul Matematică-Informatică Bilingv la Colegiul Naţional „Al. I. Cuza“ din Alexandria, unde, vreme de patru ani, a făcut zilnic naveta. La Bacalaureat a luat 9,70 şi i s-a părut uşor.

„Mereu am fost încurajată de familie să fac ceea ce îmi doresc, am fost susţinută şi cred că asta e cel mai important“, zice ea. La examenul din 25 iulie, la UMF Bucureşti, a obţinut 84 de puncte din 100 şi a intrat pe un loc la buget. 

Îți mai recomandăm:

Adelina Cîrţînă, din comuna Turceşi (Gorj), are 21 de ani şi este studentă în anul al III-lea la Facultatea de Ingineria şi Protecţia Mediului din cadrul Universităţii „Constantin Brâncuşi“ din Târgu Jiu. Citește mai mult

* * *

Ar trebui să știi că activitatea fizică este cea mai indicată soluție pentru depășirea stresului de orice fel. Dacă faci sport în mod constant, nici nu vei simți când a trecut sesiunea. Învață acum cum să înveți!


De la alimentatie, programul incarcat, pana la felul in care dormi sau medicamentele pe care le iei, memoria poate fi afectata in diverse moduri.

Vitamina B12 se afla in stransa legatura cu memoria. Aceasta se afla si in produsele lactate, iar lipsa ei duce la o scadere a puterii de concentrare.

Depresia duce la scaderea nivelului de serotonina si norepinefrina din creier, astfel incat memoria este afectata.


Prin imbunatatirea stilului de viata, atat in ceea ce priveste alimentatia, cat si programul fizic, vei reusi sa scapi de aceaste probleme.


Îți mai recomandăm:

Potrivit cercetatorilor, un tratament de doi ani de zile cu vitamina B12 si acid folic poate face minuni pentru memorie. "Vitaminele au un rol important in sustinerea sanatatii mentale a persoanelor in varsta si sustin buna functionare a sistemului cognitiv", a marturisit Janine Walker, cercetatori la Universitatea Nationala din Australia. Citește mai mult

* * *

Te simți din ce în ce mai puțin motivat? Ai nevoie de soluții practice la această problemă universală? Iată ce îți recomandăm!   Fă o înțelegere cu tine însuți. Învață acum cum să înveți!


Nutriţionistul Cristina Bogdan îţi spune ce să mănânci ca să faci faţă în perioada examenelor. Mananca regulat si echilibrat. Este foarte important ca in perioada examenelor sa mananci alimente care sa iti dea energie pe tot parcursul zilei.

Fast-food-ul nu este o solutie, mai ales daca mananci seara – iti poate tulbura somnul si iti ingreuneaza digestia. "Este foarte important ca elevii sa se gandeasca ca au de trecut printr-un stres foarte intens, au de facut foarte multe pregatiri, asa ca trebuie sa respecte un program de viata si de alimentatie."


Îți mai recomandăm:

Ai sesiune? Nutriţioniştii îţi spun ce să mănânci pentru o memorie bună. Perioada examenelor constituie un stres pentru majoritatea elevilor şi studenţilor. Citește mai mult

* * *

Totul porneste de la atitudine Antrenati-va creierul sa fie intr-o permanenta stare de curiozitate, de a dori sa intelegeti lucrurile dincolo de propria perceptie de a reflecta si extrage lectii din orice. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe