Pornim radioul...
FUN FACTS » Viata de student
 

Simona Bonghez: Am fost o catastrofă de student… 

Publicat în Scrisulfacebine.ro

Am fost o catastrofă de student: am chiulit în draci, am avut nenumărate restanțe și, în nemernicia mea, am reușit să și aprofundez un an… Facultatea s-a dovedit a fi departe de așteptările pe care, evident, eu singură mi le-am creat.

Cu mintea mea de om mare, aș numi acum perioada aceea perioada revoltei târzii a lui DE CE. De ce trebuie să scriu după dictare cursuri de câte zece pagini? De ce să învăț materii care, cel puțin la prima vedere, nu au nimic comun cu numele facultății? (Să fim înțeleși, numele facultății a fost un criteriu esențial în alegerea ei și, implicit, a viitorului meu). De ce n-au legătură între ele materiile predate, de ce și la ce o să mă ajute… Ocupată cu astfel de întrebări existențiale la care nu primeam răspunsuri, n-am mai avut mare chef de învățat și au început să se acumuleze maldăre de chestii pe care nu le înțelegeam și care dădeau dimensiuni catastrofice frustrării mele.

Nici profesorii nu-i cunoșteam prea bine, încruntați și în permanență ocupați, descurajând orice interacțiune. Am preferat deci calea minimei rezistențe și nu i-am mai deranjat. În timp, un gând nesuferit, urât și otrăvitor, s-a strecurat în mintea mea: eram proastă. N-a fost o revelație, ci mai degrabă rezultatul unui proces lent, dar sigur, de contaminare ireversibilă.

A nu se citi cumva că am avut o studenție tristă, nici vorbă. Doamne, ce viață pulsa în Regie, zi de zi și noapte de noapte, minut de minut!


Îți mai recomandăm:

Așteptări:Te trezești în fiecare dimineață plin de energie și pregătit să stai o zi întreagă la facultate (să iei notițe la toate cursurile, să răspunzi la seminare și să mai și citești ceva cînd ajungi acasă)Realitate: Așteptări:O să ai parte de discuții interesante și amuzante cu colegele de palier în baia comună (care, btw, e foarte îngrijită) :))Realitate: Așteptări:Camera de cămin o să fie la propriu un colț din Rai, unde vei avea parte de somn din belșug, liniște pentru a studia și colegi înțelegători. Citește mai mult

* * *

Ce faci în “Ultima noapte” înainte de examen? Mai jos 40 de trucuri ca să înveţi mai eficient atunci când numai de asta nu îţi arde. Unele serioase, altele haioase. Învață acum cum să înveți!


Un regim alimentar sănătos potențează creierul, îmbunătățește memoria și capacitatea mentală.

Broccoli este un superaliment ușor de găsit în orice supermarket, care conține mulți nutrienți ce contribuie la creșterea longevității.


Mărul este o mare sursă de antioxidanți, fibră, vitamina C și potasiu.

Coacăzele conțin o mare cantitate de antioxidanți.

Spanacul este o mare sursă de fier. Un grup de cercetători din Suedia a descoperit recent că spanacul sporește și eficiența mitocondrială care produce energie pentru celulele noastre.


Îți mai recomandăm:

Interzis la alimentele bogate caloric - Grasimile trans si grasimile saturate sunt primele pe lista „condamnatilor”. Este limpede ca trebuie evitate produsele de patiserie, chipsurile, majoritatea biscuitilor si napolitanelor, popcornul gata preparat, carnea grasa de vita, oaie, porc, fast-food-ul. Citește mai mult

* * *

Sesiunea poate fi uneori extrem de stresanta pentru tine, cu atat mai mult cu cat ai in fata sutele de pagini pe care trebuie sa le pregatesti pentru examene si nu stii exact cum si ce sa faci mai intai. Învață acum cum să înveți!


Agenda este inutila pentru ca uiti sa o consulti pentru indeplinirea sarcinilor zilnice de lucru? Poate ca este timpul sa urmezi un tratament natural pentru imbunatatirea memoriei.

Complexul de vitamine B face minuni pentru memoria ta. Acidul folic are acelasi efect, iar vitamina C te revitalizeaza si iti vei duce la bun sfarsit sarcinile zilnice de lucru.

Toate vitaminele si mineralele benefice pentru imbunatatirea memoriei le vei prelua din fructe si legume. Pepenele galben, capsunele, citricele, pastaile, spanacul si salata nu vor lipsi din frigiderul uitucilor.

Îți mai recomandăm:

Metodele contemporane de dezvoltarea a capacităţii de memorare sunt din ce în ce mai inventive.  Exerciţii fizice zilnice îţi pun sângele în mişcare și stimulează memoria pe termen scurt şi lung. Citește mai mult

* * *

Iată câteva exerciții de relaxându-se exerciții pentru a te simți încrezător în ziua examenului. Cheia de contact: respirația. Majoritatea oamenilor recurg la respirația toracică, ceea ce provoacă tensiuni. Învață acum cum să înveți!


Citește mai departe